سردار شفقت:

دشمن در صورت اشتباه طعم موشک‌های نقطه‌زن ایران را خواهد چشید

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به توان موشکی ایران گفت: دشمنان اگر اشتباه کنند، طعم موشک‌های نقطه‌زن ما را خواهند چشید.
کد خبر: ۳۳۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ - 05February 2019

دشمن در صورت اشتباه طعم موشک‌های نقطه‌زن ما را خواهد چشیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوطالب شفقت» رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در نشستی خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: نهضت امام خمینی (ره) با محوریت مردم و رویکرد دینی به پیروزی رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت دفاعی قبل از انقلاب با رویکرد واردات و مستشارمحور اداره می‌شد، گفت: در سال ۵۶ بیش از ۳۵ هزار مستشار در جمع نیرو‌های مسلح حضور داشتند و قرار بود این آمار به ۴۶ هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر افزود: در زمان طاغوت، حکومت فقط جنگنده‌های اف ۴ و اف ۱۴ و صنعت تعمیر و نگهداری را وارد کرده بود.

سردار شفقت با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گونه صنعت دریایی وجود نداشت، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحول عظیمی در حوزه نظامی و دفاعی صورت گرفت.

وی ادامه داد: محققان و جوانان ما در بدترین شرایط ممکن دستاورد‌های زیادی داشتند و امروز باید گفت که ایران در صنعت دفاعی خودکفا شده است و هر آنچه را که نیرو‌های مسلح نیازمند باشند در ایران می‌سازیم.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه در زمان جنگ رویکرد ما به دست آوردن تجهیزات دفاعی بود، افزود: امروز رویکرد ما ساخت تجهیزات بازدارنده است.

سردار شفقت تأکید کرد: امروز ایران موفق به تولید انواع موشک‌های برد کوتاه، برد بلند، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز شده است که نمونه‌های آن را دشمنان ما تجربه کرده‌اند و اگر اشتباه کنند، طعم موشک‌های نقطه زن ما را خواهند چشید.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت شناور‌های دریایی تندرو، شناور‌های نیمه‌سنگین و زیردریایی به بالاترین سطح رسیده است، گفت: امروز با توجه به نیاز نیروی دریایی، قدرت ساخت هرگونه زیردریایی را داریم. امروز علم ساخت زیردریایی را به طور کامل در اختیار داریم و زیردریایی‌های ما به موشک و اژدر مجهز هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در خصوص دستاورد‌های حوزه دفاعی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ نوع محصول دفاعی در مصلی امام خمینی (ره) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

سردار شفقت با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ما نیروی کمکی آمریکایی‌ها در حوزه تعمیر و نگهداری بودیم، افزود: امروز ما در حوزه ساخت جنگنده، پهپاد و بالگرد به خوبی وارد شدیم؛ ما امروز انواع پهپاد را تولید می‌کنیم و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌دهیم.

وی در واکنش به اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه ایران از اهداف انقلاب فاصله گرفته است، گفت: دشمنان از ابتدا برای انحراف انقلاب اسلامی چنین حرف‌هایی را می‌زنند.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا به دنبال مذاکره موشکی با ایران است، عنوان کرد: در این خصوص صحبت‌های زیادی شده و فصل‌الخطاب برای ما بیانات مقام معظم رهبری است و قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار