رئیس سازمان صداوسیما:

دهه پنجم انقلاب دهه نوسازی و جوان شدن رسانه ملی است

رئیس رسانه ملی در هفتمین منشور رسانه ملی مدیریت انقلابی، مردمی‌بودن و نوسازی رسانه ملی با روی کار آمدن جوانان توانمند و نخبه را از مهمترین راهبرد‌های رسانه ملی در پنجمین دهه از انقلاب اسلامی‌ برشمرد.
کد خبر: ۳۲۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ - 23January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رئیس سازمان صداوسیما در هفتمین نشست سراسری منشور رسانه، راهبرد‌های رسانه ملی را برای آغاز پنجمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تبیین کرد.

 علی عسکری در این نشست با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی همکاران برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی برای تاریخ بشریت دانست که از دیگر انقلاب‌های قرن اخیر متمایز بوده که با تکیه بر دین و پیروی از مرجعی بزرگ به ثمر نشسته است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ضرورت تبیین ماهیت منحوس رژیم پهلوی و معرفی برکات انقلاب و نظام اسلامی‌برای نسل جوان، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف عملکرد رسانه‌ها و نهاد‌های متولی هنوز چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی به درستی برای جوانان معرفی نشده است. وی افزود: در کشور ما سقوط رژیم پهلوی مقدمه‌ای برای سقوط امپراطوری آمریکا در منطقه و جهان شد و از آن زمان تاکنون قدرت آمریکا روز به روز در حال افول است.

وی با اشاره به رشد جمهوری اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها هر روز رشد کرده و امروز که در شرایط تحریم هستیم نیز این رشد با تکیه بر توان داخلی ادامه دارد. وی ابراز امیدواری کرد جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نقطه عطفی دیگر در تاریخ انقلاب و شکست دشمن باشد.

رئیس سازمان صداوسیما سپس از اوضاع فعلی رسانه ملی در دنیای رسانه‌ای امروز سخن گفت و خاطرنشان کرد: صداوسیما هیچگاه با چنین هجمه‌ای مواجه نبوده و شواهد به روشنی نشان می‌دهد که رسانه ملی امروز با بیشترین هجوم رسانه‌ای و بیشترین رقبا مواجه است.

علی عسکری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه جنگ نرم و جایگاه رسانه ملی به عنوان خط مقدم این جبهه اظهار داشت: جنگ نرم همه جانبه علیه کشور غیر قابل انکار است که در این نبرد، نبرد رسانه‌ای بیشترین سهم را دارد.

رئیس رسانه ملی از اقدامات هوشیاری رسانه ملی در شکست جریان نفوذ رسانه‌ای دشمن سخن گفت و افزود: صداوسیما یک تنه مقابل جریان نفوذ ایستاد و اکنون به گواه گزارش مرکز آمار ایران که به تازگی منتشر شد رسانه ملی ۹۱ و چهار دهم درصد مخاطب دارد و به اذعان مرکز افکار سنجی رسانه ملی این آمار ۸۰ درصد است و در بخش خبر نیز آمار نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد مردم مخاطب اخبار رسانه ملی هستند که همگی حاکی از شکست طراحی و صف بندی رسانه‌ای دشمن علیه صدا و سیما و انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان صداوسیما پایان جشن ۴۰سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب را مستلزم نگاه به آینده و مواضعی که باید در دهه آتی رسانه ملی درپیش گیرد دانست و سپس به تبیین راهبرد‌های رسانه ملی در دهه آتی پرداخت.

انقلابی گری و عمل انقلابی اولویت اول رسانه ملی

علی عسکری با بیان اینکه اوضاع دنیا اوضاع آشوب و تخریب فرهنگی در سال‌های آتی خواهد بود بر ضرورت انقلابی گری و عمل انقلابی تاکید کرد و به تشریح مولفه‌های آن پرداخت. وی گفت: در اوضاعی که بی‌ارادگی به مردم القا می‌شود انسان‌های انقلابی و مستحکمی‌باید باشند تا در مقابل این تخریب‌ها بایستند.

رئیس رسانه ملی از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان الگو‌های انقلابی گری یاد کرد که باید فراروی مدیران رسانه ملی قرار بگیرند. وی عمل انقلابی را دارای دو بعد اعتقادی و عملی دانست و بر اهمیت مدیریت انقلابی در رسانه ملی تأکید کرد.

علی عسکری کندی و رکود را موجب فروپاشی یک سازمان رسانه‌ای دانست و با بیان اینکه عمل انقلابی باید در همه سطوح مدیریتی از معاونان تا مدیران کل و دیگر مدیران در اولویت باشد تاکید کرد: همه مدیران باید در عرصه کارشان تغییرات انقلابی را بیابند و با هماهنگی مسئولان سازمان به آن عمل کنند.

رئیس رسانه ملی در ادامه از مطالعاتی که دو سال گذشته برای چگونه اندیشیدن و جاری و ساری کردن این تفکرات در جامعه به انجام رسیده است یاد کرد و از تدوین منظومه‌ای در این زمینه خبر داد که دارای ۵ گفتمان است.

علی عسکری در تبیین این گفتمان‌ها ابتدا به گفتمان دین و انقلاب اسلامی پرداخت که باید در اولویت برنامه‎‌های سازمان قرار گیرد تا در میان مردم جاری و ساری شود. وی دین مداری و انقلابی بودن را لازمه این گفتمان دانست و افزود: انقلاب اسلامی مولفه‌های مختلفی دارد که باید آن‌ها را به‌خوبی درک کرد. وی قرآن را از مهمترین مولفه‌های دین مداری خواند و گفت:: قرآن قول خداوند است که از سوی خدا در اختیار انسان‌ها قرار گرفته است، اما هنوز مهجور است و از آن کمتر استفاده می‌کنیم.

دومین مؤلفه گفتمان سبک زندگی اسلامی - ایرانی بود که رئیس رسانه ملی از آن سخن گفت و افزود: غربی‌ها برای تغییر سبک زندگی ما از راه‌های مختلف و تولید آثار نمایشی متعدد تلاش می‌کنند و ما باید در رسانه ملی با شناخت کامل این سبک، آن را در تقاطع با پیشرفت‌های فنآوری و دنیای جدید بازتعریف و برای مردم تبیین کنیم.

سومین گفتمان در این منظومه تدوین شده مولفه گفتمان اقتصاد مقاومتی بود که بنا به گفته ریاست سازمان صداوسیما از موضوعاتی است که موجب رشد صنعت، اقتصاد و تقویت اقتدار و عظمت کشور می‌شود و به کشور کمک می‌کند در اوضاع تحریم مولفه‌های رشد اقتصادی کشور را حفظ کند.

گفتمان وحدت و انسجام ملی چهارمین مولفه‌ای بود که علی عسکری از اهمیت آن سخن گفت و افزود: تکثر اندیشه‌ها در دنیای جدید و تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و اختلافات در جامعه ما، ایجاد وحدت را مشکل کرده است، اما رسانه ملی باید به عنوان عنصری تعیین کننده برای ایجاد و حفظ وحدت در کشور تلاش کنیم.

آخرین و پنجمین مؤلفه این منظومه که رئیس رسانه ملی از آن سخن گفت: گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی‌بود که به گفته او باید کشور در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به طور مداوم پیشرفت کند.

رئیس رسانه ملی از رسانه به عنوان پدیده‌ای توسعه محور و پیشرف مدار یاد و تأکید کرد: کارکرد رسانه امروز تنها به کارکردی اطلاع رسانی و سرگرمی ختم نمی‌شود و باید در دهه آینده به سوی رسانه‌ای توسعه محور پیش رفت و برمبنای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: کشور ما راهی جز تبدیل شدن به کشوری صنعتی و پیشرفته ندارد. وی وجود شرکت‌های دانش بنیان و استعداد‌های درخشان در کشور را گواهی برای حرکت کشور در مسیر توسعه دانست و افزود: جمهوری اسلامی‌باید در آینده به کشوری پیشرفته و صنعتی در تراز کشور‌های توسعه‌یافته بدل شود که لازمه آن فرهنگسازی در این زمینه و گفتمان سازی است و برای آن تعامل با دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

باید نخبه‌ترین افراد جذب صداوسیما شوند

موضوع رشد و گردش اندیشه در سازمان صداوسیما از راهبرد‌های دیگری بود که رئیس رسانه ملی در این نشست از آن یاد کرد و گفت: اقداماتی که تاکنون در صداوسیما در این زمینه شده کافی نیست و ما باید به عنصر تفکر و اندیشه بیشتر بپردازیم.

وی با اشاره به بالا رفتن سطح دانش مردم و تعدد مخاطبان فرهیخته و تحصیلکرده گفت: این امر ما را ملزم می‌کند پیام‌هایمان را با بسته بندی عالمانه و هوشمندانه ارائه دهیم. وی افزود: تشکیل شورا‌های اندیشه ورز نیز در شبکه‌ها به منظور رشد و گردش اندیشه بود، اما این کافی نیست و اتاق فکر در تمام گروه‌های برنامه ساز و برنامه‌ها باید شکل بگیرد.

رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه در این شورا‌ها باید نخبه‌ترین افراد جذب شوند گفت: گران‌ترین گروه‌های تولیدی ما گروه‌های فیلم و سریال انیمیشن و مستند هستند که باید به ازای هر برنامه اتاق فکری مسلط و آگاه به مسائل روز وجود داشته باشد ضمن اینکه باید شهرک‌های تلویزیونی ایجاد شود تا به تولیدات صنعتی در تولید آثار دست یابیم و فاصله تولید را از ایده تا آنتن به حداقل برسانیم.

علی عسکری سپس با تأکید بر اینکه صداوسیما قرارگاه فعال جنگ نرم است به توصیه اخیر رهبری معظم در بیان اهمیت جنگ نرم اشاره و تاکید کرد: باید این مفهوم را بخوبی درک کردو ویژگی‌های این قرارگاه عملیاتی را بخوبی شناخت. وی افزود: ما قرارگاهی هستیم که بر افکار و عقاید مردم اثر می‌گذاریم و صیانت و حفاظت از افکارعمومی درمقابل عملیات روانی دشمن وظیفه ما است.

رئیس رسانه ملی از لزوم ارتباط با رسانه‌های کشور و انقلاب سخن گفت و افزود: علاوه بر این ارتباط باید با جبهه رسانه‌ای کشور‌های اسلامی نیز مرتبط باشیم و با کشور‌های غیر اسلامی همسو با انقلاب نیز اتحادیه‌ای تشکیل دهیم تا این ارتباطات گسترش یابد.

علی عسکری القای اینکه صداوسیما باید فقط از درآمد خودش هزینه کند و باید شبکه‌های خصوصی در کشور ایجاد شود را از برنامه‌هایی دانست که آمریکا برای تضعیف رسانه ملی در نظر گرفته و تصریح کرد: این قرارگاه رسانه‌ای اگر به درآمد‌های خودش متکی شود تضعیف می‌شود ضمن اینکه رسانه‌های خصوصی در دنیا درزمینه منافع خود عمل خواهند کرد و منافع عمومی را در نظر نخواهند گرفت.

وی افزود: باید دید در کشور‌هایی که رسانه‌های خصوصی فعالیت می‌کنند چه بر سر هویت و فرهنگ آن کشور آمده است، زیرا این شبکه‌ها فقط به منافع خود و درآمدشان می‌اندیشند.

رئیس رسانه ملی همچنین تعامل با قوای سه گانه و دستگاه‌های مختلف را وظیفه رسانه ملی دانست و گفت: صداوسیما رسانه‌ای حاکمیتی است که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است و در قانون اساسی نیزجایگاه رفیعی دارد و همیشه مشی آن این بوده با قوای کشور و همه نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی تعامل داشته باشد. وی با اشاره به تعامل خوبی که رسانه ملی تا کنون با همه دستگاه‌های دولتی داشته است گفت: ما به همه نهاد‌ها برای تعامل بیشتر اعلام آمادگی کرده‌ایم و برای معرفی توانمندی‌های کشور و توفیقات نهاد‌ها منتظر هیچ دستگاهی نمانده و از هر تلاشی برای بیان این دستاورد‌ها و توفیقات فروگذار نکرده‌ایم.

وی تعامل با دستگاه‎‌ها را موجب جلب اعتماد مردم به نظام و تقویت وحدت ملی دانست و اظهار کرد: ما هم باید اعتماد مردم را به مدیران جلب کنیم و هم دیدگاه‌های مردم را به مدیران برسانیم که موجب بالارفتن اعتماد مردم به کارآمدی نظام خواهد شد.

حمایت از کانون‌های مردم نهاد

وی ادامه داد: فعال‌سازی و حمایت از نهاد‌های مردمی نیز بنا به گفته رئیس رسانه ملی از راهبرد‌هایی بود که در دهه پنجم انقلاب رسانه ملی بر آن تأکید خواهد شد. فعال سازی نهاد‌های مردمی نظیر مساجد، روحانیت، امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج از برنامه‌هایی است که با وجود انکه آغاز شده، اما کافی نیست و باید به آن توجه ویژه کرد.

وی افزود: ۸۰ هزار کانون در مساجد وجود دارد که هرکدام می‌تواند به عنوان رسانه‌ای مؤثر عمل کند و این مأموریت برعهده شبکه یک سیما بوده و تا کنون در برنامه‌هایی به این موضوع پرداخته‌اند که باید بیشتر شود.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین از اهمیت توجه به نهاد مدرسه سخن گفت که در مأموریت‌های شبکه دو سیما تعریف شده که با توجه به نیاز کشور در این حوزه باید بیش از پیش به ان توجه کرد.

حمایت از نهاد‌های خیریه نیز از جمله موضوعاتی بود که رئیس رسانه ملی بر آن تأکید کرد و گفت: در دین اسلام انفاق پس از نماز مورد تأکید قرار گرفته از اینرو باید به نهاد‌های خیریه و موضوع انفاق توجه کرد که اکنون هم در شبکه‌های صداوسیما به آن توجه می‌شود و هم بستری در فضای مجازی برای ان تعریف شده که در اینده اعلام می‌شود.

توجه به نهاد مقدس بسیج نیز بنا به گفته رئیس سازمان از اولویت‌هایی بود که باید در دهه آتی بر آن تأکید بیشتری کرد چراکه این نهاد از بزرگترین ثروت‌های انقلاب است و آحاد جامعه و مردم را در بر می‌گیرد.

علی عسکری توجه به نهاد‌های صنعتی و تجاری را از دیگر راهبرد‌های آتی برشمرد و گفت: هم باید افراد فعال در عرصه صنعت و تجارت حمایت شوند و هم بنگاه‌های فعال که تولید می‌کنند و با این کار هم شغل ایجاد می‌کنند هم چرخه صنعت و تجارت کشور را می‌چرخانند.

همراهی مردم با رسانه ملی را قدر بدانیم

در ادامه رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید مردمی‌باشد گفت: مردم سرمایه ارزشمند ما هستند و همدلی و هم افزایی با مردم موضوعی کاملا راهبردی است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید عاشق مردم باشیم ادامه داد: دشمنان باایجاد جاذبه‌های تصنعی می‌کوشند مردم را از رسانه ملی دور کنند و ما باید ترجمان دیدگاه‌های گروه‌های مختلف مردم در برنامه‌هایمان باشیم. وی همدلی با مردم را از مزیت‌هایی دانست که رسانه ملی از آن برخوردار است و گفت: هیچ دستگاهی به اندازه رسانه ملی با مردم همراهی ندارد و ما باید از این مزیت امروز برای خلق مزیت فردا بهره ببریم. وی همچنین مردمی نبودن یک رسانه را به معنای رسانه نبودن آن دانست.

علی عسکری از زیرساخت‌هایی یاد کرد که در رسانه ملی برای تعامل بیشتر با مردم ایجاد شده و تصریح کرد: اگر دیگران در تعامل رسانه به طور فردی با مردم تعامل می‌کنند ما باید هم از راه برودکست و هم پهنای باند و تعامل با مخاطبان، بودنمان را حفظ کنیم. وی از مخاطبان امروز به عنوان مخاطبانی تعاملی یاد کرد که در برنامه‌ها مشارکت می‌کنند و خودشان تولید کننده هستند. رئیس سازمان صداوسیما بازتعریف مخاطب را لازمه تعامل با مخاطبان امروز و حفظ توانمندی‌های رسانه ملی دانست و گفت: باید از ابتدای سال آتی مخاطب شناسی جدیدی را شروع کنیم و متناسب با نیاز جامعه در جهت تغییر و ارتقاء رفتار مخاطبانمان برنامه ریزی کنیم.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه فضای مجازی موجب فردگرایی در جوامع شده است گفت: ارتباطات فردی در رسانه‌های فضای مجازی تقویت شده و این فردگرایی امروز به جامعه ما نیز رسیده است که آسیب‌های جدی دارد و می‌تواند عاملی برای از بین بردن وحدت در مردم باشد. وی افزود رسانه ملی به عنوان رسانه‌ای که توانایی ساماندهی افکار عمومی را دارد می‌تواند این وحدت را ایجاد و تقویت کند و برای ان باید مردمی‌تر از گذشته عمل کرد.

لزوم حفظ مرجعیت رسانه ملی

حفظ مرجعیت و ارتقای جایگاه رسانه ملی از موضوعاتی بود که رئیس سازمان صداوسیما بر آن تأکید کرد و با بیان اینکه اگر رسانه‌ای مرجعیتش را از دست بدهد تمام خواهد شد اظهار داشت: برای حفظ مرجعیت باید به برندسازی در برنامه‌ها، الگو سازی و چهره سازی توجه کرد. وی افزود: دهه آتی دهه‌ای مخاطره آمیز‌تر برای حفظ مرجعیت است و توفیق ما در آینده در این زمینه نیاز تفکر و اندیشه و طراحی‌های جدیدی دارد. دسته بندی تجاربی که در گذشته در زمینه حفظ مرجعیت در رسانه ملی کسب شده را از راهبرد‌هایی دانست که می‌توان از آن بهره جست و بر اساس ان گام‌های جدیدی برداشت.

وی با اشاره به آخرین آمار مرکز تحقیقات سازمان در خصوص مرجعیت رادیو و تلویزیون تاکید کرد: اکنون صداوسیما در میان مخاطبان بالاترین مرجعیت را در میان دیگر رسانه‌ها دارد که باید آن را حفظ کرد.

از راهبرد‌های آتی که رئیس رسانه ملی در این نشست از آن یاد کرد خصلت خدمت محوری بود که گفت: رسانه ملی باید هم به مردم خدمت ارائه دهد و هم به آن‌ها سود برساند و این راهبرد می‌تواند عاملی برای بالا بردن مرجعیت رسانه ملی باشد.

رادیو پیام خبری‌تر می‌شود

رئیس سازمان صداوسیما سپس با تبیین راهبرد‌هایی که باید در زمینه خبر و اطلاع رسانی در پیش گرفته شود گفت: دشمنان امروز با هدف تخریب به سرعت اخبار ناگوار را منتشر می‌کنند که اسیب جدی به همراه دارد ما باید با تغییر در سیاست‌های اطلاع رسانی هوشمندانه و خلاقانه عمل کنیم. وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های جدی برای حفظ مرجعیت رسانه اطلاع رسانی به موقع است گفت: آمار نشان می‌دهد که اولین مرجع مردم در این زمینه رسانه ملی است و ما اگر در این زمینه خلاقانه عمل نکنیم این مرجعیت از بین می‌رود.

وی تعدد راه‌های کسب خبر و وجود شبکه خبر را از عوامل برتری رسانه ملی در این زمینه عنوان و تاکید کرد: باید ضمن تقویت این عوامل طراحی جدیدی برای تقویت این جنبه از کار به انجام برسد. وی همچنین از بازگشت رویکرد خبری رادیو پیام خبر داد و گفت: این رادیو باید علاوه بر بخش‌های خبری فعلی بخش‌های دیگری نیز برای اطلاع رسانی به مردم ایجاد کند که می‌تواند مزیت رسانه ملی را در اطلاع رسانی سریع بالا ببرد.

چهره سازی و پرورش چهره‌های رسانه‌ای الگو نیز از راهبرد‌هایی بود که رئیس رسانه ملی بر آن تأکید کرد و گفت: پرورش مجریان برتر مأموریتی بزرگ برای همه ما است. وی افزود رسانه ملی دستگاهی چهره ساز است و ما باید از این کارکرد به خوبی بهره ببریم چراکه رسانه ملی به کمک مجری‌ها با مردم ارتباط برقرار می‌کند و باید در این زمینه هوشمندانه مجریان خوبی تربیت کنیم.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه تأکید کرد: شما باید زمینه‌های انسانی جامعه را مطالعه کنید و افرادی که دارای فکرو اندیشه هستند و زمینه‌های مواجهه با مخاطب رادارند کشف کنید وی معرفی یک مجری خوب را شاخص عملکردیک مدیر دانست و گفت: مجری خوب گنج ارزشمندی برای رسانه ملی است و ما باید ضمن حفظ و تکریم مجریان خوب پیشین و تکرم کسانی که این استعدا‌ها را یافته‌اند در زمینه تربیت نسل جدیدی از مجریان و شناسایی استعداهایشان کوشا باشیم.

علی عسکری هویت یابی جامعه و جوانان را از راهبرد‌های دیگری خواند که در دهه آتی باید در پیش گرفته شود. وی گفت: دشمن برای تخریب هویت ملی و فرسایش فرهنگی ما تلاش می‌کند و ما باید برای تجدید قوای فرهنگی مان ریشه‌های هویتی مان را بازسازی کنیم و بر مبنای آن هویت جدیدمان را بسازیم. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه علاوه بر رسانه ملی دانشگاه‌ها مساجد و روحانیت و اندیشمندان و فرهیختگان نیز باید در این زمینه عمل کنند تصریح کرد: یکی از عواملی که به حفظ هویت ما کمک می‌کند تاریخ است و باید همه بخش‌ها در زمینه تاریخ تمدن ایران، اسلام و تاریخ پهلوانان و قهرمانان ایرانی ابنا و ابنیه تاریخی و... کار کنند.

وی افزود: باید از این تاریخ و روایت آن بهره برد تا هویت جوانان بازسازی شود. وی استفاده از فنآوری پیشرفته پخش تصاویر را از راهبرد‌های روایت بهتر این تاریخ و زیبایی‌های تاریخی عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌های تاریخ برای بازسازی هویت جوانان باید بهره برد.

ضرورت مقابله با اینترنت آمریکایی

غلبه بر اینترنت آمریکایی نیز از راهبرد‌هایی بود که وی در این نشست بر آن تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید فعالانه برای غلبه بر این مزیت امریکا که تنها مزیت باقی مانده از دولت آمریکا است غلبه کنیم و برای شکل گیری اینترنت ملی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات تلاش کنیم تا برای حفظ هویت و فرهنگمان از آن بهره ببریم.

علی عسکری با تأکید بر راهبرد تحرک در فضای مجازی افزود: عرصه فضای مجازی عرصه تحرک جدید دشمن است و ما باید در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم. وی راه اندازی IPTV را از جمله فعالیت‌های سازمان در این زمینه دانست که هنوز جای کار دارد و گفت: باید از حوزه برودکست به سمت حوزه برودبند برویم، زیرا داشته‌های ما در حوزه برودکست می‌تواند پشتوانه خوبی برای حوزه برود بند باشد.

وی ایجاد سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی به دستور رهبر معظم انقلاب را از دیگر اقدامات رسانه ملی در زمینه تنظیم گری صوت و تصویر در فضای مجازی دانست و تصریح کرد: با این مأموریت رسانه ملی از سازمانی تصدی گر در حوزه برودکست به سازمانی تنظیم گر در حوزه برودبند در زمینه صوت و تصویر پیش رفته است. وی نظارت بر فعالیت شرکت‌های خصوصی را در زمینه صوت و تصویر از مأموریت‌های این سازمان دانست و ادامه داد: با گسترش رسانه‌ها ما در این بخش با بخش خصوصی مواجه می‌شویم که موجب رشد تولید در فضای مجازی می‌شود.

جوانگرایی از آخرین راهبرد‌هایی بود که رئیس رسانه ملی در این نشست از آن به عنوان راهبرد آتی رسانه ملی در دهه پنجم انقلاب یاد کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب نسل اول و دوم اداره کشور را بر عهده گرفتند و اکنون پس از ۴ دهه نسل‌های سوم و چهارم باید به عرصه و بلوغ فکری برسند تا توانایی اجرایی داشته و کشور را اداره کنند. رئیس رسانه ملی از آغاز دهه نوسازی و جوان شدن در رسانه ملی خبر داد و گفت: باید جوانان شایسته را جذب کنیم و آموزش دهیم تا بتوانند نقش سازنده در سازمان ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در رسانه ملی شعار ما این است که رسانه ملی جایگاه برترین‌ها است تأکید کرد: باید برترین جوانان این کشور را که دارای فکر و اندیشه هستند جذب کنیم و آن‌ها را در قسمت‌های مختلف سازمان استقرا دهیم. وی از مدیران رسانه ملی خواست تا بهترین‌ها را برای حضور درسازمان بیابند و آموزش دهند.

رئیس رسانه ملی در پایان دستگیری مرضیه هاشمی از مجریان شبکه پرس تی وی را نشانه رفتار ظالمانه دولت آمریکا دانست و از مرضیه هاشمی به عنوان بانوی مقاومت یاد کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها