با رای نمایندگان؛

درخواست یک فوریت طرح مقابله با اهانت به ادیان و اقوام ایرانی تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در آن مجازات‌هایی را برای افرادی که اهانتی نسبت به ادیان، مذاهب قانونی و اقوام ایرانی داشته باشند پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۳۲۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ - 19December 2018

جرائم توهین به قومیت‌ها و مذاهب مشخص شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی یک فوریت الحاق موادی به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که سرانجام این طرح به امضای ۸۲ نفر از نمایندگان رسید.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در دفاع از این طرح اظهار داشت: از خلاءهای قانونی موجود، فقدان جرم‌انگاری در خصوص اهانت به ادیان، مذاهب قانونی و اقوام در کشور است.

این نماینده خانه ملت افزود: در این طرح جهت جرم‌انگاری توهین به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام، احکامی پیش‌بینی شده است تا با توجه به مسائلی که اخیراً و در مناطقی از کشور به وجود آمده است، در راستای بازدارندگی و جلوگیری از وقوع خسارت‌های جبران‌ناپذیر اقدام شود.

در ادامه بحث و تبادل نظرها در این خصوص، نمایندگان مجلس یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، هرکس علناً نسبت به ادیان و مذاهب قانونی و مقدسات مسلم آنها، اقوام ایرانی، فرهنگ، زبان، آداب و رسوم مشروع قانونی آنها توهین کند، از سه ماه تا سه سال به حبس محکوم می‌شود.

بر اساس این گزارش این طرح شامل افراد و یا رسانه‌هایی که با انتشار تصاویر و کلیپ عمدا و یا سهواً قومیت‌ها و مذاهب را مورد انتقاد و توهین قرار دهند، نیز می‌شود.

انتهای پیام/151

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
امیدوارم هرچه زودتر تصویب بشه یه مشت بی فرهنگ تو گوشی از قانون بخورن
نظر شما
پربیننده ها