سردار سلامی:

ناتوانی در عمل دشمنان انقلاب اسلامی موج می‌زند

جانشین فرمانده سپاه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی پوسیده‌اند و ناتوانی در عمل آنها موج می‌زند.
کد خبر: ۳۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 07February 2019

ناتوانی در عمل دشمنان انقلاب اسلامی موج می‌زندبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، سردار حسین سلامی ظهر امروز در مراسمی به مناسبت بیستم بهمن ماه، روز حفاظت اطلاعات در سپاه و سالروز عملیات والفجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بیمارستان محلاتی تبریز اظهار داشت: دلنوشته‌های بسیار دل‌انگیز و احساس برانگیز دختر شهید جاویدالاثر و پرافتخار اسلام، حاج عباس عبدالهی، ما را در یک فضای بهشتی و ملکوتی قرار داد؛ حقیقتا وقتی این دختر کوچک حرف می‌زد بنده احساس شرمندگی از خود داشتم ولی به خانواده شهدا می‌توانم بگویم که شهدای شما زنده‌تر و به خدا نزدیک‌تر و همیشه با شما هستند.

وی با عرض تسلیت ایام فاطمیه، گفت: این بانو، سیمای مجسم قرآن در شخصیت یک زن است به طوریکه ایشان به وسعت همه فضائل هستی دارای هویت و شخصیت می‌باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سالگرد چهلمین فجر شکوهمند یک انقلاب بزرگ به نام اسلام هستیم، گفت: این انقلاب یک بعثت دوباره از اسلام و تولد دوباره از اسلام از اُفق این سرزمین است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه تبریز برای بنده خاطره‌انگیز، دلنشین، جذاب و نشاط آور است چرا که مردمان فهیم، بافرهنگ والا، مومن، وفاداری، شجاع، با شخصیت‌های جاودان ستارگانی هستند که بر سپهر این آسمان جاودانه می‌درخشند که از جمله آنها شهید باکری است که نام و شخصیت او به عنوان یک قهرمان اسطوره‌ای سرزمین الگوی تمام عیار جوانان امروز و فردا است.

سردار سلامی ابراز کرد: از کادر مجموعه بیمارستان شهید محلاتی تبریز قدردانی می‌کنم که برای آلام و تسکین خادمان و ایثارگران تلاش می‌کنند و خدا را شاکریم که همه جای این بیمارستان خدمت انقلابی و زیبایی خدمت‌رسانی و تکریم و احترام به مراجعه‌کنندگان و ایجاد یک زنجیره کامل برای بهبود شاخص‌های سلامت و درمان مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت و درمان از جمله شاخص‌های بازتاب دهنده یک جامعه می‌باشد به طوریکه جامعه متوجه به این موضوع نشانگر شخصیت بالای جامعه است چراکه موضوع سلامت و درمان مربوط به انسان بوده و در آموزه اسلامی احیای یک انسان، احیای یک بشریت است.

حفظ اطلاعات در عملیات والفجر علت نامگذاری بیستم بهمن ماه به نام اطلاعات سپاه

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرارسیدن سالگرد والفجر۸ دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این عملیات یکی از عملیات پیچیده تکنیکی و تاکتیکی نیروهای مسلح و جزو عملیات پررمز و راز تاریخ نبردهای جهان است چرا که عبور از رودخانه عریض و متصل به دریا که مدام با جزر و مد روبه‌رو می‌شد را این رزمندگان به خوبی انجام دادند.

وی بیان کرد: در این عملیات بن بست جغرافیایی برای عراق در دسترسی به خلیج فارس ایجاد شد که عملاً یک شکست سیاسی سنگین و راهبردی بسیار عمیقی در آن دوران بود.

سردار سلامی گفت: در عملیات والفجر تفکر راهبردی و طراحی استراتژیک و تسلط تاکتیکی و فنی با هم ترکیب شده بود.

وی متذکر شد: نکته مهم عملیات والفجر این بود که  با وجود اشراف و سیطره اطلاعاتی از طریق سیستم‌های ماهواره‌ای صدام و وجود دکل‌های دیده‌بانی متعددی که در منطقه بود ولی به واسطه استفاده از همه فنون غافلگیری، صدام تا آخرین لحظات از آن عملیات بی‌خبر بود چراکه رعایت همه جوانب اطلاعات باعث پیروزی این عملیات شد و از این‌رو این روز به نام حفاظت اطلاعات در سپاه نامگذاری شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: از همه تلاش‌ها که برای مصون‌سازی سپاه انجام گرفته و منجر شده تا  سپاه را به روی چشمان بیگانگان حفاظت کند و امکان نفوذ را به درون این نهاد ندهد، تشکر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آن چیزی که یک جامعه را عقب نگه می‌دارد جهل و حقارت‌پذیری است، گفت: احساس حقارت و نبود اعتماد به نفس در کنار جهل دو عنصری هستند که یک کشور را با جغرافیایی بزرگ عقب مانده و گرفتار و وابسته نگه می‌دارد.

سردار سلامی تصریح کرد: جهل و حقارت پذیری مشخصه ایران قبل از ایران انقلاب اسلامی بود چرا که در سنت مستبدان و دیکتاتور که وابستگان استعمار هستند، استخفاف و خفت دادن، تحقیر کردن و پذیرش تحقیر برای یک ملت یک سنت محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از  زیباترین و برجسته‌ترین القاب آمریکا که به شاه ایران داده بود عروسک آمریکایی بود که الان چنین لقبی به عربستان داده‌اند و آنها را گاو شیرده می‌نامند.

وی با بیان اینکه شاه در هر منطقه مظهر اراده آن جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: وقتی اجازه نمی‌دهند تا مشعل‌های آگاهی در یک جامعه برافروخته شود و مردم را در جهل نگاه می‌دارد قطعاً قوم جاهل تحقیر شده، نمی‌تواند پیشرفت کند و هرگز نخواهد فهمید  که ثروتش به یغما می‌رود و این امر منجر می‌شود تا عامل و کارگزار سیاست و منفعت قدرت دیگری شود.

سردار سلامی ابراز کرد: با تحقیر کردن یک جامعه،  قدرت تفکر متعالی و حیات‌بخش از جامعه گرفته می‌شود که این سرنوشت تاریک و ظلمانی ما قبل از انقلاب اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب تولد اسلام است و تفسیر آیت‌الکرسی است، گفت: تعبیری که امام راحل فرمودند که انقلاب ما انفجار نور بود یعنی روشن شدن مشعل‌های آگاهی در پیش روی یک ملت است که شاید بزرگترین دستاورد این انقلاب همان اعاده عزت و نجات از تحقیر و ایجاد امکان تفکر بود که به ملت اجازه آرزو داشتن داد‌.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه ما قبل از انقلاب نمی‌توانستیم آرزو بزرگ داشته باشیم، تصریح کرد: زیرا اهداف ما را دشمنان نقاشی می‌کردند و سقف پیشرفت علمی ما را آنها تعیین کرده و مدل دوستی و دشمنی خود را به ما تحمیل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد مطابق سیاست آنها عمل کرده و بخشی از سیاست و جغرافیای سیاسی و امنیتی و اقتصادی آنها باشیم، افزود: دشمن می‌خواست تا مغز منفصل این سرزمین باشد و در جای دیگر اندیشیده و در ایران عملیاتی کنند و به عبارتی ما را تبدیل به کارگزار دشمن کرده بودند.

زیباترین روح استقلال اندیشه است

سردار سلامی با تاکید بر اینکه زیباترین روح استقلال اندیشه است، افزود: هر جامعه به وسعت اندیشه‌اش بزرگ می‌شود از این‌رو برای بزرگ کردن یک جامعه اول باید آرزوهای او بزرگ شود و استقلال عملکرد و اجازه رشد به او داد.

وی اضافه کرد: همه عناصر امروز در زمان قبلی بود به طوریکه ما دارای جغرافیایی قدرتمند، تولید قدرت سیاسی، انرژی بودیم و حتی آن موقع همین مردم بود و اسلام هم بود ولی اما یک چیز نبود و آن یک رهبر نیرومند و پیشوای بزرگ و امام راحل است  که بین این عناصر ارتباط برقرار کند و آنها را به هم متصل سازد.

رهبری حلقه اتصال بین نعمات کشور، اسلام و مردم است

سردار سلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب همه ارزش‌ها در اختیار ما است، گفت: این نعمات در دست به خاطر این است که ما صاحب یک رهبر حقیقی هستیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین ارمغان الهی در جامعه بود که توانست، آزادی از اسارت طاغوت و قدرت عمل دهد.

سردار سلامی اذعان داشت: امام راحل توانست درجه آزادی ملت را کامل کند و این آزادی و استقلال در دوران رهبر معظم انقلاب کامل‌تر شد.

جانشین فرمانده سپاه با تاکید براینکه به برکت انقلاب، اتفاق بزرگی در جهان افتاده بود، تصریح کرد: نباید دستاوردهای انقلاب، ره‌یافته و ره‌توشه‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف را محدود کنیم چراکه جوهره عظیم این دستاورد استقلال در اندیشه و به حاکمیت رسیدن اسلام و بیرون راندن قدرت‌های استعمارگر و به عزت رسیدن این ملت و آزاد شدن آنها است که فلسفه بعثت انبیای الهی می‌باشد.

علت اصلی دشمنی استبداد با انقلاب اسلامی

وی خاطرنشان کرد : دشمن یک باور درست دارد که می‌دانست و هنوز هم بر این باور است که اگر اجازه دهد این انقلاب و آرمان‌ها و اهداف و ارزش‌ها به مدلی روی زمین تبدیل شود و نمونه مجسم و قابل قضاوت برای شعارهایش بسازد و معنای پیشرفت، استقلال، آزادی، هویت، فرهنگ اسلامی، پاکیزگی و طهارت اخلاقی، شرف و کرامت دیده شود آن وقت این مدل تکثیر شده و پیش می‌رود و حتی از مرزها عبور کرده و سرزمین‌های دیگر را نیز در بر می‌گیرد.

سلامی متذکر شد: از دلایل ایستادگی غرب و شرق در برابر انقلاب اسلامی ایران این بود که آنها به نظریه که می‌توان به نام اسلام، قدرت تشکیل داد، یقین داشتند از این‌رو نبرد از همان موقع آغاز شد.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که می‌توان در عصر سلطه قدرت‌ها به استقلال و پیشرفت رسید و برخلاف آنها که می‌گفتند که با دین نمی‌توان دنیای مردم را اداره کرد نشان دادیم که دین زیباترین شکل اداره مردم را دارد.

این مقام لشکری کشور با بیان اینکه دشمن در همه عرصه‌ها با ما می‌جنگد، توضیح داد: هر وقت خواستیم در زمینه علمی رشد کنیم  در مقابل پیشرفت‌های علمی با مدل جنگ می‌ایستند و دانشمندان ما را ترور فیزیکی می‌کنند به طوریکه امروز نمی‌توانیم تصویر دانشمندان را نشان دهیم زیرا آنها را ترور می‌کنند و اصلاً حاضر نیستند بپذیرند که ما در علم پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در اقتصاد پیش می‌رویم ما را تحریم می‌کنند تا نتوانیم رشد کنیم و البته اساس جنگ ثابت کردن عدم توانایی انقلاب است.

سلامی بیان کرد: وقتی ما قدرت می‌سازیم بلافاصله می‌خواهند آنها را متوقف یا کاهش دهند تا هر زمان که خواستند روی ما بمباران و آتش بیافکنند.

استکبار دنبال گرفتن هویت ماست

وی اضافه کرد: دشمن می‌گوید شما پیشرفت نکنید و ما همه چیز به شما می‌دهیم و در واقع می‌خواهند صلاحیت ما را گرفته و بی‌هویت سازند و به تبع آن  همیشه دست‌هایمان را در مقابل آنها دراز کنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: دشمن می‌گوید تا نفوذ در منطقه نکنیم و قدرت تشکیل ندهیم و مدعی‌اند که  منطقه از آن، آنها است و از ما می‌خواهند به مرزهای خود برگردیم.

وی تصریح کرد: اگر اسلام به قدرت برسد دیگر ابر قدرتی به نام آمریکا وجود ندارد چراکه آمریکا بر پایه انرژی، نفت و بازار و سیطره امنیتی آمریکا شده است و یقیناً بدون جهان اسلام هیچ قدرتی در جهان قدرت نیست.

سلامی بیان کرد: دلیل بسیج ظرفیت‌ها برای جنگ با ما در یک جامعه جهانی این است که همه می‌بینید که تحریم ما جهانی است، تهاجم فرهنگی علیه ما جهانی است و هزاران شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان ایجاد شده تا بلکه به قلب ما جوانه کرده تو بذر تردید و بی‌اعتنایی را بنشاند و ما را نسبت به افتخارات بدبین کنند.

غرب رو به موت است

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد بزرگترین افتخارات ما را  به سند بدبینی تبدیل کند و جوانان ایرانی نیز به هیچ یک از عناصر شکوه تمدن افتخار نکنند و همچنان نگاه به غربی که در حال زوال و غروب است، داشته باشند.

این مقام نظامی کشور تاکید کرد: غرب رو به موت  است ولی همچنان دست بر نمی‌دارد و اگر ما بتوانیم جهان اسلام را از دست آنها آزاد کنیم قطعاً به خودی خود مانند کوه یخ ذوب خواهد شد که البته آنها نیز می‌بینند که مشعل‌های گرما بخش پیکره جهان اسلام را گرم کرده‌اند.

وی متذکر شد: در حال حاضر دشمن، قلب این جهان را که رهبری است را نشانه گرفته به طوریکه ما در همه زمان درگیر بوده و شرایط سخت‌تر از امروز را پشت سر گذاشته‌ایم که شاید آن زمان را الان فراموش کرده باشیم.

سلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حتی نمی‌توانستیم نفت صادر کنیم و اگر صادر هم می‌کردیم قیمت آن نمی‌ارزید و متاسفانه در اقتصاد جنگی، ۱۰۰ درصد به نفت متکی بودیم ولی با اقتدار ایستاده و کشور را پیروزمندانه نگه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ قدرت از نظر کمی و کیفی از الان ضعیف‌تر بودیم و در صنعت، علم و فناوری چیزی نداشتیم و با دست خالی با دشمنی تا دندان مجهز جنگیدیم.

فلسفه سیاسی آمریکا کاملاً شکست خورده است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز ما صاحب قدرت در همه جنبه‌ها هستیم و اتفاقات این دشمن است که امروز هزینه می‌کند ولی جز به زوال به هیچ قدرتی نمی‌رسد و این مربوط به فلسفه سیاسی آمریکا که کاملاً شکست خورده است.

وی با بیان اینکه ماهیت سیاست آمریکا این است که همه جهان را فقیر کند تا آمریکا رشد کند، گفت: رئیس جمهور آمریکا مدام از اینکه دوباره آمریکا را بزرگ می‌کنیم حرف می‌زند و این دو پیام دارد یکی اینکه آمریکا کوچک شده است و دیگری اینکه ثروت کشورهای دیگر را به بهانه رشد آمریکا به غارت خواهند برد که این فلسفه دشمن است و قدرت‌ساز نیست.

 امکان ندارد آمریکا در روند نزول قدرت خود ایستادگی کند

سلامی با تاکید بر اینکه آمریکا در عقل سیاسی در حال زوال است، گفت: این موضوع ریشه‌دار بوده و معکوس‌پذیر نیست چراکه امکان ندارد آمریکا در روند نزول قدرت خود ایستادگی کند.

وی یادآور شد: یکی از کارهای اصلی  آمریکا این است که متحدان دیرین و سنتی خود را به دشمنان جدید تبدیل کرده است به طوریکه ترامپ در نطق چند روز پیش به صورت علنی به متحدان خود حمله کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آمریکا در  جنگ تجاری با چین فاصله گرفته و حتی با متحد سنتی خود یعنی ترکیه اختلافاتی پیدا کرده است، گفت: چین در آفریقا بیش از ۱۰ برابر آمریکا تجارت می‌کند و آمریکا با روسیه و ایران درگیر است و با این وضعیت و چنان کشوری که انزوا را در فضای تصاعدی تجربه می‌کند نباید دیگر انتظار  تولید  داشت.

وی ادامه داد: آمریکا وقتی هفت تریلیون دلار هزینه کرده و هیچ منفعتی نمی‌کند یعنی دیگر ساز و کار تبدیل تولید به منفعت در آن کشور از بین رفته است.

سلامی تصریح کرد: حدود ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکا است ولی با این بودجه نمی‌تواند دیوار ۵ میلیارد دلاری را تامین بودجه کند و به تبع آن دولت یک ماه تعطیل می‌شود و مردم با بشقاب و گرسنه در جلوی کاخ سفید جمع می‌شود و این قدرت دچار چالش اساسی است.

وی تاکید کرد: اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.

سلامی متذکر شد: ما یک رهبر، مکتب، آرمان، سرزمین بزرگ داریم و دارای جغرافیایی وسیع از منابع زیاد در اختیار ما است و از این‌رو به آینده بسیار امیدواریم که البته این نبرد ایمان می‌خواهد چراکه جنگ با آمریکا و متحدان او با ایمان ممکن است و دشمن ما فقط شکست خوردن را آموخته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ملت ایران تجربه بزرگی در میدان‌ها را پشت سر گذاشته‌ و همیشه دارای ایمان هستند از این‌رو اگر در درون محکم و با اراده باشیم پیروز خواهیم بود و این رمز پیروزی ما است.

جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه اگر بدانیم دشمن  فرسوده شده قطعاً بسیار شاداب‌تر در میدان حضور می‌یابیم، گفت: پوسیدگی دشمن بر اساس آرزو نیست بلکه واقعیت‌ها می‌گویند که دشمن ما پوسیده است چراکه  نباید قدرتی که او را در شاخص‌های ظاهری اینگونه توصیف می‌کند ضعیف باشد.

وی ابراز کرد: دشمن خود را در عملیات روانی مهیب نشان می‌دهد ولی هوشمندی در درک تفاضل عملیات روانی دشمن از واقعیت‌های او است از این‌رو امسال هم مردم به آنها نشان خواهد داد که ایران همچنان سرفراز و قامت برافراشته از اهداف بزرگ خود حمایت کرده و مشکلات را می‌فهمد.

سلامی با بیان اینکه مردم ایران خیلی بزرگتر از مشکلات بوده‌اند و صبورتر هستند، تصریح کرد: همواره دیده‌ایم که مردم چقدر صبورانه با مشکلات برخورد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای که روحیه‌ تعاون بر دل و تقوا و کمک به همنوع، انفاق و ایثار داشته باشد هرگز شکست نخواهد خورد.

سلامی یادآور شد: همه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در خیابان‌های سراسر کشور پاسخ کوبنده به دشمن خواهیم داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها