آیت‌الله علم‌الهدی:

خودکفایی نیروی هوایی ارتش الگوی مناسبی برای استقلال کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فن‌­آوری در نیروی هوایی ارتش خودکفایی کاملی را بوجود آورد که عدم وابستگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اجانب را به همراه داشت که باید این روحیه توسط مسوولان در دیگر زمینه­‌ها نیز نهادینه و اجرایی شود.
کد خبر: ۳۳۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ - 07February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرا رسیدن 19 بهمن، روز نیروی هوایی جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شمال‌شرق با آیت الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد امروز (پنج‌شنبه 18 بهمن‌ماه) دیدار کردند.

آیت الله علم الهدی در این دیدار اظهار داشت: موقعیت نیروی هوایی و نقشی که قبل از پیروزی انقلاب دشمن برای این نیرو طراحی شده بود و در مقابل، قهرمان آفرینی­‌هایی که این نیرو در پیروزسازی انقلاب داشت نیازمند تبیین جامع و کاملی است که باید توسط فرهیختگان و نخبگان جریان انقلاب صورت گیرد.

وی افزود: محوریتی که عناصر مؤمن نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند نه قابل بیان است و نه تصاویر آن دوران گویای این نقش آفرینی است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت ارتش شاهنشاهی به عنوان ارتش چهارم دنیا لقب گرفته بود. نقش این ارتش ژاندارمی برای سلطه آمریکا بر منطقه بود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: از اساس خلقت خداوند بنیانش بر این بوده که طاغوت را توسط نیروهای خودش نابود کند یا ساده‌­ترین جریانات، آن را از پای درآورد. نیروی هوایی به عنوان قوی­ترین واحد که ارتش آمریکا آن را ساخته بود و این بدنه را حفظ کرده بود، به وسیله مؤمنین همین نیرو طاغوت را ریشه کن کرد. نیروی هوایی اولین جریانی بود که به نقطه عطف انقلاب اسلامی تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: زمینه مردمی انقلاب اسلامی آماده بود اما مجاهدت نیروی هوایی  باعث شد این حرکت به فعلیت برسد. 19 بهمن 1357 برای اولین بار پرده­‌ای از وابستگی ارتش به دین، ایمان و ولایت با حضور همافران در مدرسه رفاه و بیعت با امام خمینی(ره) به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: اگر تاریخ و نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل امروز این نیرو تحلیل و تبیین شود این نسل بهتر موقعیت این نیرو الهی را درک خواهند کرد. باید اسناد و مدارکی که بیانگر نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی است توسط نخبگان ثبت و ضبط شود تا افتخار آفرینی این نیرو نقشه راهی برای تداوم مسیر جهاد خودکفایی نیروی هوایی باشد.

امام جمعه مشهد افزود: فن‌­آوری در نیروی هوایی یک خودکفایی کاملی را بوجود آورد که عدم وابستگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اجانب را به همراه داشت. ایمان، تقوا و فن­‌آوری نیروی هوایی عواملی بود که در خودکفایی این نیرو نقش داشت. باید این روحیه توسط مسئولین در دیگر زمینه‌ها نیز نهادینه شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر تجربه خودکفایی نیروی هوایی توسط مسئولین در همه زمینه­‌ها نهادینه شود کشورمان به استقلال عینی دست پیدا خواهد کرد و روی پای خود خواهیم ایستاد و این استقلال باعث اضمحلال دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر اندیشه استقلال خواهانه رهبر معظم انقلاب در همه مسئولین فراگیر شود همانطور که در عرصه نظامی به توانمندی­‌های بالایی دست پیدا کردیم در عرصه­‌های دیگر نیز به استقلال دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار