با موافقت نمایندگان؛

مجلس اطلاعات سامانه مؤدیان را محرمانه اعلام کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند اطلاعات سامانه مؤدیان محرمانه است و سازمان امور مالیاتی مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون یا مرجع قضایی نیست.
کد خبر: ۳۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 19December 2018

مجلس اطلاعات سامانه مؤدیان را محرمانه اعلام کردبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 آذرماه) و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌ فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش)، با تصویب ماده ۱۴۴ این لایحه مقرر شد «اشخاص مشمولی که نسبت به تغییر شغل یا محل فعالیت، تغییر مالکیت یا اجاره واحد کسب و کار اقدام می‌نمایند، مکلفند ظرف مدت ۱۰ روز تحقیقات انجام شده را از تغییر کارپوشه خود در سامانه مؤدیان، حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام کنند».

در ماده ۱۵ این لایحه نیز اعلام شد «اطلاعات سامانه مؤدیان محرمانه است و سازمان مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون یا مرجع قضایی نمی‌باشد. همچنین کارگروه راهبری سامانه مؤدیان مجاز است در خصوص استفاده از این اطلاعات، برای دستگاه‌های اجرایی و نیز استفاده از اطلاعات به صورت داده‌های ناشناس مشروط به رعایت حریم خصوصی اشخاص برای سایر متقاضیان تصمیم‌گیری کند».

بر اساس تبصره یک این ماده، «سازمان امور مالیاتی مکلف شد در ایجاد و استقرار سامانه، نسبت به صیانت و حفاظت از اطلاعات اشخاص و رعایت مقررات امنیت فضای تبادل اطلاعات اقدام کند.»

طبق تبصره دو این ماده، «متخلفین از مفاد این ماده ضمن جبران خسارت وارده، مشمول مجازات موضوع ماده ۲۷۹ قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار