خباز در گفتگو با دفاع پرس مطرح کردند:

میزان مقالات نشان دهنده رشد علمی کشور نیست/ زمینه فعالیت جوانان در پژوهشکده‌ها فراهم شود

معاون تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: میزان مقاله‎های علمی ممکن است شرط لازم برای رشد و ارتقای علم بشمار آید اما شرط کافی نیست و مقاله ای ارزشمند است که گره ای از گره های این کشور باز کند.
کد خبر: ۳۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ - 27October 2014

میزان مقالات نشان دهنده رشد علمی کشور نیست/ زمینه فعالیت جوانان در پژوهشکده‌ها فراهم شود

محمد رضا خباز، معاون تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص ابلاغیه مقام معظم رهبری به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری خروجی رشد علمی کشور را از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کردند چرا که میزان مقالههای علمی ممکن است شرط لازم برای رشد و ارتقای علم به شمار رود اما شرط کافی نیست و مقاله ای ارزشمند است که گره ای از گره های این کشور باز کند و برای ادامه راه راهگشا باشد.

خباز گفت: ما در کشور دو نوع جوان داریم یک نوع آن همین جوانانی که ما در جامعه آنها را مشاهده می کنیم و دیگری افراد مسنی که در زمره جوانان محسوب می شوند و هم پای جوانان در پژوهشکده، لابراتور، آزمایشگاهها و دانشگاهها فعالیت می کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که جوانان هستند که امروز در دانشگاهها به تحصیل مشغول هستند، افزود: رشد علمی را چه ما بخواهیم و چه نخواهیم این جوانان هستند که ارتقا خواهند داد و اگر افراد مسنی هم در میان جوانان وجود دارد نشان از این دارد که قلب های این افراد نیز جوان است وگرنه به دنبال چنین کارهایی نمی رفتند.

نماینده دوره هشتم مجلس با بیان این مطلب که برای این که جوانان برای ارتقای رشد علمی بتوانند فعالیت چشمگیری داشته باشند لازم است زمینه هایی را فراهم کرد تا بیشتر وقت خود را در لابراتورها و آزمایشگاهها و مکانهای پژوهشی سپری کنند، اظهار داشت: مسئولان باید این تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری از جوانان را با گوش جان بشنوند و در کشور زمینه حضور جوانان در عرصه علم و پژوهش فراهم کنند.

خباز در ادامه با بیان این مطلب که فرهنگ کشور ما یک مسئول رسمی با اختیارات محدود به نام وزارت ارشاد دارد که این وزارت خانه در کنار 24 سازمان نهاد فرهنگی در کشور فعالیت می کند، بیان داشت: فرهنگی که ما از آن در جامعه صحبت می کنیم قطره ای از دریای بزرگ فرهنگی کشور است چرا که کشور ما دارای حوزه علمیه با علمای بزرگ است. در این حوزه ها 23 هزار روحانی تربیت می شوند ، سازمان تبلیغات در کنار وزارت ارشاد کار فرهنگی انجام می دهند لذا باید یک مجموعه فراهم شود تا سازمانها، نهادها در زیر چتر این مجموعه قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار