عضو کمیسیون عمران مجلس:

روحیه بسیجی مهمترین عامل موثر در اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در اقتصاد مقاومتی از روحیه بسیجی برخوردار بود تا بتوان کاری جهادی انجام داد، همچنین بسیج پلی بین نظام و مردم است که همواره در هر شرایطی تابع ولایت و نظام بوده است.
کد خبر: ۳۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 28October 2014

روحیه بسیجی مهمترین عامل موثر در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سید بهلول حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی  گفت: اقتصاد مقاومتی، یعنی اینکه در ابتدا باید موانع قانونی اجرای آن را رفع کرد؛ به دلیل اینکه قوانینی که اکنون اجرا می شوند به درستی مورد حمایت قرار نمی گیرند.

وی ادامه داد: باید در اقتصاد مقاومتی از روحیه بسیجی برخوردار بود تا بتوان کاری جهادی انجام داد، به نوعی می توان گفت بسیج پلی بین نظام و مردم است که همواره در هر شرایطی تابع ولایت و نظام بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اذعان کرد: اگر می خواهیم این بهم ریختگی های کنونی را در اقتصاد کشور درست هدایت کنیم، باید از روحیه جهادی و بسیجی استفاده کنیم تا بتوانیم از شیوه های درست در بررسی و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور بهره مند شویم.

حسینی خاطر نشان کرد: یکی از راه هایی که می توانیم موانع اقتصاد مقاومتی را برطرف کنیم، حمایت صد در صدی از تولیدات داخلی است که می تواند سهم به سزایی در این امر داشته باشد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم فضای تجاری و اقتصادی کشور را مورد برسی قرار دهیم، باید بگوئیم که در حال حاضر در دنیا از رتبه خوبی برخوردار نیستیم و برای اینکه بتوانیم جایگاه مناسبی را از آن کشورکنیم، باید مشکلات و موانع اقتصادی را از بین ببریم و یکی از این راه ها جلوگیری از اصراف در تمامی آحاد جامعه، سازمان ها و نهادهای دولتی و شرکت های غیر دولتی است.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور را وقتی می توان تغییر داد که به طور کامل روی داشته های خود حساب باز کنیم و به نوعی کاملا خودکفا باشیم که در این صورت هم فضاهای تولید در کشور گسترش پیدا می کند و هم تولیدات داخلی بالا می رود و هم مردم با خیال راحت تری از تولیدات داخلی استقبال می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از راه های موثر در استفاده از اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی در این مقوله است که باید با جدیت به آن پرداخته شود و باید آن را در جامعه به صورت زیرسازی پیاده کرد که اقتصاد مقاومتی در زجر مالی بودن معنی نمی شود و فقط متعلق به یک زمان و دوره خاص نیست، بلکه به این معنی است که طبق جامعه اسلامی باید موضوعات اقتصادی را طراحی و اجرا کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه بسیج سازندگی در تبیین و گسترش اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در مناطق محروم با بهره گیری از توانایی بسیج سازندگی می توان بسترهای مناسبی را برای اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد. در شرایط حاضر ما نیازمند استفاده همه جانبه از پتانسیل های موجود در کشور هستیم، لذا وجود بسیج سازندگی در این حوزه نعمت بزرگی است که باید از ظرفیت های آن بهره لازم را برد و پیش زمینه های فعالیت برای آنها را بیش از پیش باز کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت و گو گفت: باید با کمک مردم و مسئولین اقتصاد کشور را توانمند سازیم و با فرهنگ سازی درست و به موقع موانع پیشرفت اقتصادی را از میان برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار