40 سالگی انقلاب/ سید عباس صالحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پیشرفت 40 ساله ایران در عرصه فرهنگ کاملاً روشن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاملاً روشن است که ما در 40 سال گذشته در حوزه‌های مختلف فرهنگی قدم‌های روبه پیشرفتی برداشته‌ایم.
کد خبر: ۳۲۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ - 07January 2019

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه کالاهای فرهنگی جهت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای صدور نوع نگاه انقلاب اسلامی از طریق کالاهای فرهنگی ابتدا باید در زمینه این صنعت خودمان را فعال کنیم و طبیعتاً بعد از فعال‌سازی، زمینه‌های بیشتری برای صادرات پدید خواهد آمد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال اخیر در زمینه کالاهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: کاملاً روشن است که ما در 40 سال گذشته در حوزه‌های مختلف فرهنگی قدم‌های روبه پیشرفتی برداشته‌ایم. در حوزه اسباب‌بازی، نوشت‌افزار، سوغات و کالاهای فرهنگی خانواده، قدم‌هایی که در 40 سال گذشته برداشته شده قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه اشاره کرد و افزود: برگزاری همین جشنواره فیروزه و نمایشگاه آن، نشان دهنده این است که اتفاقات قابل توجهی طی این سال‌ها رخ داده اما باید بدانیم که هم رقابت‌ها در این زمینه زیاد است و هم‌ با شرایط مطلوب راهی که می‌خواهیم طی کنیم، فاصله زیادی داریم.

صالحی با تاکید بر ظرفیت کالاهای فرهنگی برای صدور نوع نگاه و فرهنگ انقلاب اسلامی تاکید کرد: کالاهای فرهنگی حتماً حامل ظرفیت بالایی برای نشان دادن و صادرات فرهنگ و منش انقلاب اسلامی به جهان هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار