اعتراض روایت فتح به حضور گرافیست اسرائیلی تبار در تهران

انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را به حضور «یوسی لمل» گرافیست اسرائیلی تبار اعلام کرد.
کد خبر: ۳۲۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ - 07January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، انجمن هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی حواشی ایجاد شده در خصوص نمایشگاه بین المللی پوستر «به رنگ حیات» که با حضور هنرمندان بین المللی از کشور‌های مختلف جهان در تهران در حال برگزاری است و نیز اظهارات مدیر اجرائی این نمایشگاه در خصوص نمایش آثار یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه، بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رویش هنرمندان جوان، باانگیزه، مستعد و متخصص در حوزه هنر ارزشی و ولایتمدار ایران اسلامی، آن چنان فراگیر و بسیط بوده است که دوستان و دشمنان داخلی و خارجی را متحیر و انگشت به دهان کرده است. آنچه که امروزه و در سپهر پهناور و گستره وسیع مفاهیم متعالی، ارزشمند و جهانشمول الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام روح الله (قدس الله نفس الزکیه) در حال شکل گیری و شکوفه دادن است، بی شک ثمره مقاومت و پایمردی زنان و مردانی است که از مرز‌های اعتقادی خویش در برابر دشمنان تابن دندان مسلح دفاع نموده که هشت سال تاریخ پر افتخار و خونبار دفاع مقدس ایرانیان در برابر حمله دژخیمان بعثی تنها یک نمونه قریب و عینی این ایستادگی است.

آنچه که در نمایشگاه «به رنگ حیات» رخ داد و حضور یک عنصر اسرائیلی، مارا بر آن داشت که از حیثیت و کیان «بنیاد پرافتخار روایت فتح»، این ثمره جاویدان و مانای هنرمند و مجاهد فی سبیل الله، سید الشهدای اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی «علیه الرحمه» دفاع و صراحتا بر چند نکته اصلی و مهم تاکید نمائیم. امید داریم که این توضیحات به سمع و نظر مخاطبان اصلی جریانات فرهنگی و هنری کشور برسد و بر این باوریم که ... العاقبه للمتقین؟!

1. آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (ادام الله ظل الوارف) بار‌ها و بار‌ها در بیانات و سخنرانی‌های مکرر به آن اشاره داشتند، کلید واژه‌ای به نام "نفوذ" است که متاسفانه در سایه غفلت -ان شا الله سهوی – مدیران و سیاستگذاران عرصه فرهنگ و هنر کشور چندان جدی گرفته نشده است و همچنان سیاست «تساهل و تسامح» در بدنه کلان تصمیم گیری و ریل گذاران فرهنگ و هنر این مرز و بوم ساری و جاری است. حضور یک عنصر اسرائیلی با بیشینه معلوم و مکشوف و در شرایطی که عادی سازی روابط کشور‌های بزدل، ترسو و سست عنصر خاورمیانه با رژیم جعلی و سفاک رژیم صهیونیستی با جدیت از سوی دول غربی و مثلث شوم و منحوس عبری، غربی، عربی پیگیری می‌شود، درام القرای جهان اسلام باعث تاسف و انزجارشدید هنرمندان آزاده و حق طلب ایران عزیز می‌باشد.

2. سخنان سراسر کذب و غیر واقع مدیر اجرایی این نمایشگاه مایه تعجب و حیرت همگان گردید. ایشان برگزاری نمایشگاه این عنصر رژیم صهیونیستی را توسط «روایت فتح» در سال آینده محتمل دانسته است؟! و حواشی ایجاد شده در خصوص حضور وی را غرض ورزی حزبی دانسته است که خوشبختانه با مدیریت؟! ایشان قبل از شروع جنجال‌ها پیشگیری شد؟! ذکر این نکته برای ایشان و دوستانشان خالی از لطف نیست که اولا ایشان ارتباط این مدعو اسرائیلی خود با بنیاد فرهنگی روایت فتح را از چه طریقی محاسبه و استنتاج نموده است و ثانیا‌ای کاش اقدامات پیشگیری و عدم حضور وی را پیش از دعوت نامبرده نیز انجام می‌دادند تا مجبور به جمع آوری آثار ایشان و حذف نام وی نگردند.

3. عنوان ماندگار «روایت فتح» که نمادی از روایت حماسه‌های دلیرترین فرزندان این مرز و بوم بوده و هست، چیزی نیست که با این لجن پراکنی‌ها خدشه دار و مکدر شود. نصیحت ما به دوستانی که در این خصوص اظهار می‌نمایند این است که ابتدا به ساکن ارتباظ ظرف و مظروف را برای خود و مخاطبانشان معین کنند سپس برای فرار رو به جلو از اعتبار نهاد ارزشمندی همچون «روایت فتح» ناشیانه سؤاستفاده کنند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مدیریت و کارکنان بنیاد فرهنگی روایت فتح و نیز انجمن‌های سینمای انقلاب و دفاع مقدس، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و شهرک سینمای انقلاب و دفاع مقدس و رده‌های تابعه این بنیاد، به پیروی امام عظیم الشان و فرمایش ماندگار و تاریخی ایشان که «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» و تاسی از تدابیر و سیاست‌های مقام عظمای ولایت که اسرائیل ان شا الله تا سال‌های نه چندان دور وجود خارجی نخواهد داشت، بر پایمردی و مقاومت ضد رژیم اشغالگر و خونخوار صهیونیستی تاکید می‌نماید و همراه و همکلام با ملت ستمدیده و دلیر و مقاوم فلسطین غریو هیهات من الذله را به نمایندگی از هنرمندان و اندیشمندان آزاده و صلح طلب سر می‌دهد و از درگاه حضرت حق «جل جلاله» ظهور مصلح و منتقم مظلومان و ستم دیدگان جهان را آرزو می‌نماید.»

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها