عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

افزایش قیمت خودرو ناشی از سوء مدیریت است!

امیر خجسته مشکلات مدیریتی در صنعت خودروسازی را علت اصلی افزایش قیمت در این عرصه عنوان کرد و گفت: در صورتی که دولت به تصدی‌گری خود در صنعت خودروسازی خاتمه دهد، بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده این صنعت باشد.
کد خبر: ۳۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 15February 2019

افزایش قیمت خودرو ناشی از سوءمدیریت است/ دولت به تصدی‌گری خود در خودروسازی خاتمه دهدامیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به افزایش قیمت‌های نامتعارف در صنعت خودروسازی، ضعف مدیریتی را باعث بروز و تشدید مشکلات در این عرصه دانست و  اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر 14 درصد از سهام ایران‌ خودرو و 17 درصد از سهام سایپا متعلق به دولت است، اما متاسفانه ناکارآمدی برخی مسوولان و ضعف مدیریتی آن‌ها این صنعت را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

این نماینده خانه ملت با توجه به مشکلات اقتصادی کشور افزود: باید بپذیریم که قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید خودرو با این قیمت‌های گزاف نیستند.

خجسته یکی از دلایل اصلی افت کیفیت و مشکلات صنعت خودروسازی را حضور دولت در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا عنوان کرد و گفت: در صورتی که دولت به تصدی‌گری خود در صنعت خودروسازی خاتمه دهد بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده این صنعت باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه عده‌ای افزایش قیمت در بازار خودرو را به تحریم‌های غربی‌ها پیوند می‌زنند، گفت: افزایش قیمت در صنعت خودرو ارتباط چندانی با تحریم‌ها ندارد؛ لذا سودجویی دلالان حاضر در صنعت خودروسازی مسبب افزایش قیمت‌ها شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار