امیر حاتمی عنوان کرد؛

تداوم اقدامات وزارت دفاع در زمینه افزایش دقت موشک‌ها

وزیر دفاع گفت: همه اقداماتی که در زمینه امور دفاعی برای سال ۹۸ پیش‌بینی‌هایی شده بود، به ویژه درباره دقت موشک‌ها در دست انجام است.
کد خبر: ۳۲۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 02January 2019

توانایی‌های دفاعی کشور موجب رشد بازدارندگی کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در این جلسه گزارشی از وضعیت پیشرفت دفاعی به ویژه موشکی ارائه داده شد.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف موشکی اعم از موشک هوا به هوا، زمین به هوا، زمین به زمین، سطح به سطح، ساحل به دریا و زیرسطح به سطح گزارش داده شد که مورد توجه هیئت دولت و رئیس‌جمهور قرار گرفت.

وزیر دفاع تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در راستای برنامه‌ای است که به مجلس ارائه شده و این توانایی‌ها موجب رشد بازدارندگی کشور است.

امیر حاتمی ادامه داد: همه اقداماتی که در زمینه امور دفاعی برای سال ۹۸ پیش‌بینی‌هایی شده بود، به ویژه درباره دقت موشک‌ها در دست انجام است.

وی همچنین در خصوص بودجه دفاعی سال آینده و حواشی مطرح شده در خصوص آن اظهار داشت: همان‌گونه که نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند بودجه دفاعی در دو سطح دیده شده است؛ یک سطح آن بودجه‌ای است که با سقف ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بعنوان بودجه عمومی کشور ارائه شده است و بخش دیگر آن در صورتی تأمین خواهد شد که عمده منابع دولت تأمین شود؛ اگر هر دو اینها تأمین شود درواقع بودجه دفاعی ما از رشد خوبی نسبت به سال جاری برخوردار است.

وزیر دفاع افزود: بودجه دفاعی در سال آینده حدود ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش خواهد داشت؛ اما آن چیزی که مورد ابهام است و سوالاتی درباره آن مطرح است، دو سطحی بودن بودجه دفاعی است که امیدواریم با مساعدت اعضای هیئت دولت برای تأمین بودجه عمومی کشور، بودجه به صورت کامل اجرا شود و بخش دفاع بتواند از این رشد برخوردار شود.

امیر حاتمی گفت: دو سطحی بودن بودجه دفاعی شیوه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه اتخاذ کرده است. اگر این شیوه محقق شود، می‌تواند فرصتی برای حوزه دفاعی باشد و اگر محقق نشود، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. امیدواریم همانطور که سازمان برنامه و بودجه پیش بینی کرده است، منابع محقق شود.

وزیر دفاع در خصوص مسائل مطرح شده در روزهای گذشته درباره عملیات کربلای ۴ نیز اظهار داشت: خوشبختانه کارشناسان مختلف در این خصوص به اندازه کافی صحبت کردند و مساله نامشخصی در این باره وجود ندارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار