سازمان ثبت احوال اعلام کرد:

جستجوی مدارک هویتی مفقود شده در سایت سازمان ثبت احوال

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: از طریق سایت سازمان ثبت احوال سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنید.
کد خبر: ۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ - 29October 2014

جستجوی مدارک هویتی مفقود شده در سایت سازمان ثبت احوال

به گزارش دفاع پرس، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: همانگونه که در کارت ملی و شناسنامه درج شده است، مدارک شناسایی هویتی بایستی توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق یا اداره پست سپرده شود تا این مدارک توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به سازمان ثبت احوال تحویل داده شود.

شایان ذکر است امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پورتال سازمان ثبت احوال کشور فراهم گردیده که روزانه دهها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می گیرد.
 
برپایه این گزارش 'همچنین هموطنانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می توانند قبل از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه «شناسنامه و کارت ملی پیدا شده» در پورتال سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی، مدارک خود را جستجو کنند.
 
 این جستجو در میان مدارک شناسایی انجام میشود که تحویل شرکت پست و سازمان ثبت احوال گردیده است و از آنجا که این فرایند زمان بر است، لازم است افراد جستجوی مدارک خود را چند روز بعد از زمان مفقودی انجام دهند.
 
در صورت پیدا شدن مدارک، فرد بایستی به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند. اما اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی نتیجه باشد، هموطنان می توانند برای دریافت شناسنامه یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند.'
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار