«بمبی در کابین»

کد خبر: ۳۳۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۶ - 25March 2019

«بمبی در کابین»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بمبی در کابین» کتابی از «سیدحکمت قاضی میرسعید» است که طی آن به زندگی سر لشکر خلبان شهید «عباس دوران» پرداخته است.

این کتاب دارای بخش هایی از جمله «زندگینامه»، «ابلاغ مأموریت»، «داوطلب مأموریت»، «هدف پالایشگاه الدپره»، «آخرین شب»، «تصمیم آخر»، «نجات میهن»، «درنگ جایز نیست»، «لحظات پراضطراب»، «اشتیاق آمیخته با اضطراب»، «بمبی در کابین»، «مراسم خواستگاری»، «اردوگاه ساحلی بیشه کلا»، «بمباران مهرآباد»، «یاد یار»، «عباس توبیخ شد»، «دعای پیرمرد آزادی»، «تجلیل از عباس»، «پیام ایستگاه رادار»، «بازتاب جهانی تغییر محل کنفرانس اجلاس سران غیر متعهدها» و «تحلیلی بر عملیات استشهادی شهید عباس دوران» به انضمام «دست‌نوشته‌ها» و «اسناد و تصاویر» است.

قسمتی از متن کتاب:

«پست فرماندهی و یا عبارت دیگر مرکز هدایت و کنترل عملیات پایگاه سوم شکاری از آغاز جنگ تحمیلی حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. تلاش و تکاپوی عظیمی که در ساختمان پست فرماندهی پدید آمده بود، محیط را نسبت به گذشته کاملا متمایز کزده بود و مجرب‌ترین کادر عملیات و خبره‌ترین مدیران و فرماندهان از قسمت‌های مختلف پایگاه دائم درآن حضور داشتند. فعالیت‌های گسترده ای که به طور مستمر برای طرح ریزی و هدایت عملیات و پیگیری امور در جریان بود، همراه با آخرین اخبار و اطلاعات فراوان و متنوعی که دائم بین این مرکز با سایر مراکز مشابه در نیروهای مسلح مبادله شد، پست فرماندهی را به پر تحرک‌ترین و هیجان انگیزترین محل مبدل ساخته و آن را به قلب پر جنب و جوش پایگاه تبدیل کرده بود.

هر بامداد با صدای فریاد تکبیر دسته جمعی خلبانان در محوطه جلوی گردان پرواز به گوش می‌رسید. این صدا بانگ رسای ورود مردانی بود که می‌آمدند تا با آغاز یک روز پر تلاش و پروازهای بی‌وقفه حماسی خود، مزه تلخ شکست و ناکامی را در کام دشمن بریزند.

فرماندهی و معاون عملیات (پست فرماندهی) کاملا با این صدا آشنا بودند‌. هر بامداد به محض رسیدن خودروهای عملیات و ورود گروهی از خلبانان، طنین بلند تکبیرشان آمادگی کامل آنها را برای اجرای ماموریت‌های حدید نشان می‌داد.

شهید خضرایی فرمانده پایگاه که خود از اساتید و از جمله خلبانان قدیمی و با تجربه بود با شنیدن این صدا به ساعت دیواری چشم دوخت، ساعت پنج بامداد را نشان می‌داد. از اتاق بیرون آمد و از فراز پله‌ها به تماشای آنان پرداخت‌. 10 نفر بودند، همه جوان، با نشاط و پر از صلابت. می‌آمدند تا پس از توجیه لازم و کسب اطلاعات مورد نیاز و انجام طرح ریزی مناسب طبق جداول زمان بندی شده به صورت گروه‌های دو، سه و یا چهار فروندی رهسپار ماموریت شده و به مراکز حساس دشمن ضربه بزنند.»

«بمبی در کابین» در 234 صفحه مصور به کوشش «سید حکمت قاضی میر سعید» تدوین و توسط «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس » در سه هزار نسخه منتشر شده است.
انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار