هدیه ۴۰ سالگی انقلاب؛

ایران در آستانه تبدیل به هاب انرژی برق در منطقه

مذاکرات متعددی برای توسعه تبادل انرژی برق با همسایگان و حتی با همسایگانِ همسایگان کشورمان درحال انجام است و ایران به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده برق منطقه، در ۴۰سالگی انقلاب اسلامی در آستانه تبدیل‌شدن به هاب انرژی برق در منطقه است.
کد خبر: ۳۳۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ - 04February 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از تسنیم، رشد 11.4 برابری ظرفیت تولید برق کشور در چهار دهه اخیر در حالی است که ایران در این مدت تحت تأثیر تحریم‌های متعددی از سوی کشور‌های غربی و صاحب فناوری بوده، اما با تکیه بر توان داخلی توانستیم به‌میزانی ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهیم که کشور‌های منطقه که تحت تأثیر آثار یک انقلاب و تغییر بزرگ در نظام حاکم، جنگ هشت ساله و تحریم‌های ظالمانه نبودند نیز نتوانستند به این میزان رشد در صنعت برق‌شان دست یابند.

در جدول زیر آمار عملکرد 40 ساله صنعت برق کشور گردآوری شده است.

ایران در آستانه تبدیل به هاب انرژی برق در منطقه

ایران در حال حاضر با تمامی کشور‌هایی که مرز خاکی مشترک دارد، امکان تبادل انرژی برق داشته و درصدد این است که شبکه برق خود را به شبکه برق کشور‌هایی دورتر همچون روسیه نیز متصل کند.

مذاکرات متعددی برای توسعه تبادل انرژی برق با همسایگان و حتی با همسایگانِ همسایگان کشورمان درحال انجام است و ایران به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده برق منطقه، در 40 سالگی انقلاب اسلامی در آستانه تبدیل شدن به هاب انرژی برق در منطقه است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار