یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۲) / تصرف کنسولگری عراق توسط مزدوران عراقی

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یکی از یادداشت‌های روزانه خود در تاریخ ۲ آبان ۱۳۵۹ شرح حالی از تصرف فرمانداری و کنسولگری عراق و کتابخانه عمومی توسط مزدوران رژیم بعث عراق در خرمشهر را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۲۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 05December 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت‌المقدس) مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۲۲) / تصرف کنسولگری عراق توسط مزدوران عراقی

متن یکی از یادداشت‌های روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاومت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«از شب گذشته درگیری در فرمانداری شدید بوده و از آرپی‌جی استفاده می‌شود. امروز یک تیم هفت نفره از سپاه به فلکه فرمانداری رفتند که سه تن از آن‌ها شهید و بقیه زخمی شدند. دشمن جاده آبادان خرمشهر را از فاصله پل تا پمپ بنزین به شدت زیر آتش گرفته است و رفت و آمد به سختی صورت می‌گیرد.

افراد مسلحی که در کوی آریا مستقر بودند بر اثر شدت آتش دشمن به آبادان رفتند. دشمن در یک درگیری شدید توانسته به وسیله خمپاره که به صورت رگباری زده می‌شد مسیر زیر پل را که محل رفت و آمد‌ها است بند بیاورد. بدین ترتیب شهر به اشغال کامل دشمن درمی آید و نیرو‌های خودی در این سمت پل مستقر هستند.

عراقی‌ها توانستند فرمانداری، کنسولگری عراق و کتابخانه عمومی را به تصرف در آوردند و در خانه‌های پشت فرمانداری مستقر شدند. یک تکاور می‌گفت که عراقی‌ها لباس پاسداری پوشیده بودند و به آن‌ها شلیک نکرده است و به این ترتیب آن‌ها کنسولگری را به تصرف درآوردند. دشمن دبیرستان بازرگانی را نیز به تصرف درآورده است. خمپاره انداز و توپ خانه دشمن بیشتر پمپ بنزین البته این پل و رستوران لوشاتو را که مسیر رفت و آمد نیرو‌های ماست زیر آتش گرفته است.

نیرو‌های خودی به صورت پراکنده در شهر محاصره هستند و از آن‌ها خبری در دست نیست. امروز صبح از نیرو‌های خودی ده تن کشته و تعدادی هم زخمی شدند. امروز تکاوران نیروهای خودی در حوالی مسجد جامع در حال جنگ با دشمن هستند.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها