طی بیانیه‌ای؛

آیت‎الله نوری همدانی از بیانیه گام دوم انقلاب حمایت کرد

آیت الله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آورده است: در این بیانیه ارزشمند ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی کشور مورد عنایت قرار گرفته‌ است که هریک از این مسائل نیازمند به ساعت‌ها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان است.
کد خبر: ۳۳۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ - 02March 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‎الله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آورده است: در این بیانیه ارزشمند ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، و مذهبی کشور مورد عنایت قرار گرفته‌است که هریک از این مسائل نیازمند به ساعت‌ها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان است.

متن بیانیه آیت‎الله نوری همدانی در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به این شرح است:

در آغاز پنجمین دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری زعیم عالیقدر و مرجع اعلای شیعیان یعنی حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه به وقوع پیوست و به عنوان یک معجزه در قرن اخیر محسوب شد و شاید بتوان گفت اساسی‌ترین حکومت که آرزوی همه انبیاء و ائمه معصومین علیه‌السلام بوده است قرار گرفته‌ایم؛ که به همین مناسبت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‎الله خامنه‌ای حفظه‌الله در منشوری بسیار ارزشمند و پرمحتوا که با فکر و درایت خود تنظیم نمودند و چراغ راهی را فراراه همه ملت ایران به خصوص جوانان عزیز قرار دادند.

در این بیانیه ارزشمند ابعاد و احتیاجات آینده اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی کشور مورد عنایت قرار گرفته‌ است که هر یک از این مسائل نیازمند به ساعت‌ها کار علمی از سوی نخبگان و متخصصان است که به بعضی از موارد مهم آن اشاره می‎کنم:

1. تاکید بر ورود به عرصه و مرحله جدیدی از انقلاب که مهمترین ویژگی‌هایش غلبه بر چالش‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اخیراً اقتصادی است.

2. عبور ارزش‌های انقلاب از مرزها و تاثیرگذاری آن بر منطقه و کل دنیا و همچنین شکل‎گیری نظام تمدنی جوان مبتنی‌ بر ارزش‌های معنوی

3. بلوغ انقلاب در سطح مدیریت کلان جامعه و عبور از بحران‌های سخت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی

4. ضرورت آماده شدن نسل جوان انقلابی حوزوی و دانشگاهی برای انجام وظایف خطیر خود

5. مسئولیت بزرگ حوزویان به ویژه فضلای جوان در تولید علم حوزوی خصوصاً استنباط فقه پاسخگو به نیازهای عصر نوین و تبیین نظام تمدن اسلامی در عرصه‌های مدیریت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی

6. تاکید بر ایجاد فرصت برای نسل جوان و حمایت از آن و ضرورت تقویت وحدت و حفظ روحیه مقاومت انقلابی در مقابله با دشمن در همه زمینه‌ها

تاکید و توجه به دستاوردهای عظیم و برکات این انقلاب شکوهمند که اهم آن در هفت محور پیاده شده‌ است ویژگی شاخص این منشور می‌باشد که باید بندبند آن تبیین و برای مردم بازگو شود. توصیه‌های ارزشمندی که در هفت عنوان علمی پژوهشی، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی عنوان شده‌ است جای کار فراوان دارد.

امروز بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب و مقاومت مردم ایران در مقابله با همه تحریم‌ها، تهدیدها و تجاوزها، ملت عزیز، مقتدرانه راه خود را ادامه می‌دهد و چشم آرزوی دشمنان را برای از بین بردن این انقلاب کور کرده است. مردم بزرگ ایران با قدرت، تحت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری که قریب به سی سال با مدیریت عالی، کشور را اداره کرده‎اند، مسیر خود را طی کرده تا سرانجام این انقلاب به ظهور مولایمان حضرت بقیه‌الله الاعظم امام عصر ارواحنا فدا برسد.

در پایان، توصیه‌ای به نخبگان علمی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها دارم که با مطالعه دقیق این منشور و طرح آن در مجامع و مباحثات علمی در تشریح این منشور و عملی کردن آن گام بردارند و آحاد ملت ایران خصوصا جوانان را با نکات ارزشمندی که ذکر شد آشنا کنند و رسانه ملی و اصحاب جرائد در نشر و شرح آن توسط کارشناسان خبره و اهل فن کوشا باشند که هر بند این منشور نیازمند اقدامات عملی می‌باشد و در دسترس همگان در سطوح مختلف جامعه قرار گیرد.

استقبال از این بیانیه در این روزهای اخیر خصوصا در مجامع علمی کشور اعم از حوزه و دانشگاه بسیار بود و این تجمعات در واقع یک نوع پشتیبانی از این منشور پرمحتوا است. توقع است با تشکیل همایش‌های علمی و محور قرار دادن عناوین این منشور و تهیه مقالات و بررسی آن گام بلندی در عملی شدن آن بردارند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار