طی پیامی؛

ایران اقدام انگلیس علیه حزب‎الله لبنان را به شدت محکوم کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اقدام دولت انگلیس در قرار دادن حزب‎الله لبنان در لیست تروریستی را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۳۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 02March 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس،‌ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید اقدام دولت انگلیس در قرار دادن حزب‎الله لبنان در لیست تروریستی، اظهار داشت: اقدام دولت انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که حزب‎الله در لبنان دارای پایگاه اجتماعی و مردمی بسیار گسترده‌ای است.

وی افزود: حزب‎الله همانند سایر احزاب این کشور، با شرکت در انتخابات و فعالیت‌های رسمی و قانونی کشور لبنان، از جمله انتخابات شهرداری‌ها و اتحادیه‌های شغلی و حرفه‌ای حضور فعال و سازنده دارد و در حال حاضر نه تنها دارای چندین کرسی در پارلمان این کشور است بلکه در کابینه دولت لبنان نیز حضور دارد و به دلیل سابقه درخشان در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی لبنان در برابر اشغالگری و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، مورد حمایت طیف گسترده‌ای از مردم لبنان و منطقه قرار دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: این اقدام انگلیس به معنای نادیده گرفتن عامدانه بخش وسیعی از مردم لبنان و مشروعیت و جایگاه قانونی حزب‎الله در ساختار اداری و سیاسی لبنان است. به دولت انگلیس توصیه می‌کنیم برای درک واقعیت‌ها، میزان آرای حزب‎الله در انتخابات اخیر پارلمان و سایر فعالیت‌های انتخاباتی را بررسی کند.

قاسمی افزود: حزب‎الله که خود قربانی تروریسم تکفیری و صهیونیستی بوده و هست، علاوه بر نقش مثبت و موثری که در دهه‌های اخیر در حفظ تمامیت ارضی لبنان ایفا کرده، طی یک دهه اخیر یکی از ستون‌ها و ارکان اصلی مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی مانند داعش و شکست آنها در منطقه بوده است و قطعا اقدام اشتباه دولت انگلیس نمی‌تواند این نقش و جایگاه را کمرنگ کند و تاثیری بر عزم، اراده و ایمان حزب‎الله و حامیان آن در ادامه راه مبارزه با تروریسم و صهیونیسم در منطقه نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حزب‎الله را نیرویی مشروع و قانونی می‌داند که در کمک به ثبات سیاسی و تامین امنیت کشور خود نقش موثر و غیرقابل تردیدی ایفا می‌کند و قراردادن حزب‎الله در لیست تروریستی را اقدامی نادرست و غیرمسئولانه می‌داند که نه تنها کمکی به ثبات و امنیت لبنان نمی‌کند بلکه بر خلاف حقوق بین‎الملل بخش وسیعی از مردم یک کشور مستقل و نماینده حقیقی آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار