رهبر در نشست شنبه‌های انقلاب:

دشمن قدرت علمی کشورمان را برنمی‌تابد/ ایران به ۴۰ کشور جهان تسلیحات نظامی صادر می‌کند

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان قدرت علمی کشورمان را برنمی‌تابند، گفت: امروز ایران به مرحله‎ای رسیده است که به ۴۰ کشور جهان سلاح و تسلیحات نظامی صادر می‌کند.
کد خبر: ۳۲۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 29December 2018

//به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «فرهاد رهبر» رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی در سی و هفتمین نشست شنبه‌های انقلاب که با عنوان «۴۰ سال توطئه؛ ۴۰ سال مقاومت» صبح امروز (شنبه 8 دی‌ماه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به اینکه آمریکا بعد از انقلاب اسلامی و ‌خروج از ایران منافع بسیار زیادی را از دست داد، اظهار داشت: وجود ذخایر استراتژیک در منطقه غرب آسیا، از جمله دلایل طمع دشمنان به ایران است.

وی افزود: آمریکایی‎ها به همین دلیل است که در ۴۰ سال اخیر تلاش داشتند که موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران را کاهش داده و برای تحقق این هدف نیز چندین طرح از جمله طرح انتقال ذخایر انرژی را انجام دادند؛ اما هیچگاه موفق نشدند.

رهبر با بیان اینکه موسسات راهبردی و اندیشکده‌های آمریکا دائم از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند، افزود: انقلاب اسلامی، دست مستکبران را از کشور کوتاه کرد؛ اما توطئه‌های آنها علیه ملت ما هیچ‌گاه تمام نشده است، به عنوان مثال حمایت همه‌جانبه ۸ ساله از صدام در جنگ‌تحمیلی، اعمال تحریم‌های سنگین مالی و تجاری، کمک‌های مالی به دشمنان ملت ایران برای اجرای عملیات‌های تروریستی از جمله توطئه‌های آمریکا در ۴۰ سال اخیر علیه ملت ایران بوده است.

این استاد دانشگاه گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در شرایطی قرار داشتیم که کوچک‌ترین سلاح خود را هم وارد می‌کردیم؛ اما امروز به مرحله‎ای دست یافتیم که به ۴۰ کشور جهان سلاح و تسلیحات نظامی صادر می‌کنیم.

رهبر با بیان اینکه امروز دشمنان قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌توانند انکار کنند‌، عنوان کرد: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند، به عنوان مثال اتاق جنگ وزارت خزانه‌داری آمریکا به شدت در حال رصد شرکت‌های جهانی است تا در صورت همکاری این شرکت‌ها با ایران، به شدت با آنها برخورد کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار