خجسته در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

عدم توجه دولت به وضعیت معیشتی مردم در بودجه 98/ پرونده گرانی خودرو روی میز کمیسیون اصل 90 مجلس

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به تلاش کمیسیون اصل 90 مجلس برای ثبات در قیمت خودرو گفت: اعضای این کمیسیون برای رفع این مسئله با رئیس مجلس تشکیل جلسه خواهد داد.
کد خبر: ۳۲۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ - 21January 2019

عدم توجه به وضعیت معیشتی مردم در بودجه سال جدید/ خودرو با سه برابر قیمت به مردم عرضه می‌شود«امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که دولت می‌بایست در لایحه بودجه مدنظر قرار می‎داد، مسئله نجات مردم از وضعیت نامساعد اقتصادی و معیشتی بود؛ لذا دولت هیچ توجهی به این موضوع نکرده است.

این نماینده خانه ملت افزود: عده‌ای به گونه‌ای برای امور مردم تصمیم‎گیری می‎کنند که گویا کشور با مشکلات اقتصادی دست به گریبان نیست؛ کم‎توجهی برخی مسوولان به معضلات معیشتی مردم، به دلیل زندگی مرفه و به دور از مشکلات اقتصادی است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصومت‌های آمریکایی‌ها با کشورمان، هدف عمده دولتمردان غربی را به زانو درآوردن مردم از ناحیه اقتصادی دانست و گفت: در این برهه از زمان که آمریکا با تمام قوا به جنگ اقتصادی با ما روی آورده و برای تحقق اهدافش از هیچ کاری دریغ نمی‎کند، عده‌ای در داخل نیز با مردم همدردی و همدلی نمی‎کنند و به بهانه‎های مختلف به خصوص تحریم اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم را با قیمت‎های گزاف به فروش می‎رسانند.

خجسته با اشاره به طرح رسیدگی به ثبات قیمت خودرو که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است اشاره کرد و افزود: حدود 270 هزار خودرو در انبارهای دو شرکت خودروسازی احتکار شده و باید طبق توافق قبلی این شرکت‎ها با مشتریان، این تعداد خودرو با قیمت قبل به بازار عرضه شود، اما تا این لحظه هیچ اقدام مثبتی از خودروسازان مشاهده نشده است.

وی گفت: کسی منکر دشمنی آمریکا با کشور ما نیست، اما اینکه قیمت خودرو پراید در مدت زمان کوتاهی از مرز 30 میلیون تومان عبور می‎کند ربطی به عوامل خارج از کشور ندارد؛ لذا عدم مدیریت در عرصه خودروسازی و سودآوری غیرمنطقی دست‎اندرکاران این حوزه باعث آشفتگی بازار خودرو شده است.

خجسته از برنامه‌های مهم کمیسیون اصل 90 در خصوص تلاش برای ثبات در قیمت خودرو خبر داد و گفت: قرار است با رئیس مجلس جلسه‎ای در این خصوص تشکیل دهیم.


انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار