ظریف:

اجازه دخالت در روابط ایران و عراق را نمی دهیم

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه روابط ایران و عراق به ضرر هیچ کسی نیست، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی در روابط ایران و عراق دخالت کند.
کد خبر: ۳۲۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ - 13January 2019

اجازه دخالت در روابط ایران و عراق را نمی دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امشب (یکشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود در بغداد در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران تصریح کرد: روابط ایران و عراق به ضرر هیچکس نیست و اجازه نمی‌دهیم کسی در روابط ایران و عراق دخالت کند.

وی همچنین گفت: تصمیم گرفتیم کمیته مشترک برای استفاده از اروندرود را هر چه سریع‌تر تشکیل و اعضای کمیته را به یکدیگر معرفی کردیم.

وزیرخارجه ایران همچنین ضمن قدردانی از همتای عراقی و دولت و مردم عراق برای میزبانی گرم و صمیمانه از هیأت ایرانی، گفت: به همراه یک هیأت عالی‌رتبه تجاری و سیاسی از بخش دولتی و خصوصی ود ولتی در سفر عراق هستیم.

ظریف با اشاره به اظهارات همتای عراقی خود عنوان کرد: ما امروز موضوعات بسیار مهمی را در 10 عنوان مطرح کردیم که ایشان اشاره کرد.

وی افزود: دیدگاه‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و دوجانبه بسیار به هم نزدیکی هستند و دو کشور روابط بسیار خوبی دارند و در این سفر تلاش داریم این روابط را در حوزه‌های مختلف چه در حوزه تبادلات سیاسی، تجاری، مردمی، گردشگری اعم از مذهبی و سلامت و چه رفت و آمد‌های دو کشور را تقویت کنیم و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی را گسترش دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تصمیم گرفتیم کمیته مشترک برای استفاده از اروندرود و شط العرب را هر چه سریع‌تر تشکیل و اعضای کمیته را به یکدیگر معرفی کردیم تا هر چه سریع‌تر بتوانند کار را شروع کنند.

وی با بیان اینکه درباره مسائل منطقه صحبت کردیم، اظهار داشت: ضرورت بازگشت حاکمیت در کل اراضی سوریه و مقابله با تروریسم در سوریه و حمایت از دولت سوریه گفت‌وگو کردیم و از تلاش دولت عراق برای عادی سازی در روابط دولت سوریه با جامعه عرب استقبال می‌کنیم. همین طور در یمن از روند صلح و جلوگیری از ادامه خونریزی در یمن حمایت می‌کنیم. در فلسطین جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های صهیونیستی و حمایت از سیاست‌های صهیونیستی را خطر اصلی برای منطقه می‌داند و معتقد است همه ما باید یکپارچه از آرمان فلسطین و مردم فلسطین حمایت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار