فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

زبان هنر ارزش‎های انقلاب را ماندگار می‎کند

غلامعلی ابوحمزه گفت: همه ما باید تلاش کنیم با بهره‎گیری از زبان هنر ارزشهای انقلاب را به جامعه تزریق کنیم.
کد خبر: ۳۳۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ - 30January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «غلامعلی ابوحمزه» در مراسم رونمایی از برنامه‌ها و تولیدات کمیته فرهنگی هنری دومین کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان، اظهار داشت: ستاد کنگره شهدای استان کرمان بیش از یک سال و نیم است که  فعالیت خود را آغاز کرده است و در اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری دومین کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان خواهیم بود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه استاد و معلم شهدای عزیز ما حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند‌، گفت: مسئله‌ای که در حال حاضر بیشتر به آن نیاز است و احساس می شود، داشتن روحیه ابتکار و خلاقیت است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم که در شهدای عزیز ما در دوران دفاع مقدس، شهدایی هسته‌ای و شهدای امنیت وجود داشت، داشتن ابتکار و خلاقیت و نو‌آوری در برابر مشکلات بود.

غلامعلی ابوحمزه با بیان اینکه باید در مقابل ترویج فرهنگ غرب در جامعه ایستاد افزود: همه ما باید تلاش کنیم با بهره گیری از زبان هنر و هوشمندانه ارزش های انقلاب را به جامعه تزریق کنیم و اگر این اتفاق بیفتد کار یک هنرمند ارزشمند و ماندگار می شود و اگر غیر از این باشد بعد از مدتی از ذهن ها پاک می شود و تاثیر آن نیز از بین می رود.

وی اظهار داشت: شهدا راه و هدف داشتند و ماندگار شدند و مانند ستارگان درخشانی مسیر و هدف را برای انسان‌های روی زمین مشخص کردند و هر چه قدر بتوانیم راه و هدف شهدا را بازخوانی کنیم و در زندگی خود به کار ببریم، آن جامعه رو به پیشرفت است.

فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره شهداء، دنبال کردن و کاربردی کردن سیره شهدا در جامعه است افزود: هنرمندی که جهادی حرکت کند و در مسیر حق باشد دارای سه ویژگی، خالص بودن، سخت کوش بودن است.

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مسئول کمتیه فرهنگی و هنری به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی هنری کنگره از آبان ماه آغاز شده و 15 برنامه شب شعر و خاطره در سطح استان کرمان، آغازگر فعالیت های کمیته فرهنگی هنری ستاد کنگره شهدای استان کرمان بود.

علیزاده افزود: اجرای تئاتر خیابانی، تولید انیمیشن 20 دقیقه ای ویژه شهدا، آلبوم موسیقی، سرود و کنگره از دیگر فعالیت‌های کمیته فرهنگی هنری است و به دلیل اینکه یکی از سیاست های کنگره ترویج سبک زندگی شهدا در قالب تولیدات هنری بوده، تلاش کردیم از قالب های مختلف هنری استفاده کنیم تا جز برنامه های ماندگار کنگره باشد.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم «محمد جمالی» و شهید «کاظمی» از شهدای دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار