رئیس سازمان میراث‌فرهنگی:

گردشگران خارجی تصویر دروغین رسانه‌های غربی از ایران را خنثی می‌کنند

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: هر گردشگر خارجی که وارد کشورمان می‌شود پس از بازدید از شهر‌ها و جاذبه‌های متنوع ایران، از تصویر دروغینی که برخی رسانه‌های غربی از ایران نشان می‌دهند دور می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 29January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، علی‌اصغر مونسان در ارتباط تلفنی با برنامه «سلام صبح بخیر» رادیو ایران با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی جزو دستگاه‌هایی است که برای افزایش نشاط اجتماعی اقدامات و برنامه‌های جدی دارد، اظهار داشت: هر گردشگر خارجی که وارد کشورمان می‌شود پس از بازدید از شهر‌ها و جاذبه‌های متنوع ایران، تصویر واقعی و پیشرفت‌های کشورمان را با خود به یادگار می‌برد و از تصویر دروغینی که برخی رسانه‌های غربی از ایران نشان می‌دهند دور می‌شود.

وی افزود: گردشگری امروز به سومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده و این صنعت به صورت فزاینده در حال پیشرفت است، موضوع اشتغال هم از دیگر مزایای گردشگری است چراکه این صنعت با ضریب افزایش اشتغال بسیار بالا نقش مهمی در این بخش دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ایران از نظر داشته‌ها و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، جزو 10 کشور برتر دنیاست، گفت: اقدامات و برنامه‌های بسیاری در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها که یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات جذب گردشگران خارجی بوده، انجام شده، اما این مشکل امروز به دلیل افزایش پروژه‌ها و بهره‌برداری از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، کمرنگ شده است.

مونسان در ادامه با اشاره به برخی آمار حوزه گردشگری پیش از انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دوران پس از انقلاب، گفت: تنوع مراکز و تاسیسات گردشگری از 16 مرکز پیش از انقلاب به 29 مرکز در ایام پس از انقلاب رسیده، همچنین از 22 دفتر خدمات مسافرتی که پیش از انقلاب فعالیت می‌کردند امروز به عدد چهار هزار و 700 دفتر رسیده‌ایم، این آمار و ارقام در حالی به دست آمده است که کشور ما هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و سال‌ها نیز تحریم‌های ناعادلانه را متحمل شده است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: «ژپیش از انقلاب اسلامی فقط 40 راهنمای گردشگری در کشور فعالیت می‌کردند، اما امروز 11 هزار و 600 تورگردان با کارت شناسایی و مجوز فعالیت در سطح کشور به حوزه گردشگری کمک می‌کنند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: پیش از انقلاب 263 هتل در کشور وجود داشت و امروز یک هزار و 200 هتل و مراکز اقامتی در خدمت صنعت گردشگری ایران است، همچنین در آن دوران 450 هزار نفر گردشگر ورودی داشتیم این در حالی است که به رغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه در 9 ماه اول امسال از عدد شش میلیون گردشگر ورودی عبور کردیم.

وی اظهار کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، گردشگران منطقه‌ای روز به روز در حال افزایش است، در تمام نقاط دنیا 70 درصد گردشگران ورودی کشور‌ها را توریست‌های کشور‌های همسایه تشکیل می‌دهند و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، گردشگران ورودی به ایران از کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان رشد خوبی داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

مونسان تصریح کرد:گردشگران کشور‌های عربی به ویژه گردشگران عراقی هم که پیش از این فقط به عنوان گردشگران زیارتی محسوب می‌شدند امروز وارد فاز گردشگری ترکیبی شده‌اند و زیارت، سیاحت و استفاده از امکانات و خدمات درمانی کشورمان را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته 400 پروژه کوچک و بزرگ به حوزه زیرساخت‌های گردشگری اضافه شده است، ادامه داد: در دولت دوازدهم از 125 هتل چهار و پنج ستاره به 158 هتل با این درجه رسیده‌ایم و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، سرمایه گذاران بتوانند 122 هتل چهار و پنج ستاره دیگر به مجموعه هتل‌های کشور اضافه کنند و این عدد به 280 برسد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: اقامتگاه‌های بومگردی هم یکی از اتفاقات خوب حوزه گردشگری کشور است، تا قبل از دولت دوازدهم حدود 400 اقامتگاه بوم‌گردی در کشور فعال بود، این عدد در حال حاضر از یک هزار و 400 اقامتگاه عبور کرده و تلاش می‌کنیم به 2 هزار واحد بومگردی دست پیدا کنیم.

مونسان افزود: امروز بالغ بر 2 هزار پروژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حال انجام است، 23 اثر ثبت جهانی شده در یونسکو داریم و رسیدگی به این تعداد آثار نیازمند امکانات مالی و انسانی بسیار زیادی است، اما هموطنان بدانند که سازمان میراث‌فرهنگی تمام تلاش خود را برای حفاظت و نگهداری از این میراث فرهنگی عظیم به کار می‌بندد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار