رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

محدودیتی برای افزایش توان دفاعی ایران وجود ندارد/ سپاه در مبارزه با تروریست‌ها پیشگام است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی صرفا جنبه بازدارندگی دارد، گفت: برای ارتقای قدرت نظامی و توان دفاعی کشورمان نه تنها نیاز به کسب اجازه از هیچ کشوری نداریم، بلکه در تحقق این امر با هیچ محدودیتی نیز مواجه نیستیم.
کد خبر: ۳۳۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 19February 2019

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: این فاجعه قطعا از دید مسوولان امنیتی کشور دور نخواهد ماند و تروریست‌ها پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی را دریافت خواهند کرد، کمااینکه پاسداران غیور انقلاب اسلامی در به خاک مالیده شدن پوزه آن‌ها همیشه سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی با توجه به قدرت نظامی و توان دفاعی کشورمان افزود: ابرقدرت‌های جهان که همواره دشمنی شان با جمهوری اسلامی را چه پنهان و چه آشکارا اعلام کرده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند در تحقق نقشه‌های ضدایرانی شان قدم از قدم بردارند و این به واسطه قدرت نظامی و توان دفاعی کشورمان است.

فلاحت پیشه گفت: در حقیقت ما نه تنها برای افزایش توان دفاعی کشورمان نیاز به کسب اجازه از هیچ کشوری نداریم، بلکه در ارتقای این قدرت محدودیتی هم اعمال نکرده‌ایم؛ لذا با توجه به این نکته که توان دفاعی ما صرفا جنبه بازدارندگی دارد و خطر و تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، در راستای افزایش آن مصمم هستیم.

این نماینده خانه ملت در واکنش به مداخله‌های برخی کشور‌های اروپایی در حوزه دفاعی کشورمان خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی که جنگنده‌های فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمان، تانک‌های انگلیسی و آواکس‌های آمریکایی به کمک رژیم بعثی آمده بودند و ما در آن دوران با کمترین امکانات جنگی از کشورمان دفاع میکردیم، کشوری به ما کمک کرد؟ ما با نگاه به گذشته و تجربیات جنگ تحمیلی در عرصه دفاعی به خودکفایی رسیدیم و به دور از توجه به اظهارات غربی‌ها در این راه مصمم هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، دفاع از خاک هر سرزمینی را وظیفه اصلی مقامات آن کشور دانست و تصریح کرد: این حق طبیعی، وظیفه‌ای مهم و امری واجب برای مسوولان جمهوری اسلامی است که برای دفاع از وجب به وجب خاک کشورمان برنامه‌ریزی داشته باشیم و اقدام اساسی کنیم؛ یکی از اقدامات مهم سرمایه‌گذاری و تلاش همه جانبه برای ارتقای توان دفاعی مان است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار