سردار رحیمی:

انهدام باند قاچاق سلاح/ ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش پایتخت در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۲۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ - 19December 2018

/به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز چهارشنبه در حاشیه اجرای پنجمین مرحله طرح دستگیری اراذل و اوباش اظهار داشت: این طرح به منظور امنیت بیشتر پایتخت در ۴۸ ساعت گذشته انجام شد که طی این مدت ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۳۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری در قالب این طرح جمع آوری شد و اعضای دو باند واردکننده سلاح نیز به چنگ قانون افتادند.

سردار رحیمی در تشریح جزئیات این طرح افزود: صاحبان ۳۰ واحد صنفی متخلف دستگیر شدند. همچنین ۹۸ بوستان پاک‌سازی شد و ۷۲ باشگاه بدنسازی با توجه به تذکرات قبلی، مورد بررسی قرار گرفت و با متخلفان برخورد جدی شد. ۸۱ سفره خانه و قهوه خانه نیز مورد پاکسازی کامل قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: دو گروه اراذلی که اقدام به آتش زدن خودرو در دو محله بهارستان و عبدل آباد می‌کردند، دستگیر شدند و مشخص شد که اعضای هر دو گروه مشکلات و اختلالات روانی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اراذلی که بار‌ها به زندان افتاده‌اند، گفت: به نظرم باید برخورد با این افراد که سابقه دارند جدی‌تر باشد. هزینه جرم برای مجرمان بسیار پایین است؛ اما پلیس از کار خود عقب نمی‌نشیند.

سردار رحیمی در مورد سفر خود به روسیه جهت بازدید از پلیس مسکو نیز بیان کرد: سفر چهار روزه‌ای به مسکو داشتیم که تمام بخش‌های پلیس مسکو را مورد بازدید قرار دادیم. در این سفر از آزمایشگاه‌های پلیس مسکو نیز بازدید کردیم و تجربیات خوبی به دست آوردیم.

وی افزود: در این سفر، باور خوبی از پلیس تهران برای پلیس مسکو ایجاد شد و قرار بر این شد که ملاقات‌ها را به تفاهم‌نامه تبدیل و تجربیات دو پلیس را به هم منتقل کنیم؛ البته پلیس مسکو از نظر امکانات از پلیس تهران بسیار قوی‌تر است، اما در بخش‌هایی، پلیس تهران بر پلیس مسکو برتری دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در مورد موبایل‌قاپی‌های سطح تهران گفت: موبایل‌قاپی که مشکل جدی در تهران بود، در حال حاضر مهار شده و همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است؛ لذا موبال‌قاپی روندی رو به کاهش دارد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها