مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «امیرعباس آسمند» از تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهید والامقام احتمالاً 19 اسفندماه همزمان با شهادت امام هادی (ع) خاکسپاری می‌شود.
کد خبر: ۳۳۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 26February 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه‌شنبه) در چهارمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آبان‌ماه امسال در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع در کنار پارک مهرورزی یاسوج کلنگ‌زنی و شهرداری یاسوج به عنوان دستگاه اجرایی این پروژه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه 150 میلیون تومان برای طراحی پروژه اختصاص داده شد که مشاور انتخاب و طراحی انجام گرفت، افزود: 200 میلیون تومان هم برای خاک‌برداری اختصاص یافته است که انتظار داریم شهرداری یاسوج به عنوان دستگاه مجری هر چه سریع‌تر کار خاک‌برداری را انجام دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون پروژه‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس 28 استان کشور به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است و تنها استان‌های «هرمزگان»، «بوشهر» و «کهگیلویه و بویراحمد» باقی مانده‌اند که امیدواریم سال 99 شاهد افتتاح فاز نخست پروژه مرکز فرهنگی استان باشیم.

آسمند عنوان کرد: همان‌طور که سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وعده داده بود استان ما در ردیف اعتباری استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود سال آینده حدود یک تا 2 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم سال 98 اعتباری هم در شورای برنامه‌ریزی استان به این پروژه اختصاص داده شود، گفت: با توجه به اینکه این مرکز فرهنگی بیشتر در اختیار شهروندان یاسوجی قرار دارد، انتظار می‌رود شهرداری یاسوج هم مانند شهرداری‌های سایر استان‌های کشور اعتباری برای کمک به این پروژه در نظر بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به پروژه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره داشت و عنوان کرد: از سال 67 که جنگ به پایان رسید تاکنون حدود 242 اثر مربوط به دفاع مقدس به صورت کتاب به چاپ رسیده، اما برخی مخاطبین و پژوهشگران نیاز به کتاب جامعی دارند که هیچ سلیقه شخصی در آن نقش نداشته باشد.

آسمند اضافه کرد: بر این اساس، کار تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس از 2 سال پیش شروع شد که در این راستا تاکنون 53 جلسه با پیشکسوتان برگزار کرده و حدود 273 مدخل در حوزه اشخاص، جغرافیا و مکان‌ها و فرهنگی و اجتماعی استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تدوین این دانشنامه نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: این پروژه به دانشگاه یاسوج واگذار شده که تشکیل 283 پرونده علمی و تولید 283 مقاله علمی در دستور کار قرار دارد و این کار باید در مدت چهار سال اجرایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت برگزاری همایش‌های نکوداشت ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال جلسات متعددی در سطح استان برای نکوداشت پیشکسوتان برگزار کردیم که همایش ابتدایی به میزبانی سپاه در دو مرحله در شهرهای «یاسوج» و «گچساران» برگزار شد و همایش بعدی در شهر «دهدشت» و به میزبانی نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

آسمند از برگزاری همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در یاسوج خبر داد و بیان داشت: این همایش ساعت 9 فردا با حضور مادران و همسران شهدای استان در سالن سینما «انقلاب» برگزار می‌شود.

وی از تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و متذکر شد: این شهید والامقام اسفندماه امسال در میان استقبال مردم شهیدپرور شهر یاسوج وارد این شهر شده و احتمالاً 19 اسفند همزمان با شهادت امام هادی (ع) در محوطه صدا و سیما خاکسپاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار