عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط «بوئینگ 707 » در کمیسیون عمران مجلس

نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به زوایای سقوط هواپیمای بوئینگ 707 ارتش در کمیسیون عمران خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ - 03February 2019

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط بوئینگ 707 در کمیسیون عمران«شهرام کوسه غراوی» نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 707 ارتش که منجر به جانباختن تعدادی از هموطنانمان شد، اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه طبق دستور مستقیم رئیس مجلس، مسوولیت رسیدگی به زوایا و تحقیق و تفحص در پرونده سقوط بوئینگ 707 به کمیسیون عمران مجلس واگذار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون عمران به طور جدی برای روشن شدن عوامل بروز این حادثه تلاش می‎کند، گفت: بعد از رسیدگی به طرح‎های متعدد در کمیسیون عمران و دستورکارهایی که در این کمیسیون به آنها پرداخته شد، رسیدگی به پرونده حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 707 از دستورکارهای مهم امروز کمیسیون عمران است.

بر اساس این گزارش، 24 دی ماه سال جاری یک فروند بوئینگ ۷۰۷ باری ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بیشکک قرقیزستان عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان به علت نقص فنی در سیستم ترمز هواپیما نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند و در اطراف این فرودگاه سقوط کرد.

به گفته مسئولان دومین علت سقوط این هواپیما این بوده که خلبان زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و در انتهای باند از مسیر خارج شده و سپس دیواره فرودگاه و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد کرده‌ است.

این هواپیما دارای ۱۵ نفر خدمه  و در حال حمل گوشت از کشور قرقیزستان به ایران بود، در این حادثه، به استثنای یک نفر همگی سرنشینان جان خود را از دست دادند.

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار