40 سالگی انقلاب/ استاد موسیقی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رویش‌های ادبی انقلاب قله‌های هنر هستند

حسین دی‌پیر گفت: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و باید در زمینه رویش‌های هنری بگوییم یک دوران طولانی کوه‌زایی فرهنگی داشته‌ایم چراکه ما در بسیاری از زمینه‌ها قله‌هایی داریم که در ادبیات و شعر قابل اسم بردن هستند.
کد خبر: ۳۲۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ - 08January 2019

رویش‌های ادبی انقلاب قله‌های هنر هستند

حسین دی‌پیر مترجم، پژوهشگر و استاد موسیقی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به روند رو به رشد هنر و ادبیات در طول جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و باید در زمینه رویش‌های هنری بگوییم یک دوران طولانی کوه‌زایی فرهنگی داشته‌ایم چراکه ما در بسیاری از زمینه‌ها قله‌هایی داریم که در ادبیات و شعر قابل اسم بردن هستند.

وی گفت: بسیاری از هنرمندان انقلاب نه تنها در زمان خودشان سرآمدند بلکه در آینده نیز تاثیرگذاری آثارشان همواره وجود خواهد داشت. قله‌هایی مانند سیدحسن حسینی، قیصر امین‌پور، علی معلم، احمد عزیزی و بسیاری از شاعران دیگری که در این کشور زندگی کردند و با مسائل انقلاب همراه بودند.

استاد موسیقی دانشگاه تهران تاکید کرد: بسیاری از شاعران بزرگ معاصر همانند «محمدحسین شهریار» همپای رزمندگان حرکت کردند یعنی از دوران دفاع مقدس غافل نشدند و دینشان را نسبت به کشور ادا کردند.

این مترجم و پژوهشگر افزود: هنرمندان علاوه بر قدرت و تکنیک هنری، روح خیلی بزرگی داشتند. روح هنرمندان انقلاب موجب شد تا جامعه ما را تامین کند و باعث ادامه حرکت انقلاب شود.

دی‌پیر به برگزاری چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج موسوم به «آوای بیداری» اشاره کرد و گفت: این جشنواره جمع‌بندی فعالیت‌های سرود و موسیقی بسیج طی چهار دوره گذشته است. در این جشنواره سعی بر آن بوده که استعدادهای هنری در عرصه موسیقی، شعر و مدیریت را شناسایی و مشکلات آن را برطرف کند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری موسیقی بسیج گفت: مدیریت در امور ساماندهی استعدادهای هنری موسیقی اتفاق مهمی است که با شکل دهی آن هر ساله شاهد بروز و خلق آثار بهتری هستیم که از پتانسیل استعدادهای استان‌ها بهره گرفته است. شاعران، ترانه‌سراها، آهنگ‌سازان و صدابردارن زیادی در این جشنواره شناسایی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار