از سوی شهرداری تهران صورت می گیرد

برپایی نماز عاشورا و مراسم خیمه سوزان در میدان امام حسین(ع)

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری در میدان امام حسین(ع) و پیاده راه 17 شهریور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ - 02November 2014

برپایی نماز عاشورا و مراسم خیمه سوزان در میدان امام حسین(ع)

به گزارش دفاع پرس، "عبادالله رمضانی" مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران درباره ویژه برنامههای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: مراسم عزاداری همزمان با تاسوعای حسینی با حضور هیاتهای مردمی در میدان امام حسین(ع) برپا میشود و این در حالی است که با اجتماع بزرگ هیاتهای مذهبی مراسم چارپایه خوانی اجرا خواهد شد.
 
وی در باره این مراسم گفت: چارپایه خوانی از مراسمهای قدیم تهران است که در محدوده بازار اجرا میشد و نوحه خوانها در بالای چارپایه در چارسوق حزن انگیزترین نوحه خود را در روز تاسوعا میخواندند که این مراسم با حضور عزاداران تهرانی در میدان امام حسین نیز برگزار می شود.
 
برپایی نماز عاشورا در میدان امام حسین (ع)
 

وی با اعلام برپایی نماز روز عاشورا در میدان امام حسین (ع) گفت: در روز عاشورا نیز بعد از برپایی نماز ظهر مراسم خیمه سوزان برپا خواهد شد که با عزاداری و سینه زنی همراه است. این مراسم تا نماز مغرب ادامه پیدا میکند که در ادامه با ورود نمادین کاروان اسرا به میدان امام حسین(ع)، شام غریبان با حضور مداحان بزرگ تهران و به ویژه هیات رزمندگان اسلام برپا خواهد شد.
 

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با اعلام حضور هیات بزرگ مسجد امام حسین(ع) و هیات مسجد صفا در مراسمهای روز عاشورا و تاسوعا بیان کرد: در ایام محرم بستر مناسب برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا توسط هیاتهای محلی و دستجات فراهم شده است. همچنین با هدف تسهیل عبور و مرور شهروندان و ایجاد فرصت برای شرایط بهتر برگزاری این مراسم باشکوه امکانات و تجهیزات لازم در میدان امام حسین(ع) و خیابان 17 شهریور مهیا شده است.
 
انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار