نتیجه همه‌پرسی نمادین کاتالونیا

بیش از 80درصد کاتالان‌ها به جدایی از اسپانیا رأی دادند

نتیجه همه‌پرسی نمادینی که روز یکشنبه در منطقه «کاتالونیا» اسپانیا برگزار شد، نشان می‌دهد بیش از 80درصد مردم این منطقه خواستار جدایی از مادرید هستند.
کد خبر: ۳۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ - 10November 2014

بیش از 80درصد کاتالان‌ها به جدایی از اسپانیا رأی دادند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس ، نتایج اولیه همهپرسی استقلال منطقه «کاتالونیا» از اسپانیا از موافقت اکثریت قریب به اتفاق مردم این منطقه با جدایی از مادرید حکایت دارد.

بنا بر اعلام برگزارکنندههای این همهپرسی نمادین، شمارش اولیه آرا نشان میدهد که 80.7درصد از کاتالانها معتقدند که این منطقه باید به کشوری مستقل تبدیل شود.
 
همهپرسی روز یکشنبه کاتالونیا در حالی برگزار شد که دولت مرکزی اسپانیا و پس از آن دیوان قانونی اساسی این کشور با برگزاری آن مخالفت کرده و آن را غیرقانونی خوانده بودند.
 
هرچند این همهپرسی از لحاظ حقوقی اهمیتی ندارد، اما از لحاظ سیاسی حائز اهمیت بسیاری است. در این همهپرسی بسیاری از شخصیتهای برجسته این منطقه از جمله ورزشکاران معروف، شرکت کردند.
 
کاتالونیا بخشی خودمختار در شمال شرقی اسپانیا است که به رغم برخورداری از زیرساختهای قوی بانکی و حمل و نقل دریایی، به دلیل پرداخت مالیاتهای سنگین به دولت اسپانیا، با 42 میلیارد دلار بدهی به مقروضترین ایالت این کشور تبدیل شده است.
 
گذشته از انگیزههای اقتصادی برای جدایی، مردم ناحیه کاتالونیا از نظر تاریخی از اسپانیا جدا هستند و حتی به زبانی غیر از زبان اسپانیولی (زبان کاتالانی) صحبت میکنند.
 
در همهپرسی سال 2006، کاتالونیا به بخشی خودمختار تبدیل شد ولی مردم این ناحیه خواستار جدایی کامل از اسپانیا هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار