عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کلید خورد

هدایت‌الله خادمی آتش سوزی‌های اخیر پالایشگاه‌های نفتی را ناشی از عملکرد ضعیف وزارت نفت عنوان کرد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در کمیسیون انرژی تصویب و به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.
کد خبر: ۳۲۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ - 21January 2019

نظارت بر اجرای قوانین بر قانونگذاری ارجحیت دارد«هدایت‌الله خادمی» نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه بهبود وضعیت کنونی کشور در گرو تصویب طرح و لوایح متعدد و مختلف نیست، اظهار داشت: نه‌تنها در دوره دهم مجلس بلکه در ادوار گذشته شاهد به تصویب رساندن طرح، لوایح و قوانین جامع و کاملی بودیم که اگر به درستی به آنها عمل می‌شد، قطعا وضعیت کنونی کشور با مشکلاتی که امروز با آنها دست به گریبان هستیم، مواجه نبود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به دو وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، افزود: برخی نمایندگان بر این باورند که وقتی قانونی در مجلس به تصویب رسید، کار تمام است و آن مسئله‌ای که در خصوص رفع مشکلاتش، قانون تصویب شده است، مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: قانونی که برای رفع نابسامانی‌ها به تصویب می‌رسد، زمانی می‌تواند کارآمد و موثر باشد، که به خوبی به آن عمل شود؛ لذا نظارت بر اجرای قوانین از وظیفه اول مجلس که همان قانونگذاری است، به مراتب مهم‌تر و در حقیقت بر قانونگذاری ارجحیت دارد.

این نماینده خانه ملت، مسئله تحقیق و تفحص‌ مجلس از وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور را اقدامی موثر در کاهش معضلات موجود در این وزارتخانه‌ها دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در کمیسیون انرژی به آن پرداخته و سرانجام نهایی شد، مسئله تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بود.

خادمی، آتش‎سوزی‌های اخیر پالایشگاه‌های نفتی را ناشی از عملکرد ضعیف وزارت نفت عنوان کرد و گفت: طرح  تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در کمیسیون انرژی تصویب و به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور قوانینِ کارآمد و موثری داریم که اگر مورد توجه تمام مسوولان قرار گیرد و به طور دقیق و صحیح اجرایی شوند، بدون شک خیلی از نابسامانی‌ها کم خواهد شد، گفت: نمایندگانی که دغدغه‌های مردم و کشور را دارند، به دور از هرگونه ملاحظه‌کاری و طرفداری از جناح و گروه‌های سیاسی خاص، برای رفع مشکلات جاری تلاش می‌کنند؛ لذا مطالبه‌گری باید از بزرگترین خصوصیات اخلاقی نمایندگان باشد.

خادمی در پایان، محورهای درخواست تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را به شرح زیر تشریح کرد:

_ علت عدم استفاده از کارت سوخت در بعضی جایگاه‌های سوخت علی‌رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی

- نحوه و میزان فرآورده دریافتی از پالایشگاه‌ها و خطوط لوله و توزیع آن بین مصرف‌کنندگان (عمده، جزء، مجاری عرضه، نیروگاه‌ها، ادارات و غیره)

- چگونگی بازار خرید و فروش وکیوم باتوم (VB) در کشور

- چگونگی ایفای وظایف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران براساس قوانین و مقررات

- چگونگی آخرین وضعیت طرح موسوم به برندینگ

- نحوه و چگونگی و میزان مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی

- علت آتش سوزی‌های اخیر پالایشگاه‌های نفتی

- بررسی افتتاح حساب‌های شرکت و نمره عملکرد آن‌ها

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار