مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

پیکرهای حدود 4 هزار شهید هنوز برنگشته است

«محمدرضا فخر» گفت: بیش از 30 سال از دفاع مقدس می‌گذرد و پیکرهای حدود 4 هزار شهید همچنان مفقود هستند و خانواده‌هایشان چشم انتظار برگشتن فرزندانشان هستند.
کد خبر: ۳۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 05March 2019

پیکرهای حدود 4 هزار شهید هنوز برنگشته استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در جلسه کمیته تفحص پیکرهای مطهر شهدا در مناطق عملیاتی اظهار داشت: بیش از 30 سال از دفاع مقدس می‌گذرد و مادران شهدا منتظرند که حدود 4 هزار شهیدی که مانده‌اند پیدا شوند و به خانواده‌ها برگردند.

وی تاکید کرد: در خصوص امکاناتی که نیاز به کسب تکلیف از مراجع بالا دارد و امکاناتی که در اختیار مسئولان است باید آمار دقیق داشته باشیم.

فخر اضافه کرد: باید تجهیزاتی که از ادارات در اختیار مسئولان است و تجهیزاتی که نیاز به هماهنگی با مرکز دارد تفکیک شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: همچون دوران دفاع مقدس شاید بشود از طریق استان دستگاهی خریداری شود و به ستاد کشوری تفحص شهدا هدیه شود و بعد از پایان کار به استان برگردد.

فخر بیان داشت: بخش خصوصی هم کم توان نیستند و شاید کسانی باشند که بخواهند در این راه ورود کنند و ادای دینی به شهدای بزرگ جاویدالاثر داشته باشند.

ستادهای استانی به کمک ستاد تفحص شهدا بیایند

«حسن مجنوبی» نماینده کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس در خراسان جنوبی نیز در این جلسه ابراز داشت: سردار «باقرزاده» در تفحص پیکرهای مطهر شهدا مُصِر به تشکیل دو کمیته دولتی و مردمی هستند.

وی افزود: فعلا کمیته دولتی وجود دارد، اما از تشکیل کمیته مردمی را باتوجه به مشکلات اقتصادی منصرف شدیم و به صلاح نیست.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیکرهای شهدای ما در خاک عراق مانده است و چند هزار شهید نیامده‌‌اند، گفت: دی‌ان‌آی پدر و مادرها مشخص شده و نیاز است با جدیت بیشتری به تفحص پیکرهای شهدا بپردازیم.

مجنونی متذکر شد: با این نیاز مبرمی که امروز است درخواست می‌کنیم ستادهای استانی به کمک بیایند و مسئولان استان حتی باید از شخصیت حقیقی خودشان مایه بگذارند.

وی با بیان اینکه به محض اینکه بحران احساسی پیش می‌آید همه بسیج می‌شوند که موضوعات را حل و فصل کنند خاطرنشان کرد: شهدا کمتر از این موضوعات نیستند، در جنگ هم مردم و هم دولت و هم نیروهای مسلح به صحنه آمدند و امروز باید اهمیت این مطلب را جا بیندازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها