معرفی کتاب؛

«آسیب‌شناسی و بسترشناسی فرق»

کد خبر: ۳۳۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ - 29March 2019

«آسیب شناسی و بستر شناسی فرق»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مساله دین یکی از موضوعات مهم در زندگی بشر است و تعدد فرق و ادیان ساخته بشر ریشه در همین دغدغه‌مندی بشر دارد. با وجود ادیان توحیدی بشر بنا به خوی تنوع طلب خود که البته ریشه در استثمار دیگران دارد انواع دیگری از فرق را ایجاد می‌کند. جالب توجه اینکه اغلب این فرق مستقیم و یا غیر مستقیم از سوی صهیونیسم مورد حمایت قرار گرفته یا اصلا توسط آنها ایجاد می‌شود.

این امر در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دشمنان نظام اسلامی از هر ترفندی برای سرکوب، تضعیف و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند که ایجاد فرق و ادیان نوظهور یکی از این راه‌کارهاست.

برای همین شناخت این فرق برای مقابله با آن و جلو گیری از ظهور فرق دیگر مفید است. در این راستا کتاب «آسیب شناسی و بستر شناسی فرق» نوشته «حسن جوادی» تالیف و منتشر شده است. این کتاب با هدف شناساندن بسترها و زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌های تولد فِرَق در جهان و ایران، سعی کرده است در دو بخش این فرقه را مورد بررسی قرار دهد.

در ابتدا برای مخاطب دید کلی در خصوص چرایی خلق فِرَق را ارائه کرده و در ادامه و بخش دوم مخاطبان را با فِرقه جدید عرفان حلقه «شعورکیهانی» که عموما نیز خود را در قالب غیر فرقه‌‌‌ای برای مردم شناسانده، آشنا می‌کند.

این فرقه که در دو دهه اخیر تشکیل و تقویت شده است، یکی از پایگاه‌‌های اصلی جذب خود را استان آذربایجان شرقی قرار داده است، عرفان حلقه «شعورکیهانی» مجموعه عقایدی کشکول وار می باشد که از سایر ادیان و فرق از جمله: یهود، مسیحیت و... دستچین کرده و به اسم «عرفان» و نیز «درمان از طریق شعورکیهانی» اقدام به تشکیل کلاس‌‌های غیر قانونی محفلی و مخفی می‌‌‌کند.

انحرافات در دین و عرفان، علل روی آوری انسان معاصر به معنویت و عرفان، زمینه‌های فرقه‌ای در ایران، عرفان چیست و عارف کیست، برخی از انحرافات خطرناک مذهبی، نگاه مشترک در تفکرات پروتکلی صهیونیسم و فرقه شعور کیهانی، پروژه رسانه‌ای دین نوین جهانی در سه مرحله، هدف‌هایی را که سیاست سیاه دنبال می‌کند، ترفندهایی که در سابقه یهود، خود نمایی می‌کند و ... از مباحث مهم این کتاب است.

قسمتی از متن کتاب:

«در بحث شعور کیهانی، طوری به بحث درمان پرداخته می‌شود که به نظر می‌رسد مقوله درمان در حاشیه دین قرار ندارد، بلکه هم‌پای اساس دین و حتی متن آن است. در نگاه دقیق به مباحث به اصطلاح درمانی شعور کیهانی، این مباحث بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر از خود دین هم جلوه کرده و حاشیه درمان غالبا بر متن دین سنگینی می‌کند و این برجسته نمودن و بزرگ جلوه دادن آن بسیار به چشم می‌آید.

در تمثیل دیگر این‌که، باید دین هدف باشد و برخی وضعیت‌ها، شرایط و امتیازات، وسیله‌های رسیدن به هدف، ولی احساس می‌شود در مباحث ظاهری نیز اگر دین هدف باشد، به نحوی درمان و فرادرمانی وسیله‌های رسیدن به هدف هستند. پس باید که هدف کل، بزرگتر و وسیع‌تر از جزء باشد ولی اگر در بحث‌های این فرقه دقت شود گاه کل و جزء جای یکدیگر را می‌گیرند و ظاهرا دین در خدمت درمان و فرادرمان است.»

«آسیب شناسی و بستر شناسی فرق» در 328 صفحه مصور به قلم «حسن جوادی» تالیف و توسط نشر «مائده» در هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها