سرلشکر جعفری:

یاری‌رسانی جوانان انقلابی به محرومان/ تربیت جوانان مؤمن فتح‌الفتوح انقلاب است

فرمانده کل سپاه گفت: وظیفه عمده نیرو‌های مؤمن و جوانان انقلابی این است که طبق فرمایش امام راحل به محرومان جامعه و مستضعفان توجه ویژه داشته و یاری‌رسان آنان باشند.
کد خبر: ۳۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 02February 2019

یاری‌رسانی جوانان انقلابی به محرومان و مستضعفانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح عمرانی با اشاره به نقش موثر جوانان از دوران انقلاب اسلامی تاکنون اظهار داشت: تربیت نیروی جوان مؤمن، انقلابی و پای کار در صحنه‌های مختلف مورد نیاز کشور از رمز حفظ و بقای انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته بوده است.

وی افزود: وظیفه عمده نیرو‌های مؤمن و جوانان انقلابی این است که طبق فرمایش نورانی امام راحل به محرومان جامعه و مستضعفان توجه ویژه داشته و یاری‌رسان آنان باشند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رمز پیروزی و بقای نظام اسلامی با جذب دل‌های جوانان مؤمن و انقلابی و ولایتمدار که در مسیر الهی قرار دارد، مرتبط است.

سرلشکر جعفری گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار در سنین مختلف حضور داشتند؛ اما نقش جوانان به عنوان نیرو‌های خط‌شکن، ویژه و مؤثر بود و بیش از ۹۰ درصد نیرو‌های مردمی حاضر در جبهه‌های حق علیه باطل را جوانان مؤمن انقلابی تشکیل می‌دادند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ نیز زمانی که دشمنان ما با تهاجم و شبیخون فرهنگی و ابزار‌های جنگ نرم به میدان آمدند، باز این جوانان مؤمن و انقلابی بودند که در قالب مؤسسات مختلف فرهنگی و یا به صورت انفرادی در عرصه نبرد فرهنگی حاضر شدند و به مقابله با توطئه‌های دشمنان پرداختند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، ملت ما و دیگر ملت‌های منطقه شاهد پیروزی‌های بزرگی به برکت انقلاب اسلامی بوده و هستند.

سردار جعفری گفت: دستاورد‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف مانند دفاعی، علمی، سازندگی، توسعه زیرساخت‌ها، رفع محرومیت و کاهش فاصله طبقاتی بسیار عظیم است که در آمار جهانی نیز این رشد و شکوفایی ملموس و قابل مشاهده است.

وی افزود: موفقیت‌های انقلاب در دفاع مقدس، مقابله با تروریسم و رشد و شکوفایی علمی و فناوری تنها بخشی از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، تربیت جوانان انقلابی را فتح‌الفتوح انقلاب دانست و گفت: رمز موفقیت و ماندگاری انقلاب، جذب جوانان مؤمن و انقلابی است.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث امنیتی در سال‌های ۷۷ و ۸۸ اشاره و عنوان کرد: در مسائل امنیتی سال ۷۷ و فتنه ۸۸ همین جوانان با نقش‌آفرینی و حضور مؤثر خود، نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

وی بیان کرد: امروز نیز دشمنان در کنار جنگ امنیتی، جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرده‌اند؛ پس حضور و نقش‌آفرینی جوانان ضروری است و رهبر معظم انقلاب از سال‌ها قبل بر ضرورت حضور جوانان برای نقش‌آفرینی در اقتصاد تأکید داشتند و جوانان در صحنه حضور یافته و کار‌های بزرگی را در مناطق دور دست انجام دادند و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی به مستضعفین وابسته است.

فرمانده کل سپاه گفت: بنابر اعلام بانک جهانی، میزان افراد زیر خط فقر قبل از انقلاب ۴۰ درصد بود و بنابر اعلام بانک جهانی در سال ۹۴ به ۱۰ درصد رسیده که این کاهش ۳۰ درصدی از افتخارات انقلاب اسلامی است و باید این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه گفت: اقدامات محرومیت‌زدایی باید توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همچنان ادامه پیدا کند؛ زیرا مبارزه با آمریکا مساوی با خدمت‌رسانی به مردم محروم و فقراست و دلیل اینکه با وجود توطئه‌های بسیار دشمنان، جمهوری اسلامی ایران موفق و رو به جلو حرکت می‌کند به دلیل اتکا به قرآن، اسلام و مردم است.

سرلشکر جعفری جمهوری اسلامی را در جهان نادر، منحصر به فرد و واحد دانست و افزود: انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه حرکت می‌کند و مردم با بصیرت کامل در این مسیر حرکت می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز فتوحات انقلاب اسلامی تربیت نسل جوان مؤمن، متعهد و پای کار نظام است، عنوان کرد: در فتنه ۸۸ که دشمنان به آن دل بسته بودند که البته حادثه تلخ و خطرناکی نیز بود، باز هم با حضور جوانان، مردم بصیر و البته حمایت و نصرت الهی توانستیم از آن فتنه عبور کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار