معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

9 دی حماسه‌ای که چشم فتنه را کور کرد

سردار محمد اکرمی‌نیا گفت: ملت ایران، آثار فتنه را در حماسه 9 دی کنترل و چشم فتنه را کور کردند.
کد خبر: ۳۲۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ - 30December 2018

ملت ایران آثار فتنه را  در حماسه 9 دی کنترل و چشم فتنه را کور کردندبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، امیر سرتیپ دوم محمد اکرمی‌نیا معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز (یکشنبه 9 دی‌ماه) در همایش بصیرت سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح لرستان که در سینما انقلاب کوی سازمانی لشکر 84 برگزار شد با بیان اینکه فتنه 88 باید مکرر مورد بازخوانی قرار گیرد، اظهار داشت: در این همایش‌ها به عنوان یک فرصت‌ مناسب باید این حادثه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و پس از آن حماسه بزرگ 9 دی‌ماه را مکرر مورد بازخوانی قرار دهیم.

وی با اشاره به بیست و هشتمین همایش بصیرت سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح لرستان افزود: هدف از برگزاری این همایش‌ها تبین مسائل اساسی نظام و انقلاب است. مقام معظم رهبری در سوم خرداد سال 95 در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند «عناصر حزب‌الهی و نیروهای دلسوز انقلاب باید مسائل اساسی انقلاب را تبیین کنند»؛ به همین دلیل این تبین بسیار موضوع مهم و اساسی است که همواره باید مورد توجه قرار دهیم.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تبیین مسائل انقلاب و نظام از طرف فرماندهان نظامی به نیروهای تحت امر بسیار اثر بخش‌تر است، عنوان کرد: بازخوانی مسائل اساسی انقلاب و رسیدن به یک محور مشترک برای تبیین مسائل مهم کشور از مهمترین اهداف برگزاری همایش بصیرت سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به حماسه 9 دی‌ماه گفت: فتنه‌ای که در پی انتخابات سال 88 به وجود آمد متاسفانه آسیب‌های زیادی به کشور وارد ساخت، یک فرصت بزرگ طلایی با مشارکت 85 درصد واجدان شرایط ایجاد شد و بیش از 40 میلیون نفر از مردم پای صندوق‌های رای حاضر شدند، اما متاسفانه این فرصت بزرگ تبدیل به یک تهدید برای نظام و آسیب جدی به جایگاه بین‌الملی کشور شد.

اکرمی‌نیا عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند فتنه 88 آسیب زد اما کشور را واکسینه کرد، فتنه 88 صرفا در زمان انتخابات پیش‌بینی نشده بود، بلکه پس از 9 سال که از این فتنه می‌گذرد آثار، مدارک و اسنادی که منتشر شده نشان می‌دهد این جریان ریشه چندساله داشته و شاید بیش از 10 سال برای این فتنه برنامه‌ریزی شده بود.

وی تصریح کرد: اسنادی که از طرف غربی‌ها منتشر شده نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از سال‌ها قبل تلاش کرده‌اند دفاتری با بودجه‌های کلان در کشورهای همسایه ایران جهت تاثیرگذاری بر مسائل داخلی ایران تاسیس کنند که تا روز فتنه 88 تعداد این دفاتر به 8 دفتر رسیده بود و همواره فعال بودند، ارتباط گیری می‌کردند و سعی کردند نقشی که برایشان تعریف شده بود به خوبی ایفا کنند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این که گفته می‌شود فتنه به کشور آسیب زد و به تعبیر مقام معظم رهبری بزرگترین آسیب این بود که دشمن را امیدوار کرد، دشمنی که در جایگاه یاس و ناامیدی بود و به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی بود پس از جریان فتنه ادبیاتش عوض شد و 48 ساعت قبل از انتخابات سال 88 اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد که ما مسائل منطقه را بدون حضور ایران نمی‌توانیم حل کنیم و نیازمند مشارکت و همکاری شما هستیم و ما از شما می‌خواهیم که با گفت‌گوهای همه‌جانبه و جامع برای حل مسائل کمک کنید که این نامه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران التماس می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه قبل از انتخابات در مذاکرات، معاون وزیر خارجه آمریکا هسته‌ای شدن ایران را می‌پذیرد و می‌گوید ما ایران هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسیم و تنها تقاضایی که از جمهوری اسلامی داریم این است که  این فناوری و توانمندی را در اختیار سایر کشورها قرار ندهد اما پس از فتنه، توطئه و تحریم‌های آمریکا علیه برنامه‌های اتمی ایران آغاز شد در همین راستا مقام معظم رهبری فرمودند فتنه دشمن را امیدوار و خصومت‌های دشمن را آغاز کرد.

اکرمی‌نیا اظهار داشت: پس از دو ماه از گذشت جریان فتنه، شش قطعنامه در کنگره آمریکا  علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب شد و مهمترین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه 1922 بود علیه ایران تصویب و اثرات ناگوار و پیامدهای سختی برای جمهوری اسلامی دارد که این اثرات را امروز هم می‌بینیم.

وی افزود: ملت ایران آثار فتنه را در حماسه 9 دی کنترل و چشم فتنه را کور کردند ولی آثار فتنه در بُعد خارجی هنوز وجود دارد و دشمن هنوز امیدوار است و ترامپ در 18 اردیبهشت در مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شد و از توافق برجام خارج و اعلام کرد تمام فعالیت‌ها و همکاری‌های خودمان را متوقف می‌کنیم و این نیز از اثرات فتنه 88 بود که تحریم‌ها را تشدید کرد.

معاون سیاسی سازمان  عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهداف آمریکایی‌ها در خروج از برجام عنوان کرد: ایران با آمریکا در دی ماه سال 95 توافقی امضا کرد و در این برجام جمهوری اسلامی ایران در 11 بند تعهد داده بود که البته کلیه تعهدات خود را عملیاتی کرد و تا زمان خروج ترامپ از برجام  پس از دو سال از گذشت برجام ده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید و تصریح کرد که  ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

وی بیان کرد: سوال بزرگ این است که باوجود اینکه جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، چرا آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند؟ در حالی که تعهد داده بودند تحریم ‌های ثانویه ایران را لغو کنند ولی باز هم بدعهدی کردند و پس از آن به طور کامل از برجام خارج شدند.

اکرمی‌نیا گفت: حقیقت مطلب این است که آمریکایی‌ها به دنبال  یک ابر برجام بودند و تصورشان این بود با برجام ایران را در حوزه هسته‌ای و سایر توانمندی‌ها و عناصر اقتداری همچون  اقتدار موشکی و منطقه‌ای مهار کند، اما پس از دو سال از گذشت برجام متوجه شدند علی‌رغم اینکه ایران در حوزه هسته‌ای مهار شده ولی در حوزه موشکی به توانمندی‌های  خیلی خوبی رسیده و در سه شلیک اخیر ایران  به عراق و سوریه در مقابله با گروه‌های تروریستی،  آمریکایی‌ها به وضوح دیدند که موشک‌های ایران، اتاق محل تجمع فرماندهان داعش را مورد هدف قرار داد.

وی با اشاره به توان موشکی کشورمان تصریح کرد: ایران به موشک‌هایی دست پیدا کرده که در شعاع عملیاتی 2 هزار کیلومتریريال این موشک‌ها قادرند با خطای یک متر هر هدفی را مورد اصابت قرار دهند که این یک دستاوردی بود که آمریکایی‌ها انتظارش را نداشتند و از طرفی در منطقه تنها کشوری که توانست با گروه‌های تروریستی مقابله کند و حاکمیت آنها را ریشه کن کند جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد: آمریکایی‌ها با بزرگ‌نمایی تحریم‌ها علی‌رغم اینکه می‌دانند اثربخشی دوره قبل را ندارد با عملیات روانی می‌خواهند این تحریم‌ها را اثربخش کنند.

وی افزود: هیچ عامل و منطق اقتصادی پشت افزایش قیمت کالاها ظرف سال جاری وجود نداشت، جز عامل و عملیات روانی،  برعکس شما می‌بینید سبزده‌ آبان که اعلام کرده بودند صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم درست نزدیک سیزده آبان قیمت دلار و سکه‌ها سیر نزولی پیدا کرد.

اکرمی‌نیا عنوان کرد: اگر قرار بود افزایش قیمت‌ها عامل اقتصادی داشته باشد باید در آستانه سیزده آبان قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد نه در اردیبهشت 97، برای اینکه اینجا جای عملکرد عملیات روانی تاثیربخش نبوده است.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم تحریم‌های فعلی به اندازه تحریم‌های گذشته اثرگذاری لازم را ندارند، افزود: در سال 91 تحریم‌ها را اعمال کردند اما قیمت ارزهای خارجی و دلار تکان نخورد در مقابل امروز شاهد افزایش 5 برابری قیمت‌ها هستیم پس عامل روانی اینجا تاثیر گذار بوده است که البته شاهد سقوط آن هم هستیم.

اکرمی‌نیا با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را به سوریه تبدیل کند، بیان کرد: وقتی که سپرده‌گذاران نسبت به عملکرد صندوق‌ها و موسسات بانکی معترض شدند، آمریکایی‌ها با قطعنامه علیه کشورمان در شورای امنیت اقدام کردند و این مخالفت‌ها با ما را در زمینه موشکی نیز دنبال می‌کنند، این اقدامات را در سوریه نیز انجام داده بودند.

وی گفت: اما نکته مهم این است که آمریکایی‌ها به چند دلیل تحریم‌هایشان به اندازه سال‌های گذشته اثربخش نیست، اول اینکه آمریکایی‌ها ادعا کردند صادرات نفت ما را به صفر خواهند رساند، اما در آستانه سیزده آبان، هشت کشور که با ما روابط تجاری داشتند از تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان معاف شدند.

اکرمی‌نیا گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند صادرات نفت ما را صفر کنند، ما روزی 2 میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم؛ در آستانه سیزده آبان قیمت نفت از 55 دلار به 80 دلار افزایش پیدا کرد و مجبور شدند اجازه خریدن نفت ایران به هشت کشور که اتفاقا خریداران اصلی نفت ما هستند را بدهند. دلیل  دیگر عدم همراهی دولت‌های بزرگ مانند چین، روسیه و اتحادیه اروپا با آمریکاست، درحالی که در گذشته همراهی لازم را با آمریکا داشتند.

وی اظهار داشت: اما نکته بعدی تجریات جمهوری اسلامی است. ما در گذشته تجربه چندانی نداشتیم و همین مشکلاتی را ایجاد کرد، اما در شرایط فعلی ما نفت را در بورس انرژی عرضه می‌کنیم.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: آمریکایی‌ها دلشان به به عملیات روانی گرم است و امیدوار هستند تا تحریم‌ها اثربخش باشد که از این طریق بتوانند مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند؛ اما این خواسته آمریکایی‌ها هیچ‌گاه اجابت نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار