محمدحسن رحیمیان:

زندگی حضرت امام خمینی ادامه سیره امیرالمومنین است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هدف نهایی حکومت اسلامی خدمت به مردم است که این فلسفه را در زندگی امام علی (ع) و ادامه آن را در زندگی امام خمینی (ره) شاهد هستیم.
کد خبر: ۳۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ - 28January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی و معرفی کتاب «هندسه انقلاب» با حضور «حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان» تولیت مسجد جمکران «حمیدرضا مقدم‌فر» «مهدی مطهری» نویسنده کتاب و «محمدحسین رجبی دوانی» محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام صبح امروز (هشتم بهمن ۱۳۹۷) برگزار شد.

محمدحسن رحیمیان در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج آراء امام خمینی (ره) اظهار داشت: بیانات حضرت امام خمینی (ره) ریشه در معارف اسلامی دارد و در کتاب «هندسه انقلاب» که شش مفهوم کلیدی دارد ذیل آیات قرآن می‌گنجد. «مساله فلسطین» که 2 بعد دارد اول بعد حمایت از مردم فلسطین و بعد دوم مساله مبارزه با استکبار است. همه هدف دین نجات مردم است، مصلحت غایی دین نه متوجه خدا نه ائمه و نه حتی، ولی فقیه است. همه دین برای مردم است. در حکومت اسلامی هیچ چیز متعلق به رهبر حکومت نیست.

وی در ادامه گفت: ادامه سیره عملی اهل بیت (ع) را در زندگی شخصی و سیاسی حضرت امام (ره) می‌بینیم. مقام معظم رهبری نیز بر همان راهی است که امام (ره) بود. هدایای بسیاری از سوی مردم به امام (ره) داده شد که ایشان همه را انفاق کردند. حتی در زندگی شخصی نیز اهتمام ویژه در پرهیز از اسراف داشتند. بالاترین دغدغه امام خمینی (ره) خانوداه شهدا و رسیدگی به آنان بود. امروز هم این پیگیری و دستگیری از خانواده شهدا از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

رحیمیان افزود: هدف حکومت اسلامی در همه ارکان آن از شخص، ولی فقیه تا پایین‌ترین رده های آن، خدمت به مردم است. در این شرایط است که حکومت اسلامی به هدف خود رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار