سردار جلالی:

باید فناوری‌های جدید را مدیریت کنیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما باید بتوانیم در حوزه رصد فناوری به سرعت کار را پیش ببریم و فناوری‌های جدید را مدیریت کنیم؛ چرا که در این‌صورت می‌توانیم تهدیدات ناشی از فناوری جدید را شناسایی و از آسیب‌های آن جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۳۳۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ - 24February 2019

جلالیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در چهارمین جشنواره علمی سلمان فارسی که در سالن همایش‌های شهید طهرانی‌مقدم این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: باید در حوزه پیشرفت و مدیریت فناوری جدید به قدری پیش رفت و سریع حرکت کرد که سرعتمان از سرعت پیشرفت دنیا بیشتر باشد.

وی با اشاره به پیچیدگی تهدیدات روز متأثر از فناوری‌های جدید گفت: ما باید بتوانیم در حوزه رصد فناوری به سرعت کار را پیش ببریم و فناوری‌های جدید را مدیریت کنیم؛ چرا که در این‌صورت می‌توانیم تهدیدات ناشی از فناوری جدید را شناسایی و از آسیب‌های آن جلوگیری کنیم.

سردار جلالی بیان کرد: در شرفیابی که خدمت فرمانده معظم کل قوا داشتیم، ایشان فرمودند که پدافند غیرعامل مسئله بسیار مهمی است که هر روزی که می‌گذرد بر اهمیت آن افزوده می‌شود. شیوه‌های تهاجم دشمنان در پدافند غیرعامل بسیار پیچیده، مهم، علمی و همه جانبه است و در درجه اول باید مدیران ارشد اهمیت این موضوع را درک کنند و آن را مورد توجه قرار دهند، چنانچه مدیران ارشد اهمیت آن را درک کنند یا پدافند غیرعامل آنچنان که باید و شاید توسعه پیدا نکند و ملاحظات آن اعمال نشود ما در معرض تهدیداتی قرار می‌گیریم که بعضاً می‌تواند برای کشور جبران‌ناپذیر باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: کار‌های دشمن را باید دقیق، علمی و جدی رصد کرد و این فقط به بخش‌های نظامی معطوف نمی‌شود، بلکه بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی را در بر می‌گیرد و همه باید ارتباط و همکاری مطلوبی را با سازمان پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی گفت: همان‌طور که می‌بینیم، اشاره رهبر معظم انقلاب به پیچیدگی تهدیدات است، که از این پیچیدگی در فرهنگ عامه به عنوان مسأله‌ای غامض و سخت یاد می‌شود؛ همچنین باید ببینیم اقتضائات، پیچیدگی، علمی بودن و همه‌جانبه بودن تهدیدات متأثر از فناوری‌های نوین در منظر حضرت آقا چیست و آن را تبیین کنیم.

سردار جلالی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که یک پیچیدگی بین پیشرفت‌های فناورانه و تهدیدات ایجاد شده است که کنترل آن بسیاری از مسئولان را دچار ابهام کرده است؛ لذا ما امروز باید مطابق با سرعت پیشرفت‌های علمی دنیا پیش برویم تا بر پیچیدگی تهدیدات تسلط یابیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص تهدیدات مرتبط با هوشمندسازی برخی فناوری‌ها عنوان کرد: هوشمندسازی فناوری‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان این تجهیزات قابلیت نفوذ و کنترل تجهیزات و استفاده از آن در جهت اهداف خود را بدهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اذعان کرده‌اند که دارند تسلط خود را بر اصول فناورانه را از دست می‌دهند، گفت: آن‌ها به همین دلیل به بررسی جایگاه خود در حوزه فناوری پرداخته‌اند تا بدین وجه فاصله این عقب‌ماندگی و عدم تسلط را جبران کنند.

سردار جلالی با اشاره به اهمیت مصون‌سازی جامعه در برابر تهدیدات پیش رو بیان کرد: آثار و نتایج تهدیدات فناورانه باید قبل از گسترش فناوری‌ها و فراگیر شدن آن در جامعه مورد توجه قرار گیرد تا کمتر شاهد آسیب در این عرصه باشیم؛ برای نمونه می‌توان به گسترش سریع شبکه‌های اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد که سرعت آن به نحوی بود که ما به‌موقع نتوانستیم آسیب‌های موجود در آن را شناسایی و از آن‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار