مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد؛

افتتاح 2 دفتر ثبت احوال در خراسان شمالی به مناسبت دهه فجر

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح دفتر ثبت احوال شهرهای «قاضی» و «صفی‌آباد» در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ - 29January 2019

افتتاح 2 دفتر ثبت احوال در خراسان شمالی به مناسبت دهه فجربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «علی زاهدی نیا» مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اختصاص شماره ملی به افراد، ایجاد پایگاه الکترونیکی اسناد ولادت و وفات و تبدیل شناسنامه‌های دست‌نویس به مکانیزه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در مجموعه ثبت احوال کشور است.

وی از افتتاح دفتر ثبت احوال شهرهای قاضی و صفی‌آباد در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی 16 مرکز اداری ثبت احوال در استان فعال هستند.

زاهدی نیا اظهار کرد: براساس آمار ثبت شده جمعیت خراسان شمالی تا پایان دی ماه سال جاری، 966 هزار و 768 نفر است که شهرستان بجنورد با 363 هزار و 12 نفر بیشترین جمعیت و گرمه با 28 هزار و 535 نفر کمترین جمعیت را درخراسان شمالی تشکیل می دهند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اینکه سن قانونی ازدواج در دختران 13 سال تمام و پسران 15 سال تمام است، گفت: امسال 26 هزار و 804 ازدواج کمتر از 15 سال در کشور ثبت شده که از این تعداد سهم خراسان‌ شمالی 875 مورد بوده که در مقایسه با سایر استان ها در رتبه 12 کشوری قرار داریم.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی از نظر تعداد ازدواج در رتبه نخست کشور و از نظر تعداد متاهلین در رتبه دوم کشور قرار دارد، همچنین از نظر طلاق نیز در رتبه 16 کشوری قرار دارد.

زاهدی نیا با اشاره به ثبت 13 هزار و 899 مورد ولادت در استان، گفت: امیرعلی، محمد، امیرحسین، علی و ابوالفضل در بخش پسران و فاطمه، زهرا، یسنا، حلما و زینب در بخش دختران، بیشترین اسامی منتخب برای نوزادان است.

زاهدی نیا با اشاره به اینکه 26.2 درصد از جمعیت استان، جوان و 5.5 درصد سالمند هستند، گفت: به طور کلی جمعیت خراسان شمالی جوان است، همچنین تعداد زنان استان 481 هزار و 46 نفر و تعداد مردان استان 525 هزار و 722 نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار