دریادار خانزادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

مداومت عملیاتی نامحدود زیردریایی «فاتح»

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح پس از هربار سوخت‌گیری برای روشن کردن دیزل‌ها، قادر است به صورت نامحدود به اجرای مأموریت بپردازد.
کد خبر: ۳۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۸ - 20February 2019

مداومت عملیاتی نامحدود برای زیردریایی فاتح/ ماموریت فاتح گشت‌زنی در آب‌های آزاد و سرزمینیامیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص قابلیت‌های زیردریایی فاتح اظهار داشت: فاتح با توجه به قابلیت‌های رزمی خود در واقع از نسل زیرسطحی‌های گشتی است.

وی افزود: فاتح با بهره‌گیری از سامانه‌های تسلیحاتی متنوع نظیر موشک و اژدر و دیگر قابلیت‌هایی رزمی می‌تواند دشمن را در دریا‌های تحت حاکمیت و یا آب‌های آزاد، هم در سطح و هم زیرسطح شناسایی، رهگیری و منهدم کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص مداومت عملیاتی این زیردریایی گفت: این زیردریایی پس از هربار سوخت‌گیری برای روشن کردن دیزل‌ها قادر است به صورت نامحدود در دریا‌ها حضور یابد و به اجرای مأموریت بپردازد.

امیر خانزادی در خصوص بهره‌گیری زیردریایی فاتح از موشک کروز نسل جدید «نصر» عنوان کرد: این موشک مراحل تست میدانی را گذرانده، بار‌ها پرتاب شده و با دقت و برد مؤثر، اهداف را مورد اصابت قرار داده است. توانمندی موشکی این زیردریایی به سایر زیردریایی‌ها نیز تعمیم شده است.

فرمانده نداجا با اشاره به قابلیت‌های پنهانکاری زیردریایی فاتح تصریح کرد: این زیردریایی ضمن برخورداری از قابلیت‌های سونارگریزی، نسبت به زیردریایی‌های دیگر تولید صدای کمتری دارد که این موضوع بر قابلیت‌های پنهانکاری آن افزوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار