ابراهیم داروغه‌زاده در نشست جشنواره فجر:

سینما مهمترین دستاورد انقلاب بوده/ راهبرد جشنواره فجر ایجاد جشن ۴۰ سالگی در سراسر کشور است

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه سینما مهمترین دستاورد انقلاب بوده، گفت: راهبرد جشنواره فجر برگزاری جشن 40 سالگی در سراسر کشور است.
کد خبر: ۳۲۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 28January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر صبح امروز با حضور «ابراهیم داروغه‌زاده» در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست از پوستر همراه اول به عنوان اسپانسر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اولپس از رونمایی از پوستر در سخنانی اظهار داشت: خوشحالم که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در خدمت شما هستیم. بنای همراه اول حمایت از آثار فاخر هنری و فرهنگی است. خیلی خوشحالم که امروز در کنار این جشنواره هستم که در چهلمین سالگرد پیروزی حتما جشنواره خاصی خواهد بود. از دوستانمان هم در سازمان سینمایی و وزارت ارشاد تشکر می‌کنم.

وی گفت: این اولین ورود همراه اول به حوزه‌های فرهنگ و هنر نبوده و آخرین نخواهد بود. بنای ما این است که به این مقوله بیشتر بپردازیم.

در ادامه «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امسال در بخش سودای سیمرغ 22 فیلم، 10 فیلم در بخش نگاه نو در جشنواره حضور دارند. برای اولین بار سه فیلم سینمایی انیمیشن و یک سیمرغ فیلم مستند و یک سیمرغ برای بهترین فیلم کوتاه خواهیم داشت.

وی افزود: برای اعطای سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم که سال‌های گذشته به صورت دستی انجام می‌شد، امسال برای دومین بار با کمک و مساعدت همراه اول سعی کردیم روش ساده‌تری را برای رای دادن به بهترین فیلم در نظر بگیریم تا هم تعداد و هم دقت آرا بیشتر شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اکران مردمی هم در تهران و هم در تمام مراکز استان خواهیم داشت و امسال برای اولین بار حقوق پخش اکران مردمی در تهران را در اختیار صاحبان آثار قرار داده ایم.

داروغه‌زاده اظهار داشت: افتتاحیه فردا شب و اختتامیه طبق روال هر سال 22 بهمن برگزار خواهند شد. تمام سینماگرانی که در 37 دوره گذشته سیمرغ گرفتند، 13 بهمن در ضیافت مهمانی جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر علت حضور نداشتن آشغال‌های دوست داشتنی در جشنواره گفت: درباره فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» چند بار صحبت شده است. این فیلم پروانه نمایش دارد، ولی طبق قواعد جشنواره امکان حضورش در جشنواره نبود. امیدواریم به زودی این فیلم بتواند به طور طبیعی اکران شود.

دبیر جشنواره درباره فیلم‌های بخش اول نیز گفت: در آیین نامه و فرم فراخوان ما هیچ محدودیتی برای تعداد فیلم‌های اولی که به جشنواره راه می‌یابند مشخص نکردیم. این تعداد بستگی کامل به نظر هیات انتخاب دارد که آن‌ها تشخیص می‌دهند که امسال 2 فیلم حائز شرایط بودند که در بخش مسابقه باشند.

داروغه‌زاده عنوان کرد: راهبرد جشنواره فجر برگزاری جشن 40 سالگی در سراسر کشور است بخاطر همین سعی کرده‌ایم در سراسر کشور جشنواره نمود داشته باشد.

داروغه‌زاده درباره علت انتخاب محل افتتاحیه جشنواره فجر گفت: خوب بود جشنواره از بالا شهر نشینی فاصله بگیرد چراکه پایین شهر منطقه‌ای است که انقلاب از آن ریشه گرفته است پس باید گفت: چرا در پردیس تئاتر مراسم نداشته باشیم.

دبیر این جشنواره افزود: مهمترین جشنواره سینمایی را در ایام انقلاب برگزار می‌کنیم. همزمان برای ادای دین به انقلاب نمایش‌های مردمی در تهران و مراکز استان‌ها خواهیم داشت و حق آثار هم پرداخت می‌شود. مشکل اینترنت، پارکینگ پردیس ملت حل شده است. دو سالن ایران مال برای اکران‌های مردمی در نظر گرفته شده تا سال‌های بعد مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به رضا منتظری خبرنگار سینماپرس با اشاره به تولید فیلم‌ها از سوی سازمان اوج و حوزه هنری و درباره نقش سازمان سینمایی در مورد تولیدات سینمای ایران گفت: سینمای ایران یکی از مهمترین دستاورد‌های نظام اسلامی در ۴۰ سال پس از انقلاب است. شما چه حوزه‌ای را سراغ دارید که اینقدر بتواند همدلی ایجاد کند و در دنیا افتخارآفرین باشد.

داروغه‌زاده درباره علت آغاز زودهنگام داوری اظهار داشت: رییس هیئت داوران در این دوره نداریم. حرف آخر را هم کسی نمی‌زند و رای داوران به صورت اجماعی است. اگر اجماع صورت نگیرد براساس اکثریت نظرات جایزه داده می‌شود. برنامه اکران برای داوران یکی دو روز زودتر آغاز شده، چون ما در این میان هم تعطیلی داریم هم یکی دو مسابقه فوتبال. این رویه هرسال وجود دارد تا داوران بتوانند با آسودگی خاطر نظر بدهند. دبیر جشنواره در ادامه این نشست به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ گفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار