بررسی جایگاه خانواده در فیلم‌های جشنواره فجر سی و هفتم (2)؛

نیرومند: در جشنواره فجر، بنیاد خانواده هدف تخریب قرار گرفت

مدیر سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: برخی از فیلم‌های جشنواره فجر متاسفانه بنیاد خانواده را هدف تخریب قرار داده بودند.
کد خبر: ۳۳۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 17February 2019

محمدحسین نیرومند مدیر سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به بازنمایی خانواده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: برخی از فیلم‌های جشنواره فجر متاسفانه بنیاد خانواده را هدف تخریب قرار داده بودند.

وی درباره بازنمایی جشن 40 سالگی انقلاب در جشنواره امسال نیز گفت: دستگاه‌های فرهنگی دولتی شوراهای عریض و طویلی تحت عنوان طرح و برنامه دارند که باوجود وظیفه ذاتیشان هیچ کاری برای برنامه جشن 40 سالگی انقلاب نکردند. با وجود چنین دستگاه‌هایی هیچ انتظاری از تهیه‌کنندگان خصوصی نباید وجود داشته باشد چراکه بخش خصوصی الزامی برای پاسخگویی در این زمینه ندارد.

مدیر سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: به صراحت می‌گویم موضوعات مربوط به هنر انقلاب فراموش شده است و این مساله در تمام دستگاه‌های فرهنگی دولتی و غیر دولتی وجود دارد. به عنوان مثال ببنید رسانه ملی در 40 سالگی انقلاب چه برنامه‌ای داشت؟!

نیرومند عملکرد صدا و سیما را در 40 سالگی انقلاب غیر قابل دفاع دانست و افزود: با توجه به آنچه در رسانه ملی طی این ایام پخش شده باید این سوال را مطرح کرد که آیا عملکرد صدا و سیما در جشن 40 سالگی انقلاب قابل دفاع است و یا اصلاً در این زمینه تولیدی داشته‌اند که ربطی به انقلاب داشته باشد.

وی ادامه داد: این انتقاد به همه متولیان فرهنگی وارد است که در جشن 40 سالگی انقلاب نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و همگی کم گذاشتند. جشنواره فجر و رسانه ملی در حد جشن انقلاب عملکرد مناسبی نداشتند و این جمع‌بندی نیازمند به کار پیچیده‌ای نیست چراکه وقتی رسانه ملی را باز می‌کنید، فیلم‌ها و آثار آن مشخص است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار