رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش:

پایگاه ششم شکاری بوشهر متعلق به همه کشور است

«امیرسرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی» گفت: پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر نه فقط مختص بوشهر بلکه متعلق به همه کشور است و فرزندان این سرزمین این توانایی را دارند که قدرت خود را به همه نشان دهند.
کد خبر: ۳۳۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ - 06February 2019

پایگاه ششم شکاری بوشهر متعلق به همه کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «امیرسرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی» رئیس دفتر مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش امروز در همایش نخستین پاسخ پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر با اشاره به نقش پایگاه هوایی بوشهر در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر تا شعاع صدها کیلومتری عقاب‌گونه هواپیماهای دشمن رصد می‌‌کند و اجازه هیچگونه تعدی به متجاوزان نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر نه فقط مختص بوشهر بلکه متعلق به همه کشور است و فرزندان این سرزمین این توانایی را دارند که قدرت خود را به همه نشان دهند.

رئیس دفتر مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش با بیان این که در دوران دفاع مقدس 10 پایگاه هوایی در کشور فعال بود خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی بوشهر بیشترین تعداد شهید را تقدیم کرد به‌گونه‌ای که 64  خلبان از این پایگاه تقدیم نظام اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینک در نخستین لحظه‌های جنگ 8 ساله تحمیلی، نخستین پرواز جنگنده‌های ایرانی از بوشهر پرواز کرد افزود: شهید خلبان جهانگیر ابن‌یمین 31 شهریور 1359 از پایگاه هوایی بوشهر به پرواز درآمد و نخستین بمب را بر سر دژخیمان بعثی فرو ریخت.

حبیبی بیان کرد: هر چند صدام و بعثی‌ها برای تصرف ایران طی سه روز برنامه ‌ریزی کرده بودند ولی پرواز این جنگنده‌ها معادلات آنها را به هم زد.

وی، دوران جنگ تحمیلی را یادآور جان‌فشانی‌ها، ایثارگری و رشادت خلبانان ایرانی دانست و تاکید کرد: در این دوران تعداد زیادی از خلبانان ایرانی درعملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند و پیکر تعداد زیادی از آن‌ها هنوز مفقود است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر نقش مهم برگزاری یادواره شهدا در یادآوری خاطرات و رشادت‌های رزمندگان افزود: برگزاری این یادواره‌ها برای شناخت بیشتر رشادت‌های خلبانان شجاع کشور نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها