سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر:

شعار امسال هفته دفاع مقدس درس ها و عبرت ها از وقایع جنگ تحمیلی است/ باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس افتتاح می شود

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر بتوانیم درس ها و عبرت های دفاع مقدس را تبیین کنیم به بزرگترین موفقیت دست پیدا کرده ایم.
کد خبر: ۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳ - 17September 2013

شعار امسال هفته دفاع مقدس درس ها و عبرت ها از وقایع جنگ تحمیلی است/ باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری که به منظور تبیین اهداف، سیاست ها و برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار می شد، با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس مبنی بر "درس ها و عبرت های وقایع جنگ تحمیلی"، اظهار داشت: این شعار بسیار مهم بوده و اگر توفیق داشته باشیم در این زمینه حرکت کنیم، می توانیم گوشه ای از ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را به نمایش بگذاریم.
 
وی افزود: امسال به عنوان سی و سومین سالگرد دفاع مقدس به دنبال شکل گیری حماسه سیاسی و اقتصادی به عنوان شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، هستیم.
 
سردار کارگر با بیان اهداف هفته دفاع مقدس سال 92، ادامه داد: این اهداف عبارتند از: 1) تبیین نقش اقتدار، وحدت همبستگی ملی و مشارکت عمومی در برابر بیگانگان در سال حماسه سیاسی.2) تقویت خودباوری بر گرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد برنامههای کلان کشور در سال حماسه اقتصادی. 3) توجه دادن نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس. 4) بازنگری و معرفی نمادها و الگوی معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی در عملیاتهای دوران دفاع مقدس. 5) توجه به تبلیغات خارجی در به چالش کشیدن  غرب به واسطه حمایت از فتنه جویان در منطقه. 6) تمرکز داشتن به نقش مزورانه استکبار جهانی و صهیونیسم بینالملل در ایجاد تنش و اختلاف قومی و مذهبی در منطقه. 7) تبیین درسها و عبرت های جنگ تحمیلی  در دوران دفاع مقدس و به کارگیری آن در دوران کنونی انقلاب اسلامی.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال 92 با اشاره به سیاست های مصوب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص این هفته ادامه داد: 1) رویکرد برنامهها مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی. 2) استفاده بهینه از تبلیغات و اطلاع رسانی در زمانهای مناسب برای توجه کردن مردم به برنامهها. 3) سوق دادن برنامهها برای جلب نظر محافل عمومی و پژوهشی، دانشگاهی، حوزوی و سایر اقشار جامعه خصوصا نوجوانان و جوانان. 4) بهره گیری از مشارکت عمومی نهادها و دستگاهها با در نظر گرفتن صرفه جویی و پیشبرد در اجرای برنامهها. 5) بهرهگیری از تجربیات، درسها و عبرتهای وقایع جنگ تحمیلی، در دوران دفاع مقدس، در ترویج فرهنگ ارزشی، اخلاقی و سبک زندگی. 6) بهرهگیری از فضای مجازی الکترونیکی در جذابیت برنامهها. 7)برپایی نمایشگاه فرهنگی و تخصصی به منظور معرفی توانمندی های دفاعی و سازندگی، از جمله این سیاست ها می باشد.
 
وی ضمن بیان نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: با توجه به جلسه هم اندیشی با مدیران و سردبیران رسانه های مختلف که هفته گذشته برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که از سال آینده از سه ماه قبل به استقبال هفته دفاع مقدس رفته و امسال نیز برای اولین بار در صدا و سیما ستادی جهت بزرگداشت این هفته تشکیل شده است.
سردار کارگر با اشاره به ایجاد تحول در برنامه های دفاع مقدس در رسانه های مختلف، افزود: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصل بر مشارکت و مشاورت بوده و معتقدیم دفاع مقدس متعلق به همه مردم و نه فقط نیروهای مسلح می باشد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به برنامه های استانی جهت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ادامه داد: استانداران در استان ها به عنوان رئیس و روسای اداره کل بنیادهای استانی هم به عنوان دبیر ستاد برگزاری هفته مقدس فعالیت می کنند.
 
وی ضمن بیان نقش برجسته زنان در دفاع مقدس، افزود: نقش مادران  و همسران رزمندگان در دفاع مقدس کمتر از مردان در جبهه ها نبوده و همیشه دفاع مقدس مردانه معرفی شده است.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال 92 روحانیون را یکی از اقشاری دانست که در دفاع مقدس نقش پررنگی داشته اند و ادامه داد: حضور روحانیت و شهدای این قشر نسبت به سایر اقشار پررنگ تر و بیشتر بوده که با همکاری حوزه های علمیه در صدد نشان دادن این حضور می باشیم.
 
سردار کارگر "شهید سیده طاهره هاشمی" را به عنوان شهید برجسته سال دفاع مقدس معرفی کرد و اظهار داشت: کتاب "نورالدین پسر ایران" امسال به عنوان کتاب سال دفاع مقدس معرفی خواهد شد.
 
وی با اشاره به استقرار ستاد خبری هفته دفاع مقدس در خبرگزاری دفاع مقدس، ادامه داد: این ستاد به صورت شبانه روزی در ایام هفته دفاع مقدس فعال بوده و در راستای اطلاع رسانی به رسانه های جمعی و مردم فعالیت می کنند.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افتتاح خبرگزاری دفاع مقدس را از دیگر فعالیت های هفته دفاع مقدس دانست و افزود: باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس در این ایام جهت تربیت خبرنگار در حوزه دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.
 
وی در ادامه  اعزام خبرنگاران به مناطق جنگی توسط ستاد مرکزی راهیان نور را از جمله برنامه ها جهت آشنایی خبرنگاران به مسائل دفاع مقدس دانست.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به وظایف دستگاههای مختلف در این هفته، تصریح کرد: به ارتش جمهوری اسلامی 18 برنامه ابلاغ شده است که در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان تشکیل ستادی با مسئولیت سردار فضلی در سپاه در خصوص اجرای برنامه های دفاع مقدس، تاکید کرد: رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور در حرم حضرت امام خمینی (ره)، بازسازی عملیاتها در کل استانها، برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس در ردهها و اقشار بسیج و برپایی 4 نمایشگاه ملی دفاع مقدس را از جمله برنامه های سپاه  در این هفته می باشد.
 
سردار کارگر، ابتکار سپاه در خصوص این هفته را پیاده روی خانوادگی به سمت مقبرة شهدا گمنام دانست و افزود: نیروی انتظامی در این هفته مراسم تجلیل از سربازان شهید و خانوادههای آنان را انجام خواهد داد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس افتتاح پروژههای دفاعی را از جمله برنامه های وزارت دفاع و ردههای نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: وزارتخانههای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و بنیاد شهید در این هفته برنامههای متنوعی دارند که از طریق رسانههای جمعی به مردم اطلاع خواهند داد.
 
سردار کارگر با تقدیر از رسانه ملی در خصوص اجرا و پخش برنامههای دفاع مقدس، تصریح کرد: برنامه دیروز، امروز، فردا و نگاه یک در ایام هفته دفاع مقدس و برنامههای دیگری مانند برنامه پایش، گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس پخش میشود.
 
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس در سال آینده با رویکرد جدید، اظهار داشت: راه اندازی نهضت ترجمه متون و آثار دفاع مقدس به زبان عربی، انگلیسی و اردو از دیگر برنامههای بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس می باشد.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار