سردار شریف در نشست خبری:

پروژه ناتمام شهید طهرانی‌مقدم تکمیل شد/ کنگره 30 سال اقتدار موشکی سپاه برگزار می‌شود

مسوول روابط عمومی کل سپاه از برگزاری کنگره 30 سال اقتدار موشکی سپاه خبر داد و گفت: فعالیتی که شهید طهرانی مقدم انجام می‌داد و به‌دلیل آن به شهادت رسید، به نتیجه رسیده است.
کد خبر: ۳۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴ - 09November 2014

پروژه ناتمام شهید طهرانی‌مقدم تکمیل شد/ کنگره 30 سال اقتدار موشکی سپاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه گرامی داشت سومین سالگرد شهادت دانشمند پارسا حسن طهرانی مقدم، شاهد به نتیجه رسیدن پروژهای هستیم که وی بخاطر به ثمر رسیدن آن به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: این دستاورد در عرصه اقتدار دفاعی و ارتقای بازدارندگی دفاعی کشورمان جایگاه تعیین کنندهای خواهد داشت.

سردار شریف در ادامه از برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه به مناسبت سومین سالگرد سرلشکر حسن طهرانی مقدم و سی سال اقتدار موشکی سپاه خبر داد و گفت: کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه به مدت ده روز به منظور پاسداشت اقتدار موشکی سپاه برگزار میشود.

وی درباره اهداف مورد نظر و پیش بینی شده برای برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه تصریح کرد: پاسداشت و تجلیل از سی سال تلاش و مجاهدت سربازان بیادعای امام (ره) و بنیانگذاری قدرت موشکی سپاه، معرفی سردار شهید حسن طهرانی مقدم به عنوان الگو و فرمانده با شاخصههای مدیریت جهادی، دانشمند برجسته، پارسای بیادعا در همه عرصههای غربی و اخلاقی و مدیریتی به نسل جوان، بیان توان انقلاب اسلامی در بنیان گذاری قدرت موشکی در اوج تحریمهای سی ساله بخشی از اهداف برگزاری این کنگره است.

مسئول روابط عمومی کل سپاع افزود: بیان نقش قدرت موشکی به عنوان افتخار و غرور ملی و ایجاد نشاط و امید ملی، بیان نقش قدرت موشکی در هشت سال دفاع مقدس و مقابله به مثل جنگ شهرها، تاثیر قدرت موشکی در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران، بیان قدرت موشکی در بازدارنگی دفاعی بخش دیگری از این اهداف پیش بینی شده جهت برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه است.

سردار شریف ادامه داد: همچنین بیان نقش قدرت موشکی در امنیت ملی و سیاست خارجی، بیان نقش حفاظت موشکی در پیشبرد در گفتمان انقلاب اسلامی در جهان اسلام و بیان نقش قدرت موشکی در تسخیر فضا اهداف دیگری است که برای این کنگره پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامههای سالگرد شهادت سرلشکر حسن طهرانی مقدم از پنج شنبه و جمعه گذشته با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی درمنزل شهید طهرانی مقدم و برگزاری آیین شب خاطره آغاز شده بیان داشت: به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم دوشنبه ۱۹ آبان یادواره این شهید ارجمند و شهدای اقتدار موشکی سپاه با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ستاد هوافضای سپاه و با حضور خانواده محترم شهدا برگزار میشود.

مسئول رئیس روابط عمومی کل سپاه در ادامه یادآور شد: غرش موشکهای مقاومت اسلامی فلسطین و حماس طنین فریاد حسن طهرانی مقدم است در وصیت نامه خود آورده بر روی سنگ مزارم بنویسید او دشمن اسرائیل بود.

سردار شریف با اشاره این مطلب که قدرت بازدارندگی موشکی امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت و تلاشهای خستگی ناپذیر شهید طهرانی مقدم و یاران حماسه ساز آن شهید گرانقدر است، گفت: در واقع قدرت بازدارندگی موشکی سپاه یادگار بزرگ این شهید عزیز به شمار میرود؛ چرا که شهید طهرانی مقدم دشمن فرامنطقهای را در منطقهای محدود و در برد موشکی سپاه قرار داد. بنابراین دشمن دور دست ما امروز در دسترس رزمندگان اسلام قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم ترجمه اقتدار دفاعی نظام و مظهر اخلاص و تعهد ولایت مداری است، بیان داشت: اقتدار موشکی امروز ما پشتوانه دیپلماسی خارجی کشور است و بهرهگیری هوشمندانه از آن، پیشبرد ریلگذاریهای دولت را در عرصه سیاستهای خارجی تقویت خواهد کرد.

سردار شریف با تاکید بر این شهید طهرانی مقدم را باید مرد تولیدکننده امنیت بیشتر برای منطقه دانست، اظهار کرد: با اقتدار موشکی، کشورمان ایران به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه معرفی شده است و موجب شده نقشهها و توطئههای شوم دشمن را از راه اندازی جنگ دیگری علیه ایران و هدر رفتن نیروی انسانی مسلمانان، سرمایه و امکانات و ظرفیتهای ملتهای منطقه، ناکام شود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: اقتدار موشکی ایران برای دشمن صهیونیستی حامل پیامهای دندانشکن است؛ چرا که حاصل کارنامه عملی فرماندهی موشکی سپاه موجب یاس و ناامیدی و غافل گیری استراتژیک دشمن از پیشرفتهای خیره کننده کشورمان در حوزههای ساخت سلاحهای بازدارنده شده است.

وی بیان داشت: مجاهدتهای خاموش شهید تهرانی مقدم و شاگردان انقلابیاش باعث شده تا در صورت انجام هر گونه اشتباه محاسباتی و خطای دشمنان، ضرباتی محکم، قاطع، پرشدت، چندسویه و غافلگیرکننده را به دشمن وارد سازیم.

سردار شریف گفت: قدرت موشکی ایران را میتوان به عنوان یک عامل اقتدارآفرین برای راهبرد نظامی ایران یعنی بازدارندگی موثر در برابر تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به کار گرفت و آمریکاییها را از اینکه پایگاههای نظامیشان در منطقه در تیررس موشکهای ایران قرار گرفته بیمناک کرده و آنها را با استیصال و در درماندگی مواجه سازد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه درخصوص حضور سپاه در عرصه سازندگی عنوان کرد: حضور سپاه در عرصههای سازندگی کشور بنا به درخواست دولت سازندگی برای بهکارگیری بخشی از توان سپاه جهت سازندگی کشور بوده است. لذا سپاه طی این مدت همواره از دولتها حمایت کرده، زیرا سپاه معتقد است مسئول اداره کشور دولتها هستند و سپاه به عنوان حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب وظیفه خود میداند از دولتها پشتیبانی کند.

وی اظهار داشت: برخلاف آنچه رسانهها عنوان میکنند نگاه سپاه به دولتها سیاسی نیست؛ بلکه سپاه خود را موظف میداند از دولتها حمایت کند زیرا موفقیت دولتها را موفقیت نظام میداند.

سردار شریف ادامه داد: به هر میزان دولتها کارآمدی خود را در حوزههای مختلف نشان دهد سپاه کمکهای بیشتری را به دولتها خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: یکی از دلایلی که دشمن در عملیات روانی قصد ضربه زدن به مجموعه نظام به ویژه سپاه را دارد توانمندیهای سپاه در عرصه سازندگی است؛ به ویژه ساختوسازیی که سپاه در تاسیسات هستهای فردو انجام داده است، زیرا این تاسیسات را به قدری محکم ساخته که دشمن را از هر اقدامی علیه این تاسیسات ناامید ساخته است. لذا امروز که آنها جنگ روانی را دنبال میکنند به واسطه همین فعالیتهای سازندگی سپاه است.

وی در خاتمه تصریح کرد: همکاری سپاه با قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) یک همکاری متقابل است به نحوی که طی این همکاریها مسئولیت امنیت پدافندی تاسیسات اتمی بر عهده سپاه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها