دست‌نوشته پاسدار شهید مرتضی عباسی‌مقانکی (۱۵) / در جبهه تزکیه نفس و خودسازی انسان محیا می‌شود

پاسدار شهید «مرتضی عباسی‌مقانکی» در دست‌نوشته‌ای از خود شرح حالی از پیروزی عملیات والفجر ۴ و شهادت رزمندگان اسلام و نیز تزکیه نفس و خودسازی انسان در جبهه جنگ حق علیه باطل را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۳۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 25February 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مرتضی عباسی مقانکی» در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۴۴ در تهران چشم به جهان گشود. وی همواره در تظاهرات و راه‌پیمایی‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد. مرتضی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۲۲ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دست‌نوشته پاسدار شهید مرتضی عباسی‌مقانکی (۱۵) /

تصاویر دست‌نوشته پاسدار شهید «مرتضی عباسی مقانکی»

دست‌نوشته پاسدار شهید مرتضی عباسی‌مقانکی (۱۵) /

دست‌نوشته پاسدار شهید مرتضی عباسی‌مقانکی (۱۵) /

دست‌نوشته پاسدار شهید مرتضی عباسی‌مقانکی (۱۵) /

در ادامه دست‌نوشته‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، می‌خوانید:

«...عباس زخمی شد و بعد به شهادت رسید؛ و بیگی شهید شد و مهدی کاهه نیز مجروح شد و همین‌طور ابراهیم اصفهانی از ناحیه صورت به جراحت رسید، اما برای کسانی که عاشق هستند سختی‌ها و جراحت‌ها خدشه‌ای در اهداف و سلوکشان به سوی (الی الله) ایجاد نمی‌نماید.

خلاصه بعد از اینکه عملیات پیروز شد و خاکریز‌ها زده شده سراغ بچه‌ها را گرفتیم از مخابرات، برادران محرابی، امیری، بیگی، عینکیان به شهادت رسیده بودند و احمدی‌کیا و اشرفی و محمودی نیز مجروح شده بودند ما، چون عملیات کرده بودیم ما را به پشت خط منتقل کردند و به حمام بردند، چون روحیه نیرو‌ها بالا بود و بعضی‌ها اصرار بر عملیات دیگر داشتند و مسئولین نیز شرایط را مناسب دیدند بار دیگر طرح عملیات تکمیلی مرحله سوم والفجر ۴ را آغاز نمودند.

البته بعد از استراحت‌مان ما حدود ۱۴ روز در خط پدافندی بودیم و واقعاً این عنایت خدا بود نه چیز دیگری، حدود ۲۰ روز بعد از عملیات مرحله سوم والفجر ۴، دوباره همه بچه‌ها یک شب حرکت کردند جهت عملیات البته در عملیات بعدی گردان، گردان احتیاط بود و در خود خط ماندیم تا اگر لازم داشتند از ما کمک بگیرند البته لازم به توضیح است که حاج حسن فرد اسدی که ایشان در پدافند در سنگر ما بود نیز در همان پدافند به شهادت رسیدند.

و خلاصه شب عملیات ما در سنگر بودیم و ساعت ۹ بود که اعلام عملیات شد. عملیات والفجر ۴ مرحله سوم تکمیلی یا الله یا الله یا الله ناگهان آتش نیرو‌های اسلام شروع شد و رزمندگان با یک شور و شوقی به جنگ و مبارزه در راه خدا پرداختند و، چون عملیات پیروز شده بود تا ساعت ۲ شب به ما نیازی نشد، ولی ساعت ۲ بود که ناگهان بی‌سیم اطلاع داد که ما باید روی یک ارتفاع عملیات کنیم ما حرکت کردیم به سمت آن از میان نیرو‌های عملیات کرده بود باید می‌گذشتیم که رسیدیم به پیش گردان انصارالرسول (ص) با آن‌ها هماهنگ کردیم و عملیات را شروع کردیم.

در این عملیات نیز جواد ملّاک، جابر صفری، نادعلی، عسگری، عطاران، ضرابی نیز به شهادت رسیدند و بعد از عملیات به پیش نیرو‌های خودی بازگشتیم.

آری ما نمی‌توانیم درباره رزمندگان و رزم آن‌ها و مناجات‌هایشان بگوییم، خدا می‌داند و بس، اما فقط همین که جبهه، دانشگاه است که به انسان‌ها خط می‌دهد، جبهه راهی است بس نزدیک برای رسیدن به لقاء الله، جبهه جای خودسازی و تزکیه نفس است.
عزیزان، جوانان بشتابید به سوی جبهه‌ها و مرگ در راه خدا را بپذیرید نه مرگ در بستر و در عالم دنیوی، راه حسین علیه السلام در انتظار است.

بارالها رزمندگان اسلام را نصرت عطا بفرما، بارالها مرگ همه ما را شهادت در راه خدا قرار بده و بارالها همه ما را زیر سایه اسلام موفق بفرما، پروردگارا امام عزیز ما را تا ظهور حضرت مهدی (عج) از همه بلیّات محفوظ بدار.

پروردگارا در ظهور حضرت مهدی (عج) تعجیل بفرما.

آمین یا رب العالمین».

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار