رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

توجه به فرهنگ دفاع مقدس اولویت اصلی انقلاب اسلامی است

حجت­‌الاسلام گنابادی­‌نژاد گفت: سهم ارزش‌­های دفاع مقدس، سهم موضعی در انقلاب نیست؛ بلکه اولویت و سهم اصلی به شمار می­‌رود.
کد خبر: ۳۲۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ - 02January 2019

توجه به فرهنگ دفاع مقدس اولویت اصلی انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، حجت الاسلام «حجت گنابادی­‌نژاد» رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس این استان دیدار کرد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اولویت‌­های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان میزبان زائران است و اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس با مجموعه آستان قدس که میزبان زائران حضرت رضا(ع) است یک هدف را دنبال می‌­کنند.

وی افزود: شهید اول حضرت رضا(ع) هستند و دیگر شهدا ریزه­‌خوار سفره حضرت ثامن الحجج(ع) بودند که به این جایگاه دست پیدا کردند؛ لذا اگر بتوانیم منشاء خدماتی باشیم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی می‌­تواند به عنوان مهمترین ظرفیت به سیره حضرت رضا(ع) بپردازد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در پایان بر تعامل بیشتر اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان با آستان قدس تأکید کرد.

حجت­الاسلام گنابادی­‌نژاد در ادامه این دیدار اظهار داشت: سهم ارزش‌­های دفاع مقدس، سهم موضعی در انقلاب نیست؛ بلکه اولویت و سهم اصلی به شمار می­‌رود.

وی افزود: در مقطع کنونی که نسل دفاع مقدس در جامعه حضور و حیات دارند وقت طلایی حوزه ارزش‌­های دفاع مقدس است و اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌­مندی از این ظرفیت نتواند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد در آینده کار سخت­‌تر خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه به فعالیت­‌های آستان قدس رضوی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری یادواره شهدای آستان قدس رضوی، انتصاب مشاور ایثارگران تولیت آستان قدس رضوی، زیارت نیابتی شهدا، سند تعالی و ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری کنگره شهدای جهان اسلام و ملاقات خانواده شهدا از مجموعه اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه ایثار و شهادت است.

وی در پایان گفت: فعالیت آستان قدس رضوی در عرصه ایثار و شهادت نه در کنار کارهای دیگر، بلکه به عنوان یک اولویت که در نظام تعریف شده در حال انجام است.

در پایان این نشست «محمدعلی اربابی» مشاور ایثارگران تولیت آستان قدس ضوی، حجت الاسلام «محسن بذرگری هاشمی» معاون فرهنگی اجتماعی آستان قدس رضوی، «محمدعلی چمی‌­گو» مدیر عامل مؤسسه آفرینش­‌های هنری آستان قدس رضوی و «حسین سعیدی» مدیر انتشارات «به نشر» گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌­های تخصصی خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار