بخشی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس قم به معرفی حماسه نیروی دریایی اختصاص می‌یابد

بخشی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان قم به معرفی حماسه‌ها و توانمندی‌های نیروی دریایی اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۳۲۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 12December 2018

بخشی از موزه دفاع مقدس قم به معرفی حماسه نیروی دریایی اختصاص می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «فریبرز فقیهی» مدیر گنجینه دریایی دفاع مقدس ندسا به همراه «رضا محمدی» معاون آماد و پشتیبانی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان قم بازدید کردند.

فقیهی در این دیدار، با تشریح نمونه‌هایی از رشادت کارکنان نیروی دریایی از ابتدای دوران دفاع مقدس و اهمیت ترویج و انتقال دلاورمردی‌های کارکنان این نیرو، اظهار داشت: ۳۱۸ عملیات نیروی دریایی در طول دوران دفاع مقدس انجام شده و در این مدت، هر چه بیشتر مقاومت و دفاع کردیم، دست دشمن بیشتر کوتاه شد و هنگامی که در این زمینه به اوج رسیدیم، حملات دشمن قطع شد.

وی بر لزوم اختصاص بخشی از گالری‌ها و محوطه موزه به نمایش پیشرفت‌ها و حماسه نیروی دریایی به صورت حجمی، فیزیکال و محوطه سازی و نیز بومی سازی آن و به ویژه نقش آفرینی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در زمینه نبرد‌های دریایی با همکاری گنجینه دریایی دفاع مقدس سپاه پاسداران تاکید کرد.

«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار گفت: ۴۰ هزار سند مکتوب، ۳ هزار ساعت فیلم و هزار ساعت فایل صوتی فرماندهان استان قم جمع آوری شده و کارگروه دانشنامه دفاع مقدس نیز حدود ۷۰۰ مدخل مربوطه را در زمینه‌های مختلف احصا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها