آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با رئیس بنیاد شهید:

گلزارهای شهدا باید شکوه بیشتری داشته باشد

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه گلزارهای شهدا باید شکوه بیشتری داشته باشد، گفت: این موضوع در تفکر مردم تأثیر دارد و باعث تلقین بصری می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 28October 2014

گلزارهای شهدا باید شکوه بیشتری داشته باشد

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، آیتاللهالعظمی نوری همدانی در دیدار با حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: کار شما بسیار مقدس و مهم است زیرا به مسئله شهادت و جهاد برمیگردد که در تمام ادیان مقدس شمرده شده است، نتیجهای که از شهادت به دست میآید نتیجه ارزشمندی است، لذا جهاد کار بسیار بزرگی است.

آیتاللهالعظمی نوری همدانی با اشاره به ماجرای کشته شدن جالوت به دست حضرت داوود (ع) در قرآن کریم، گفت: پس از اینکه جالوت توسط حضرت داوود (ع) کشته شد خداوند به داوود حکومت، حکمت و علم داد؛ این یعنی همهچیز درگرو جهاد است و اگر جهاد نباشد هیچچیز نیست و جهاد ریشه تمام پیشرفتها است.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: هر پیامبری که مبعوث شد در یک دست کتاب و در دست دیگرش ابزار جهاد داشته است.

آیتاللهالعظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه توفیقات شما در عرصه جهاد و شهادت بسیار اثرگذار و نقشآفرین است، تصریح کرد: توفیق در این راه به دلیل شایستگی شما است و شما موفق شدید با اقداماتتان رونق تازهای به بنیاد شهید و امور ایثارگران بدهید.

وی در ادامه به اهمیت گلزارهای شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: مزار شهدا باید شکوه بیشتری داشته باشد، چرا که در تفکر مردم تأثیر دارد و باعث تلقین بصری میشود، خوشبختانه در قم این مسئله تا حدودی عملی شده و ضرورت دارد در سایر گلزارهای شهدا در سراسر کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

آیتاللهالعظمی نوری همدانی افزود: وصایای شهدا باید در تابلوهای مناسب منعکس شود، وصایایی که در 90 درصد آنها به تبعیت از ولایتفقیه توصیه شده است و موضوعی که باعث شد جوانان به جبههها سرازیر شوند همین اطاعت از ولایتفقیه بود. حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند: " 70، 80 سال عبادت کردید؛ یک شب هم وصایای شهدا را بخوانید".

این مرجع تقلید، انتشار کتب فرهنگ اعلام شهدا در استان سمنان را امری پسندیده عنوان و بر تداوم انتشار این سری کتابها در سراسر کشور تأکید کرد و ایجاد مکانهایی مناسب در مراکز استانها جهت نگهداری و نمایش آثار مربوط به شهدا را که باعث زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت میشود را امری ضروری خواند.

وی ضمن تأکید بر تداوم برنامههای فرهنگی بنیاد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: انقلاب را همین فکر و فرهنگ حفظ کرده است و امنیت ایران را افرادی تأمین کردند که عاشق شهادت بودهاند.

آیتاللهالعظمی نوری همدانی در پایان سرودههای خود را که در سفر به مناطق جنگی به رشته تحریر در آوردهاند قرائت و دستنویس آنها را به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار