سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح در گفت‌وگو با دفاع پرس:

طراحی جدید «جشنواره فیلم مقاومت» تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

محمد حبیبی از طراحی جدید جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده طرح نهایی نحوه برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت نهایی و اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 26January 2019

محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به مطالبه سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر برگزاری سالانه جشنواره فیلم مقاومت، اظهار داشت: مطالبه سردار غیب‌پرور برای برگزاری سالانه جشنواره فیلم مقاومت کاملاً سخن درستی است اما این جشنواره شامل دو بخش داخلی و بین‌المللی است.

وی گفت: آن بخش از جشنواره فیلم مقاومت که مدنظر سردار غیب‌پرور است بخش بین‌المللی این رویداد مهم سینمایی است. ایشان اشاره بسیار درستی داشته‌اند چراکه اگر ما بخواهیم بخش داخلی این رویداد را پیگیری کنیم، بلافاصله این سوال مطرح می‌شود که حجم تولیدات سینمایی ما در این زمینه چقدر است؟ این حرف، حرف درستی است چراکه حجم تولیدات ما در زمینه سینمای دفاع مقدس زیاد نیست.

سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: در حوزه بین‌الملل برگزاری سالانه جشنواره فیلم مقاومت حتماً جواب خواهد داد. جلسات زیادی پیرامون جشنواره بعدی فیلم مقاومت برگزار شده و نظر سردار غیب‌پرور مبنی بر برگزاری سالانه این رویداد است و ما نیز معتقدیم برگزاری این جشنواره در بخش بین‌الملل خیلی خوب جواب خواهد داد.

حبیبی افزود: ایده‌های مختلفی درباره نوع برگزاری جشنواره فیلم مقاومت مطرح شده است. مثلاً صحبت‌هایی مبنی بر برگزاری افتتاحیه این رویداد در لبنان مطرح شده و یا اینکه جشنواره را در چهار نقطه دنیا برگزار کنیم. یک قسمت در آمریکا، قسمت دیگری در لبنان در نقاط دیگر برگزار شود چراکه با این روش در دنیا این جشنواره بیشتر خواهد دیده شد.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را چند دوره به این شکل برگزار کنیم ـ چراکه دوره‌های قبل این جشنواره در ایران برگزار شده و دوره آخر یک جشنواره فوق‌العاده عالی بود ـ بعد ان‌شاءالله به دنیال تغییر می‌رویم و فعلاً در حال صحبت و رایزنی هستیم تا به صورت بین‌الملل به سمت مدلی برویم که افتتاحیه را در کشور دیگری داشته باشیم و اختتامیه را در ایران.

سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: منظور ما از منطقه‌ای شدن جشنواره درگیر کردن چند کشور در جریان برگزاری جشنواره است که حداقل در یک قاره چند کشور مشارکت داشته باشند و آثار جمع‌آوری شود و به دبیرخانه مرکزی ارسال شود که اتفاق قشنگ و اثرگذاری خواهد شد که حرف بسیار تاثیرگذاری در سطح دنیا است.

حبیبی به عکسل‌العمل صهیونیست‌ها نسبت به برگزاری آخرین دوره جشنواره مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها نسبت به آخرین دوره جشنواره مقاومت عکس‌العمل داشتند و آن‌ها نسبت به این رویداد حساس شدند و واقعاٌ به آن حمله کردند که به اثرگذاری آن برمی‌گردد. در نظر داریم که برنامه بعد بهتر و تاثیرگذارتر و پویاتر باشد تا هنرمندان دنیا به این نتیجه برسند که می‌توانند وارد عمل شده و حرف بزنند.

وی از جمع‌بندی نهایی و تصمیم‌گیری درباره نوع برگزاری جشنواره بعدی فیلم مقاومت تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: حدوداً تا یک ماه آینده تکلیف نحوه برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت روشن خواهد شد. مشغول رایزنی‌های قبل از اعلان نهایی هستیم. اگر قرار باشد جشنواره تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد نیازمند فعالیت‌های بیشتری هستیم و باید حتماً از دوره پانزدهم بهتر و تاثیرگذارتر باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار