مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

تحویل 200 مسکن به محرومین مازندران در ایام دهه مبارک فجر

غلامرضا شریعتی از تحویل 200 مسکن به محرومین مازندران در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ - 31January 2019

تحویل 200 مسکن محرومین مازندران در ایام دهه مبارک فجربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «غلامرضا شریعتی» مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامی داشت فجر چهلم اظهار داشت: مردم انقلابی ایران با شعار محوری «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» برای استقرار نظام جمهوری اسلامی تلاش داشتند و دهه فجر ایام بررسی و کنکاش در خصوص عملی شدن این شعار است.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به اعتراف دوست و دشمن در حوزه سیاسی یک نظام مستقل به شمار می آید و در مسائل اجتماعی تمام ساز و کارهای کشور با نظر مردم اعمال می شود.

شریعتی با عنوان اینکه به پشتوانه انقلاب اسلامی، در حوزه فرهنگی روی پای خودمان ایستادیم و همچنین در حوزه اقتصادی قطع وابستگی به بیگانگان داشتیم.

این مسئول استقرار نظام مردمی جمهوری اسلامی را بالاترین دستاورد انقلاب عنوان کرد و رسیدگی به اوضاع محرومین را شعار اصلی اوایل انقلاب دانست که با تشکیل کمیته امداد، بنیاد مسکن، بنیاد 15 خرداد، جهاد سازندگی خدمات فراوانی به مردم محروم ارائه شد.

وی تأسیس سازمان بسیج سازندگی را در سال 79 یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان با مأموریت یافتن در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی و... برای اداره کشور قدم های موثر در جهت رفع نیازهای مردم بر داشت.

شریعتی با بیان اینکه نظامی پایدار است که مردم محور باشد، افزود: قریب به 650 هزار نفر از مردم استان در قالب گروههای جهادی در عرصه های مختلف بکارگیری کردیم و نتیجه آن بکارگیری قریب به 6 هزار پروژه در سطح کوچک و زود بازده و بزرگ در سطح ملی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از اعتبار بیش از 70 میلیارد تومان جهت انجام 1600 پروژه خبر داد و گفت: این پروژه ها از ابتدای سال آینده تا شهریور ماه توسط بسیج سازندگی استان و با مشارکت مردم انجام شد.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه ایجاد اشتغال با توجه به بیکاری و رکودی که در کشور حاکم است توانستیم از سال 91 تا 96 قریب به 180 میلیارد تومان اعتبار حمایت کردیم که نتیجه آن شکل گیری 23 هزار و 800 کارگاه بود.

وی در حوزه پروژه های بزرگ عمرانی از کمک به ساخت درمانگاهها، پل، مراکز درمانی و بهداشتی و... یاد کرد و از بهسازی بیش از 170 کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: همچنین قریب به 100 کیلومتر راه روستایی در شهرهای بهشهر، گلوگاه، سوادکوه و ساری در دست اقدام است.

این مسئول در حوزه مشارکت های مردمی و خیرین، به تلاش برای محرومیت زدایی و رفع نیازهای مردم اشاره کرد و افزود: با استفاده از منابع مردم خیّر تلاش داریم یک برنامه ضربتی و کوتاه مدت را پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث زلزله کرمانشاه به عنوان سازمان تسهیل گر ورود پیدا کردیم، گفت: در این مناطق در حوزه درمان، اشتغال، خدمات عمرانی و... قریب 20 میلیارد تومان از مشارکت مردمی را هزینه کردیم.

این مسئول از ساخت 2 ورزشگاه کشتی جویبار و هفت تیر بابل خبر داد و افزود: فاز اول ورزشگاه هفت تیر بابل 25 بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

وی همچنین به ساخت ورزشگاه 5 هزار نفری نوشهر اشاره کرد و از پیشرفت 95 درصدی آن خبر داد و گفت: این ورزشگاه با اعتباری قریب به 15 میلیارد تومان ساخته و آماده بهره برداری است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران به بهره برداری 200 مسکن محرومین و نیازمندان از مجموع 746 مسکن با مشارکت های مردمی اشاره کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار مابقی خانه های محروم تا پایان سال 98 ساخته خواهد شد.

وی از افتتاح پروژه های مسکن محرومین، 120 پروژه پل، خانه عالم، آبرسانی و... با اعتباری قریب به 30 میلیارد تومان با حضور سردار غیب پرور خبر داد و گفت: این مراسم دوشنبه 15 بهمن ماه در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد نکا برگزار می شود.

این مسئول از انتخاب سه دهستان «سه هزار تنکابن»، «پشت کوه ساری» و «شهدای بهشهر» توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی خبر داد و گفت: در صدد هستیم در یک برنامه زمان بندی شده 3 تا 5 ساله با مشارکت دستگاههای اجرایی و مردم در بحث زیرساختی، عمرانی و سلامت و بهداشت مردم این مناطق به یک سطح رفاه برسند و مشکلات شان برطرف شود.

وی از ساخت 50 واحد مسکونی 80 متری در چهار روستا در منطقه قلعه شاهین سر پل ذهاب توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا خبر داد و گفت: از مجموع 500 واحد مسکونی که در این منطقه به سپاه کربلا واگذار شد، به مدت چهار ماه و با اعتبار چهار میلیاردی مشارکت های مردمی ساخته و تحویل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار